Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Je levensloopverzekering is gestopt op 1 november. Opname van je tegoed regel je nu alleen via dit formulier. Het is niet meer mogelijk om het tegoed uit te laten keren via je werkgever.
Wat hebben wij nodig?
Om je tegoed uit te kunnen keren hebben wij de volgende stukken nodig:
Een duidelijk leesbare kopie van een geldig identiteitsbewijs van de begunstigde. In verband met de privacywetgeving vragen wij u om de volgende gegevens af te schermen: het BSN (ook in de cijferreeks onderaan) en de pasfoto;
Een duidelijk leesbare kopie of schermafdruk van een recent bankafschrift van de begunstigde. Het bankafschrift moet van een betaalrekening zijn en mag niet ouder zijn dan drie maanden. Deze gegevens moeten goed leesbaar zijn:
De naam van de rekeninghouder
Het adres (straatnaam, postcode en woonplaats) van de rekeninghouder
Het IBAN rekeningnummer
De datum (dd-mm-jjjj) van het bankafschrift
Het ondertekende formulier Opname Levensloop.
Documenten uploaden
In je a.s.r. account kunt u documenten uploaden om uw verzekering uit te laten keren. Dit doet u op de volgende manier:
U logt in op de veilige omgeving van je a.s.r. account.
Bovenaan vindt u een gele balk, waarin wordt aangegeven dat er nog documenten nodig zijn.
Via 'Regel het online' komt u direct in het scherm waar de benodigde documenten staan vermeld als te ontvangen.
Via 'Upload' kunt u de documenten uploaden.
Vink de documenten aan; Klik vervolgens op 'Start upload'.
De gevolgen
We houden eerst belasting in op jouw tegoed. Daarna mag je het geld besteden zoals je wilt. Bijvoorbeeld voor tussentijds verlof of om eerder te stoppen met werken. Je mag er ook jouw hypotheek mee aflossen of de studie van jouw kinderen betalen.
Jouw belastbaar inkomen in het jaar waarin de verzekering is gestopt wordt hoger.
Doordat jouw belastbaar inkomen hoger wordt, krijg je misschien minder huur-, zorg- of kinderopvangtoeslag en/of heffingskorting.
De overgangsregeling Levensloop is gestopt op 1 november 2021. In maart 2021 heb je hierover een brief ontvangen.
Wat betekent het einde van de overgangsregeling Levensloop?
De opgebouwde waarde van jouw verzekering (tegoed) wordt uiterlijk op 1 november 2021 belast. Dit gebeurt door a.s.r. Vanaf die datum zullen wij het netto kapitaal uitkeren. Hiervoor heb je als het goed is gegevens aangeleverd via a.s.r. Heb je dit nog niet gedaan? Kijk dan hierboven hoe je het kapitaal alsnog kunt laten uitkeren.
Nu jouw levenslooppolis is beëindigd, spaar je met deze regeling niet meer fiscaal voordelig.
De einddatum van je polis
De opgebouwde waarde wordt uiterlijk op 1 november 2021 belast. De belastingheffing vindt daardoor ook plaats over de waarde per 1 november 2021.
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 2000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}