Met het bereiken van een definitief akkoord is a.s.r. overgegaan tot de uitvoering van een eigen regeling voor klanten met een beleggingsverzekering van a.s.r. en/of Aegon: de afsluitende tegemoetkoming beleggingsverzekeringen. Deze regeling is bedoeld voor klanten die niet zijn aangesloten bij een van de vijf belangenorganisaties. Aanmeldingen voor de afsluitende tegemoetkoming beleggingsverzekeringen konden ingediend worden tot 1 juni 2025.
Nee, dat is niet meer mogelijk. Aanmelden kon tot 1 juni 2025.
Aanmelden voor de afsluitende tegemoetkoming beleggingsverzekeringen kon tot 1 juni 2025. Hierna beoordelen we of uw beleggingsverzekeringen in aanmerking komen. Zodra we hebben beoordeeld of u in aanmerking komt hoort u van ons.
De regeling is bedoeld voor klanten (verzekeringnemers) van a.s.r. en Aegon die in het verleden een beleggingsverzekering hebben afgesloten. Als u op een beleggingsverzekering staat als verzekeringnemer dan komt u mogelijk in aanmerking voor de tegemoetkoming. U komt niet in aanmerking als u bent aangesloten bij Consumentenclaim, Woekerpolis.nl, Woekerpolisproces, Wakkerpolis en de Consumentenbond.
Na 1 juni 2025 controleren wij de ontvangen gegevens. Het proces bestaat uit de volgende stappen:
Alle aanmeldingen worden zorgvuldig gecontroleerd en beoordeeld.
Na de beoordeling ontvangen alle klanten persoonlijk bericht van ons of de verzekeringen in aanmerking komen.
- Komt u in aanmerking? Dan ontvangt u per e-mail instructies over het ondertekenen van een vaststellingsovereenkomst.
- Komt u niet in aanmerking? Dan ontvangt u geen aanbod. U ontvangt per e-mail een bericht met een toelichting waarom u niet in aanmerking komt.
Na het ondertekenen van de vaststellingsovereenkomst gaan wij over tot het uitbetalingsproces van de tegemoetkoming.
Het bedrag op uw vaststellingovereenkomst staat vast. Het is niet mogelijk om te onderhandelen over het aanbod in de vaststellingsovereenkomst.
Als u de vaststellingsovereenkomst niet tekent, vervalt het aanbod. U ontvangt dan geen tegemoetkoming.
De tegemoetkoming wordt alleen overgemaakt op een particuliere betaalrekening die op naam staat van de verzekeringnemer.
Als er zaken veranderen in uw persoonlijke situatie, zoals een ander adres of een ander emailadres horen wij dit graag. U kunt dit soort wijzigingen aan ons doorgeven via het contactformulier.