Ga naar de hoofdinhoud

Online GGZ en je zorgverzekering

Op Welshop.nl vind je direct online psychische hulp bij diverse zorgaanbieders. Plan de professionele behandeling(en) in waar en wanneer het jou uitkomt. Zonder wachtlijst en 100% vergoed met je a.s.r. zorgverzekering. 

Hoe werkt online GGZ en is het wat voor mij?

Een online behandeling werkt vrijwel hetzelfde als een reguliere behandeling. Je hebt direct contact met je behandelaar, maar dan via bijvoorbeeld de webcam of camera van je mobiel. En je gaat aan de slag met oefeningen die helpen om je klachten te verminderen, je behandelaar ondersteunt je hierbij. Twijfel je of online behandeling bij jou past? Neem dan contact op met Welshop voor een gratis wegwijsgesprek.

Verwijzing

Heb je psychische klachten en kom je er zelf niet uit? Maak dan een afspraak met je huisarts. Bespreek welke klachten je hebt en welke invloed die klachten hebben op jouw dagelijks leven, en dat je daar hulp bij nodig hebt. Samen met de huisarts bekijk je welke hulp het beste bij je past. Als je zelf al een idee hebt kun je dat aangeven.

Vergoeding

Als je online behandeling via Welshop wilt, is het in de meeste gevallen voldoende als je huisarts je verwijst naar een aanbieder van geestelijke gezondheidszorg. Waar nodig kan de verwijzing achteraf aangepast worden. Wij vergoeden als je huisarts je heeft doorverwezen.

Aanmelding

Als je een verwijzing hebt kun je je via Welshop aanmelden voor een online behandeling. De door jou gekozen aanbieder neemt dan zo snel mogelijk contact met je op om kennis te maken. De aanbieder zorgt daarna dat alles administratief goed afgehandeld wordt met je zorgverzekeraar. Indien nodig neemt de aanbieder daarover nog contact met je op.

Over Welshop

Door lange wachtlijsten in de Geestelijke Gezondheidszorg is het vaak erg lastig om snel gepaste hulp te vinden. Op Welshop vind je zorg van zorgaanbieders waar je direct terecht kunt. Welshop is een landelijk initiatief van GGzE in Eindhoven. Een onafhankelijk platform dat je in staat stelt zelf te kiezen hoe je wilt werken aan je mentale gezondheid. Zo bieden we jou direct hulp en verkorten we de wachtlijsten in de zorg.

Vragen?

Voor vragen over online GGZ kun je altijd bij ons terecht via onze contactpagina of bij Welshop.

Vergoeding zoeken Zorgkosten declareren Zorgverlener zoeken Machtiging aanvragen Wachtlijstbemiddeling Kind meeverzekeren Alles over betalen Betalingsregeling Eigen risico Eigen bijdrage Maximale vergoedingen Fysiotherapie Zwangerschap Mondzorg GGZ Meer zorg a.s.r. Zorg App Zorgpas English information Buitenland Polisvoorwaarden en documenten
Online GGZ
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }