Welkom bij a.s.r.

Wij gebruiken technieken in de site die niet worden ondersteund door jouw browser. Wij ondersteunen wel alle laatste versies van Chrome, Safari, Firefox en Internet Explorer.

Home klanttevredenheidsondezoek schade zakelijk

Klanttevredenheidsonderzoek a.s.r. Schade zakelijk

Jouw mening helpt ons verder

Bij a.s.r. Schade zakelijk proberen we je elke dag nog beter van dienst te zijn. Klanttevredenheidsonderzoeken helpen ons daarbij. Wij zijn blij om te zien dat veel van onze klanten de tijd nemen om hieraan deel te nemen. Uit deze onderzoeken blijkt dat we vorderingen maken, maar dat er ook nog ruimte is voor verbetering.

Beter dankzij jou

Wij werken aan de volgende verbeteringen om onze dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.

Betrokken schade-experts

Binnen a.s.r. Schade maken we vaker gebruik van een eigen a.s.r. schade-expert. We stellen vast dat onze klanten dit enorm waarderen en breiden het inschakelen van deze experts verder uit. Onze klanten ervaren een directe betrokkenheid van a.s.r. Naast de expert wordt ook de rol van de eigen inspectiedienst gewaardeerd. Hier geldt dat het beter is schade te voorkomen dan te herstellen. Door vaker de inspectiedienst in te schakelen, werken we actief aan preventie en verkleinen we samen met de klant het risico op schade.

Duidelijke communicatie

Klanten geven aan dat onze informatie veel vaktaal bevat. Daarom herschrijven we onze voorwaarden en clausules. Daarmee worden ze beter leesbaar en begrijpelijker. Ook onze brieven en e-mails aan jou verbeteren wij, in dezelfde lijn, zodat we een helder, transparant en consistent verhaal hebben richting u.

Optimaal klantcontact

Om jouw vraag tijdens het telefoongesprek te beantwoorden, zijn wij gestart met het continu coachen van onze medewerkers. Daarbij is er focus op luisteren, samenvatten en doorvragen.  Zo geven we nog beter antwoord op al jouw vragen en weet je wat je van ons mag verwachten.

Waardevolle inzichten uit verschillende bronnen

Bij a.s.r. doen we meerdere klantonderzoeken om te horen wat klanten van ons vinden. Bijvoorbeeld door na telefonisch contact met ons te vragen hoe klanten dat ervaren hebben. Dit biedt medewerkers de kans om zich te ontwikkelen. Bij a.s.r. Schade zakelijk gaan we hier begin 2017 mee starten. Daarnaast neemt Schade zakelijk deel aan het klanttevredenheidsonderzoek van het Verbond van Verzekeraars. Dit geeft een extra beeld hoe klanten ons waarderen. Onze totaalscore in dit onderzoek is een 7,4. Wilt je er meer over weten? Hier leest je er alles over. Bovenstaande verbeterinitiatieven sluiten aan bij de resultaten van de klantonderzoeken.