De websites van ASR Nederland maken gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de websites goed te laten werken en om het gedrag erop volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies zodat jij feedback kunt geven, voor social media of om relevante advertenties op websites van derden te plaatsen. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze websites. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ga je akkoord met onze cookies, dan kunnen we jouw online gedrag, nadat je bent ingelogd, combineren met (persoons)gegevens die je online achter laat of eerder aan ons hebt verstrekt. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft, klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Oekraïne
Lees meer over Oekraïne en je hypotheek of verzekeringen van a.s.r..
Door de ‘Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg’ (Wkkgz) krijgen patiënten en cliënten een sterkere positie. De wet regelt dat zorgaanbieders vanaf 1 januari 2017 aangesloten moeten zijn bij een onafhankelijke geschilleninstantie. Is een cliënt of patiënt ontevreden over de geboden zorg? Dan kan hij een klacht of claim indienen bij de geschilleninstantie waarbij de zorgaanbieder is aangesloten.
Ontvang je als zorgaanbieder een klacht of een claim? Meld zo snel mogelijk alle aanspraken of omstandigheden waaruit een verplichting tot schadevergoeding kan ontstaan. De informatie stuur je naar asr.klachten.schade@asr.nl onder vermelding van jouw polisnummer en dat het om een klacht of claim in de zin van de Wkkgz gaat.
Na jouw melding beoordelen wij of er sprake is van een aanspraak of omstandigheid die onder de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven (AVB) valt. Is de aanspraak of omstandigheid gedekt, dan voeren wij verweer of vergoeden de schade. Is er juridische bijstand nodig? Dan vergoeden wij de kosten van procedures die op ons verzoek worden gevoerd of door ons zijn goedgevonden.
Geeft de geschilleninstantie in een bindend advies aan dat u als zorgaanbieder een schadevergoeding aan uw cliënt moet betalen? En valt de aanspraak of omstandigheid onder de dekking van de AVB? Dan volgen wij het bindend advies van de geschilleninstantie.
Voor vragen en eventuele dekkingsmogelijkheden kun je contact opnemen met je verzekeringsadviseur.
Aanvullende informatie over de Wkkgz vind je op rijksoverheid.nl
Of neem contact op met je verzekeringsadviseur
Samen met klanten milieu en bomen sparen. Dat was het doel van een actie van a.s.r. en de boombeschermers van Trees for all. Zo'n 11.000 klanten wilden na de actie hun post alleen digitaal ontvangen. Als dank plant a.s.r. 2.250 bomen in Houten en Oeganda.
a.s.r. levert nieuw bewijs dat elke dag hard gewerkt wordt om te kunnen voldoen aan de verwachtingen van Sticks. Dit keer door te laten zien dat we advies over verzekeren liever overlaten aan een onafhankelijke adviseur.