Via MijnPensioen krijg je eenvoudig online toegang tot je pensioenoverzichten. Wanneer je je e-mailadres invult op MijnPensioen, informeren we je zodra er een nieuw pensioenoverzicht voor je klaarstaat.
Hieronder vind je het antwoord op de 10 belangrijkste vragen over je digitale pensioenoverzicht.
a.s.r. verstuurt per jaar meer dan een half miljoen pensioenoverzichten. Door de pensioenoverzichten digitaal te verzenden besparen we een hoop papier. Dat is goed voor het milieu en bovendien goedkoper.
Het kost niets om je pensioenoverzicht digitaal te ontvangen.
We registeren je e-mailadres alleen om je een bericht te kunnen sturen wanneer er een nieuw overzicht in je digitale postvak staat. Je e-mailadres wordt niet zonder toestemming gebruikt voor commerciële of andere doeleinden.
Je gegevens zijn alleen beschikbaar voor a.s.r. pensioenen. Andere onderdelen van a.s.r. en derden hebben geen toegang tot je pensioengegevens.
Je kunt in MijnPensioen via ‘Profiel’ je persoonlijke- en adresgegevens wijzigen. Wil je een andere wijziging doorgeven? Klik dan op ‘Contact’
Je kunt in MijnPensioen via ‘Profiel’ je e-mailadres aanpassen. We gebruiken het e-mailadres alleen om je een bericht te sturen wanneer er een nieuw pensioenoverzicht voor je klaarstaat.
Op dit moment staan alleen je pensioenoverzichten in MijnPensioen. In de toekomst zullen we steeds meer brieven en overzichten digitaal verzenden. Wanneer er een nieuw overzicht of brief in MijnPensioen staat, sturen we je een e-mail.
Als je je pensioenoverzicht liever per post blijft ontvangen, kun je dit zelf eenvoudig aanpassen. Log in op MijnPensioen en pas je voorkeur aan in ‘Profiel’. Heb je geen DigiD of kun je om een andere reden niet inloggen? Neem dan contact met ons op. Wij passen je voorkeur dan direct aan.
Wanneer je niets doet, ga je akkoord met digitaal communiceren met a.s.r. pensioenen. Dit betekent dat je pensioenoverzichten niet meer per post worden verstuurd. Het is belangrijk dat je inlogt op MijnPensioen om je e-mailadres in te vullen in je ‘Profiel’. Wanneer je dit niet doet, kunnen we je geen bericht sturen wanneer er een nieuw pensioenbericht voor je klaarstaat.
Op de website van DigiD kun je een persoonlijke DigiD aanvragen. Wanneer je in het buitenland woont of om een andere reden geen DigiD hebt, dan kun je niet inloggen op MijnPensioen. Neem contact met ons op zodat we je overzichten per post kunnen toesturen.
Dan kun je altijd contact met ons opnemen. Je kan ons bellen op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur op (030) 257 42 66. Je kunt ook het contactformulier invullen.