Nieuw adviseursportaal

Toegang nieuw adviseursportaal in september

Je wil je klanten proactief goed kunnen adviseren. Je helpt ze met het maken van een goede keuze qua product en administratie en ontzorgt ze in het beheer. Dat begrijpen we bij a.s.r. en we denken met je mee wat het beste is voor jouw klant. In september krijg je als adviseur toegang tot het nieuwe adviseurs/offerteportaal. Zodra het nieuwe offerteportaal voor jou beschikbaar is, ontvang je een bericht met daarin de link om in te loggen.

Log in via Cockpit van a.s.r.

Via Cockpit heb je met één inlog toegang tot alle producten van a.s.r. Straks log je in je nieuwe offerteportaal ook in via Cockpit. Eerder heb je van ons informatie ontvangen over Cockpit. Zie hierboven hoe het werkt. Heb je al een Cockpit-account, dan kun je je bestaande account gebruiken om in te loggen. Heb je nog geen account? Ga naar www.asrcockpit.nl en activeer deze dan snel!

Elke advieskantoor heeft een hoofdaccount. De eigenaar van dit hoofdaccount kan eenvoudig collega’s autoriseren en verschillende rollen toekennen. Ter voorbereiding kun je als eigenaar van het account controleren of je collega’s ook al toegang hebben tot Cockpit. Ook dit kun je controleren via www.asrcockpit.nl.

Vragen over jouw account in Cockpit? Neem contact op met onze intermediaire Helpdesk via (030) 257 86 98.

Dit is eind september al beschikbaar in het nieuwe offerteportaal en dit komt later

We bieden je eind september al de mogelijkheid om kennis te maken met ons nieuwe offerteportaal. In deze periode zijn echter nog niet alle functionaliteiten in het nieuwe offerteportaal beschikbaar. 

Je kunt offertes maken in het nieuwe offerteportaal voor basis- en combiregelingen (basis/bruto- en netto-pensioenregeling).

Wil je een offerte maken en zijn in het nieuwe adviseursportaal nog niet alle benodigde onderdelen voor je offerte beschikbaar? Maak dan je offerte nog in het huidige offerteportaal of neem contact op met contactpersoon bij a.s.r. 

Eind september al in het nieuwe offerteportaal:
  • Je kunt Nederlandtalige offertes maken in een volledig vernieuwde offerteflow, voor bruto- en netto-pensioenregelingen
  • Je kunt ook conceptberekeningen maken
  • Je hebt inzicht in de te verwachte kosten en premies voor de komende 5 jaar
  • Als er vrijwillig Anw wordt aangeboden, heb je ook inzicht in de te verwachten kosten voor Anw
  • Je kunt eenvoudig een Netto-pensioenregeling toevoegen of verwijderen
  • Je ingevoerde gegevens worden tussentijds opgeslagen
  • De doorrekeningen volgen de URM-systematiek
Hier werken we aan
  • Mogelijkheid om Engelstalige offertes uit te brengen
  • Het is nog niet mogelijk om offertes via het adviseursportaal te maken op basis van Wet toekomst pensioenen (Wtp). Wil je klant toch een offerte op basis van de Wtp? Neem dan contact op met je contactpersoon bij a.s.r.
  • Het is nog niet mogelijk om offertes met een gelijkblijvende premie (vlakke premie) uit te brengen.
  • Er kunnen nog geen kosten voor een Netto-pensioenregeling en knipbedragen worden doorgerekend in het portaal. Zet in deze gevallen zoveel mogelijk gegevens klaar en neem contact op met je contactpersoon bij a.s.r. Wij zetten de aangepaste offerte voor je klaar
  • Salaris,- en adviseurspakket-koppelingen
  • Medio oktober is ook het werkgeversportaal beschikbaar is. Vanaf dat moment heb je via het adviseursportaal direct toegang tot het werkgeversportaal van je nieuwe klanten
Voor vragen

Voor vragen over de nieuwe pensioenadministratie of over het gebruik van de nieuwe portalen, kun je terecht bij je accountmanager of je commercieel relatiebeheerder. Of je kunt gebruikmaken van het Contactformulier. Dan bellen we je terug.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }