Home producten Sparen en beleggen Wij hebben onze beleggingsdienstverlening beëindigd

Wij hebben onze beleggingsdienstverlening beëindigd

Heb je bij a.s.r. bank een beleggingsrekening gehad? Dan heb je in januari 2020 informatie van ons ontvangen waarin staat aangegeven dat a.s.r. bank heeft besloten om te stoppen met het verlenen van beleggingsdiensten. Op deze pagina vind je meer informatie over wat dit voor jou betekent.

Wat betekent dit voor jou?

Met het stoppen van onze dienstverlening zullen wij jouw beleggingsrekening gaan beëindigen. Wij hebben rekening gehouden met een opzegtermijn van minimaal 1 kwartaal. Tot 15 april 2020 kon je jouw rekening bij a.s.r. bank aanhouden. Ook kon je tot die datum je keuze doorgeven over wat je wilt doen met jouw beleggingsrekening.

Waarom is a.s.r. bank gestopt met het aanbieden van beleggingsdiensten?

De bancaire activiteiten van a.s.r. worden niet langer als kernactiviteit van a.s.r. gezien. Het beëindigen van de beleggingsdiensten van a.s.r. bank is een belangrijk onderdeel in het afbouwen van de bancaire activiteiten.

Wat kun je van ons verwachten?

8 januari Je hebt een brief ontvangen waarin de beleggingsdienstverlening wordt opgezegd
Rond 15 januari Je hebt aanvullende informatie ontvangen over welke mogelijkheden er in jouw situatie zijn en hoe je jouw keuze kunt doorgeven
Rond 17 januari Je ontvangt jouw persoonlijke inlogcode waarmee je kunt inloggen in het keuze portaal
17 januari tot 15 april Je hebt tot 15 april om je keuze aan ons door te geven
Rond 16 april Is je rekening niet verpand en heb je aangegeven niet over te willen naar Evi? Dan wordt je rekening beëindigd
Rond 22 april Je hebt aanvullende informatie ontvangen over de aanstaande overstap naar Evi. Of, wanneer je hebt gekozen niet over te willen naar Evi, wat er met jouw beleggingsrekening gaat gebeuren
Rond 11 mei
De overgang naar Evi wordt uitgevoerd

Contact

Hieronder vind je meer informatie over het beëindigen van onze belegginsdienstverlening. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met een van onze medewerkers. Zij zijn op werkdagen van 8.00 – 17.30 uur telefonisch bereikbaar op (030) 278 278 2 of via een e-mail aan asrbank@asr.nl.

Doorgeven van een keuze
  • Waar vind ik mijn klantnummer of inlogcode? toon
  • Ik heb samen met mijn partner een rekening. Moeten wij beide de keuze doorgeven? toon
  • Wat moet ik doen als het doorgeven van mijn keuze geblokkeerd is? toon
  • Kan ik mijn keuze per mail of telefoon doorgeven? toon
  • Kan ik alsnog mijn keuze doorgeven? toon
  • Wanneer wordt mijn rekening beëindigd? toon
Mag de rekening zomaar worden beëindigd?
  • Mijn beleggingsrekening toon
  • Mijn rekening is verpand aan mijn hypotheek  toon
  • Ik bouw een aanvullend pensioen op toon
  • Mijn beleggingsrekening is gekoppeld aan mijn overlijdensrisicoverzekering toon
  • Hoe kan ik mijn beleggingsrekening zelf opzeggen? toon
Evi van Lanschot
Aanvullende informatie
  • Kunnen mijn kosten voor advies worden vergoed? toon
  • Ik wil inloggen maar kan mijn klantnummer niet vinden toon
  • Ik wil inloggen maar ben mijn persoonlijke inlogcode kwijt toon