Ga naar de hoofdinhoud

WA + Casco Beperkt-verzekering

De WA + Casco Beperkt-verzekering, wordt ook wel WA Beperkt Casco genoemd. Een autoverzekering met deze dekking dekt meer dan alleen een WA-verzekering (Wettelijke Aansprakelijkheid). Naast de schade die je bij een ander veroorzaakt, vergoed WA + Casco Beperkt ook schade door diefstal, inbraak en weersomstandigheden. 

Met WA + Casco Beperkt is jouw auto verzekerd:
  • tegen diefstal en ruitschade;
  • voor standaard 1 jaar nieuwwaarde;
  • tegen schade door brand, storm en natuur. 
Wat is de WA + Casco Beperkt-verzekering?

De WA + Casco Beperkt-verzekering biedt een bredere dekking dan een standaard WA-verzekering, maar is minder uitgebreid dan een WA + Casco Allrisk-verzekering. Hiermee verzeker je jezelf voor schade aan andermans auto én schade aan je eigen auto, bijvoorbeeld bij diefstal, ruitschade en extreem weer.

Een WA + Casco Beperkt-verzekering dekt geen schade aan je eigen auto die wordt veroorzaakt door een ongeluk waarbij je zelf schuldig bent. Voor die gevallen zou je een WA + Casco Allrisk-verzekering nodig hebben.

Wat dekt de WA + Casco Beperkt-verzekering?

De WA + Casco Beperkt vergoedt schade door o.a.: De WA + Casco Beperkt vergoedt geen schade door o.a.:
waarDiefstal en inbraak niet waarEigen toedoen, bijvoorbeeld door een aanrijding
waarBrand niet waarVandalisme
waarExtreme weersomstandigheden zoals storm, hagel en bliksem  niet waarGebruik van te veel alcohol
waarRuitbreuk (ook sterretjes)  
 
Wanneer is WA + Casco Beperkt voor jou een goede keus?

De meeste mensen kiezen WA + Casco Beperkt als hun auto al iets ouder is. Dus ongeveer tussen de 6 en 10 jaar oud. Hierdoor betaal je minder premie dan bij een WA + Casco Allrisk, maar is je auto wel goed verzekerd tegen onder andere diefstal en schade door brand of hagel. En heb je schade aan je auto? En ben je bij ons daarvoor verzekerd? En laat je de schade veilig en vakkundig repareren door een gekwalificeerd schadeherstelbedrijf, dan krijg je gedurende de reparatie een vervangende auto. Wel zo prettig toch?

Welke dekking past bij mij en mijn auto?

Het vinden van de juiste dekking voor je autoverzekering kan een complexe taak zijn. Het verschil met andere autoverzekeringen? De WA + Casco Beperkt-verzekering is uitgebreider dan de standaard WA-autoverzekering, maar dekt niet zoveel als een WA + Casco Allrisk-verzekering voor je auto. Welke autoverzekering voor jou het beste is, moet je zelf afwegen. Maar om een indruk te geven staan hieronder voorbeelden van waar veel klanten voor kiezen:

De autoverzekering van a.s.r.

De autoverzekering van a.s.r. staat bekend om zijn unieke benadering: met onze no blame, no claim regeling. Heb je een schade die niet de (mede)schuld van de bestuurder of passagier is? Dan blijf je gewoon doorgroeien naar een hogere premiekorting. We vinden dit eerlijk, want jij kunt niets doen aan vandalisme of een kras op je auto door een onbekende, toch?

Schadevrije jaren bij een autoverzekering

Schadevrije jaren, de term klinkt zo simpel en logisch. Een jaar zonder schade is een schadevrij jaar erbij, toch? Maar vanaf wanneer bouw je eigenlijk schadevrije jaren op? Kun je alleen opbouwen of kun je ze ook verliezen? En hoe toon je de schadevrije jaren eigenlijk aan?

Per jaar dat je een autoverzekering op je naam hebt en geen schade claimt, bouw je een schadevrij jaar op. Hiermee stijg je een trede op de no-claimladder. Deze ladder geeft aan hoeveel premiekorting je krijgt bij het aantal treden. Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe hoger je op de ladder staat en hoe lager dus je premie zal zijn. Een schade die onder WA + Casco Beperkt valt, leidt nooit tot een terugval op de no-claimladder. Een schade die onder de WA-dekking WA valt, wel.

Lees meer over schadevrije jaren

Aanvullende dekkingen autoverzekering

Weet je welke basisdekking je wilt? Top! Wist je dat we ook aanvullende dekkingen aanbieden? Bescherm jezelf, je voertuig en je passagiers tegen onvoorziene situaties. Ontdek de voordelen van onze aanvullende dekkingen op je autoverzekering. Je ziet ze hieronder:

Autoverzekering Ik kies zelf van a.s.r.
  • Pechhulp
  • Schade inzittenden
  • Rechtsbijstand motorrijtuigen
  • Extra’s boven € 1.000​
Autoverzekering van a.s.r.
  • Pechhulp
  • Schade inzittenden
  • Rechtsbijstand motorrijtuigen
  • Extra’s boven € 1.000
  • Ongevallen inzittenden
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }