Ga naar de hoofdinhoud

Laptop verzekering

Je hebt een mooie laptop, maar wat doe je als deze wordt gestolen of beschadigd raakt door brand of water? Met onze inboedelverzekering nemen wij jou deze zorg uit handen. Onze Inboedelverzekering biedt namelijk standaard dekking tegen schades die zich binnen en op andere plekken buiten je huis in Nederland voordoen. Wil je meer zekerheid? Kies dan voor de aanvullende dekking Mobiele Elektronica. Zo ben je wereldwijd verzekerd. Én is schade door vallen of stoten en diefstal gedekt. 

Je kunt de aanvullende dekking Mobiele Elektronica eenvoudig afsluiten bij onze Inboedelverzekering. 

Aanvullende dekking voor extra zekerheid

De aanvullende dekking Mobiele Elektronica is een extra dekking bovenop de basisdekking van onze Inboedelverzekering. De aanvullende dekking dekt schades die niet standaard in de basisdekking van de inboedelverzekering vallen. Of je nu op wereldreis gaat of gewoon vaak jouw laptop met je meeneemt, met de dekking Mobiele Elektronica is je laptop altijd verzekerd, ook tegen val-, en stootschade en diefstal. En niet alleen je laptop, maar met de dekking Mobiele Elektronica zijn gelijk ook je mobiele telefoon, tablets en airpods verzekerd. Kortom, de dekking Mobiele Elektronica geeft je meer dekking, en dus meer zekerheid. Fijn idee toch?

Wanneer is mijn laptop verzekerd met een laptop verzekering?
Met onze aanvullende dekking Mobiele Elektronica is je laptop verzekerd tegen schades door plotselinge en onvoorziene gebeurtenissen zoals schade door vallen en stoten en diefstal. Deze dekking geldt overal ter wereld.
Staat de dekking Mobiele Elektronica vermeld staat op jouw polis? Dan is schade aan je telefoon en andere kleine elektronische apparaten ook gedekt. Bovendien geldt de dekking Mobiele Elektronica óók voor de beroeps-/bedrijfsuitrusting als de keuzedekking 'Beroepsuitrusting' is meeverzekerd.
Wanneer is mijn laptop niet verzekerd?

Je laptop is niet automatisch in alle gevallen verzekerd. Het is goed om te weten wanneer schade niet gedekt is door je laptop verzekering, bijvoorbeeld als je deze onbeheerd achterlaat. Maar ook bij:

  • Verlies en slijtage van je laptop. 
  • Staat je laptop op de tafel in een café en ga je even naar het toilet? Dan ben je niet gedekt voor schade of diefstal, omdat je de laptop onbeheerd hebt achtergelaten.
  • Diefstal buiten je woning is met de basisdekking niet altijd gedekt. Je bent alleen in Nederland verzekerd bij een gewelddadige beroving of afpersing.

Als je weet wat er wel en niet verzekerd is, kom je niet voor onverwachte en onaangename verrassingen te staan. Bekijk daarom onze polisvoorwaarden

Dekking Mobiele Elektronica vs. losse elektronica verzekering

Overweeg je de aanschaf van een nieuwe telefoon, tablet of laptop? Vaak biedt het afsluiten van een losse verzekering direct bij de aankoop gemoedsrust. Maar waarom slechts één apparaat verzekeren? Met de aanvullende keuzedekking Mobiele Elektronica binnen onze Inboedelverzekering, verzeker je niet alleen je laptop. Ook jouw tablet, telefoon en zelfs airpods, smartwatch of stappenteller, zijn gelijk meeverzekerd. 

Eigen risico en een laptopverzekering

Bij de aanvullende dekking Mobiele Elektronica van de Inboedelverzekering geldt geen eigen risico en geldt geen maximum verzekerd bedrag.

Ook op reis is je laptop verzekerd

Ga je op reis? Dan heb je voor je laptop geen afzonderlijke reisverzekering nodig. Met de aanvullende keuzedekking Mobiele Elektronica ben je overal ter wereld verzekerd voor schade aan jouw laptop door plotselinge en onvoorziene gebeurtenissen. Maar onze Doorlopende reisverzekering dekt deze schade ook. Heb je beide verzekeringen van ons? Dan is de meest gunstige dekking van toepassing.

In de polisvoorwaarden vind je welke schades standaard verzekerd zijn met de inboedelverzekering. En je leest waarvoor je de aanvullende dekking Mobiele Elektronica kunt afsluiten.

Zo verzeker je je laptop bij ons

Je laptop is standaard meeverzekerd bij de basisdekking van onze Inboedelverzekering. Je kunt de aanvullende dekking Mobiele Elektronica eenvoudig afsluiten bij de Inboedelverzekering. 

Meld schade aan je laptop eenvoudig online

Heb je onze Inboedelverzekering en heb je schade aan je laptop? Meld jouw schade dan eenvoudig online. Wanneer het jou uitkomt. We helpen je zo snel mogelijk.

Heb je een adviseur? Dan kun je de schade ook direct bij je adviseur melden. Zoek een adviseur bij jou in de buurt.

Goed om te weten:
doe bij diefstal áltijd aangifte. Voor de schademelding heb je namelijk een kopie van de aangifte nodig. 

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }