Mirro eHealth en je zorgverzekering

Op deze pagina vertellen we je meer over Mirro en de modules waar je gratis en onbeperkt gebruik van kan maken. Ook leggen we uit wat eHealth inhoudt en waarom het steeds belangrijker wordt.

Waarom Mirro eHealth?
Bij a.s.r. vinden we jouw gezondheid en vitaliteit belangrijk. En dan niet alleen je fysieke gezondheid, maar ook je mentale gezondheid. Om die reden zijn we een samenwerking aangegaan met Mirro eHealth. 
Aan de slag met Mirro eHealth

De online zelfhulpmodules van Mirro helpen om inzicht te krijgen in je mentale gezondheid. Dit allemaal door middel van tips, oefeningen en ervaringsverhalen. De modules richten zich onder andere op onderwerpen als: werkstress, slaapproblemen en somberheid. Er zijn meer dan 20 verschillende onderwerpen waar je uit kan kiezen.

Heb je een zorgverzekering bij a.s.r.? Dan mag je kosteloos en onbeperkt gebruik maken van de modules van Mirro.

Aanbod van Mirro eHealth modules

We hebben hieronder 5 belangrijke onderwerpen op een rij gezet. Zijn deze onderwerpen niet op jou van toepassing? Of wil je weten welke zelfhulpmodules Mirro nog meer aanbiedt? Schrijf je dan in bij Mirro en bekijk het aanbod van alle modules.

  1. Slaap lekker! Wil jij graag meer te weten komen over slaap? Erachter komen waarom slapen niet altijd lukt? En weten wat je kan doen om beter te kunnen slapen? Volg dan de zelfhulpmodule ”Slaap lekker”.
  2. Somberheid. De module “Somberheid” is speciaal bedoeld voor mensen met (milde) depressieklachten. Met behulp van de oefeningen, tips en informatie ga je bewuster kijken naar je gedrag en leer je hoe je positief blijft. Ook sta je stil bij jouw gedachten en gewoonten.
  3. Mantelzorg. Ben je mantelzorger? En wil je graag op eigen kracht de balans vinden in de zorg voor een ander én het zorgen voor jezelf? Volg dan de module "Mantelzorg”. In deze module ga je aan de slag met tips en oefeningen. Ook kun je je laten inspireren door de verhalen van andere mantelzorgers.
  4. Werkstress. Als je werkstress ervaart en psychische en lichamelijke klachten wil voorkomen, kun je module “Werkstress” volgen. De module biedt je inzichten en handvatten om werkstress te onderzoeken en herkennen. Ook kijk je naar hoe je reageert op stress én hoe je ermee om kan gaan.
  5. Grip op coronastress. Wil je leren hoe je tijdens de coronacrisis positief kan blijven? Of wil je leren hoe je effectief thuis kan werken en/of studeren? Dan kan de module “Grip op coronastress” hierbij van hulp zijn.

 

Over Mirro eHealth

Mirro vindt dat iedereen met mentale klachten recht heeft op de juiste zorg op het juiste moment. Daarom ontwikkelden zij eHealth modules die het advies van GGZ-professionals toegankelijk maken voor iedereen. Hiermee willen ze de mentale fitheid van consumenten vergroten, maar tegelijkertijd ook GGZ-professionals ondersteunen.

Kwaliteit

De modules van Mirro zijn gebaseerd op inzichten uit onder andere de positieve psychologie, ACT, cognitieve gedragstherapie en mindfulness. Deze vormen van therapie worden veel gebruikt door GGZ-professionals als bijvoorbeeld: psychologen, coaches en praktijkondersteuners GGZ.

Onderzoek

In 2015 heeft Mirro door Vrije Universiteit Amsterdam een observationeel onderzoek laten uitvoeren. De resultaten waren positief: bijna 90% van de gebruikers beoordeelde de modules in dit onderzoek met een voldoende-goed tot goed-uitstekend. Ook was er een verbetering in de algehele en mentale gezondheidstoestand van de gebruikers.

Veiligheid en privacy

Veiligheid en privacy zijn erg belangrijk wanneer het gaat om zaken als je mentale gezondheid. Gelukkig denkt Mirro hier hetzelfde over. Mirro beschikt wij over een speciale certificering waarmee extra aandacht geschonken aan onder andere privacybescherming. Zo blijven jouw gegevens veilig. Ook wij als zorgverzekeraar krijgen geen toegang tot jouw gegevens.

Wat is eHealth?

De Rijksoverheid wil gebruik van digitale zorg stimuleren en investeert de komende jaren miljoenen euro’s in eHealth. Maar wat houdt eHealth eigenlijk in? En waar wordt eHealth voor gebruikt in de zorg? 

eHealth in de zorg

De toepassing van technologie in de zorg en ondersteuning wordt steeds belangrijker. Door eHealth kan beter en effectiever zorg en ondersteuning verleend worden aan patiënten. Ook ontlast het zorgmedewerkers. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan: beeldbellen met een zorgverlener, valsensoren, medicatie apps en leefstijlmonitoring. Ook in de GGZ wordt steeds vaker gebruikt van eHealth. Mirro is hier een voorbeeld van.

Veelgestelde vragen over Mirro eHealth
Meer informatie
Mirro eHealth
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }