Ga naar de hoofdinhoud

Ben je arbeidsongeschikt of dreig je dat te worden? Ook als je gezond bent, wil je blijven doorgaan met ondernemen. Daarom staan wij voor je klaar. Als één van de weinige verzekeraars in Nederland hebben we veel specialisten namelijk zelf in dienst. Dit team bestaat uit de arbeidsdeskundige, de casemanager en de medische dienst. Zij helpen jou bij arbeidsongeschiktheid, maar ook om arbeidsongeschiktheid te voorkomen.

Dit team helpt je bij arbeidsongeschiktheid

We bieden jou als ondernemer hulp op maat aan door gespecialiseerde hulpverleners in te zetten. En die hebben we zelf in dienst! Daarmee hebben we niet alleen een schat aan ervaring in huis, het zorgt er ook voor dat we sneller schakelen zodat je vlug en deskundig wordt geholpen. Misschien moet je werkplek aangepast worden of kan een bedrijfscoach je verder helpen. Wij zorgen dat dit geregeld wordt. De casemanager, arbeidsdeskundige en medische dienst zijn de professionals die jou bijstaan wanneer je een AOV hebt afgesloten.

De casemanager

De casemanager is jouw vaste aanspreekpunt wanneer jij je arbeidsongeschikt hebt gemeld. Je krijgt van hem of haar te horen voor hoeveel procent je arbeidsongeschikt bent. Daarnaast zorgt de casemanager dat jij je uitkering krijgt. Wanneer de casemanager aanvullende informatie nodig heeft om je arbeidsongeschiktheids-percentage te bepalen, bespreekt hij of zij je melding met de arbeidsdeskundige en de medisch adviseur/medisch behandelaar.

De casemanager beantwoordt jouw vragen

Bij de casemanager kun je ook terecht met vragen zoals: gaat mijn bedrijf het redden zonder mij en hoe red ik het financieel? De casemanager houdt regelmatig contact met je en is erop getraind om je zorgen zo snel mogelijk weg te nemen. Door goed op de hoogte te blijven van jouw situatie, kan hij of zij je optimaal begeleiden en de juiste hulp bieden. Dat doet hij in overleg met onze medische dienst en onze arbeidsdeskundigen.

De arbeidsdeskundige

Een arbeidsdeskundige is niet alleen expert op het gebied van arbeidsongeschiktheid, hij is ook expert in het voorkomen van overbelasting en het helpen bij herstel. Deze kun je dus ook inschakelen wanneer je vragen of hulp nodig hebt om arbeidsongeschiktheid te voorkomen. De arbeidsdeskundige adviseert jou in wat je nog wel en niet kunt in je werk. Maar ook wat je nodig hebt om weer aan het werk te gaan of te blijven. Samen denken onze arbeidsdeskundigen na over je re-integratiemogelijkheden en de oplossingen daarin.

De arbeidsdeskundige werkt samen met andere professionals

De Arbeidskundige Dienst van a.s.r. maakt gebruik van een groot netwerk aan professionals die zijn gespecialiseerd in jouw specifieke situatie. Waar heb jij behoefte aan?  De arbeidsdeskundige doet zijn best om jou als ondernemer de juiste hulp te bieden. Ook als dat betekent dat hij daarvoor een andere professional moet inschakelen. Heb je bijvoorbeeld spanningsklachten? Dan kan de arbeidsdeskundige je doorsturen naar een gespecialiseerde coach om zo een mogelijke burn-out te voorkomen. Of slaap je slecht? Dan kan een slaapcoach uitkomst bieden.

Lees ook: Wat doet de arbeidsdeskundige?
De medische dienst

De medische dienst bestaat uit medisch adviseurs en medisch behandelaars. Iedereen werkt onder het medisch beroepsgeheim. De medisch behandelaar vraagt in opdracht van de medisch adviseur gegevens op over je gezondheid bij je huisarts of specialist. Vervolgens verwerkt de medisch behandelaar die gegevens, zodat de medisch adviseur een advies kan uitbrengen over jouw gezondheidstoestand en de invloed daarvan op je werk.

De externe arts

Soms heeft onze medische dienst meer medische informatie nodig om over jouw arbeidsongeschiktheid te adviseren. Daarom kan onze medisch adviseur je vragen om een externe arts te bezoeken. Deze arts stelt je vragen en doet soms verder onderzoek. Daarvan maakt deze arts dan een rapport op voor onze medische dienst. Als je dat wilt, krijg je een kopie van dit rapport.

Lees ook: Wat doet de medische dienst?

Wij gaan zorgvuldig om met medische gegevens

Wanneer jij je arbeidsongeschikt meldt en ons van informatie voorziet kun je bij het uploaden aangeven om wat voor informatie het gaat. We maken onderscheid tussen medische en niet-medische informatie. Niet-medische informatie komt terecht bij de casemanager en arbeidsdeskundige en medische informatie komt terecht bij onze medische dienst. Op deze manier komt de juiste informatie op de juiste afdeling terecht. Medische gegevens vallen onder het medisch beroepsgeheim. Wij gaan daar zorgvuldig mee om en houden ons aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)

Zo werken zij samen

Deze professionals en eventueel andere benodigde artsen of specialisten werken samen in het multidisciplinair overleg, ofwel MDO, en doen er alles aan een passende en persoonlijke oplossing te vinden voor jou. Dit is onze unieke werkwijze bij arbeidsongeschiktheid! Meer weten over hoe een MDO verloopt? Bekijk de video.

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }