Training Samen aan het roer

Inhoud van de training

Als je op tijd in actie komt, kun je ziekteverzuim vaak voorkomen. Dit geldt zowel voor leidinggevenden als voor werknemers. Gaat het toch mis, dan wil je als werkgever je werknemer in staat stellen zo snel mogelijk te herstellen. In deze training leer je wat hierbij helpt en welke krachten een rol kunnen spelen. Is het bijvoorbeeld verstandig om aan te sturen op eigen regie van de werknemer, waarbij je als leidinggevende vooral stimuleert en faciliteert?

Voor wie is de training?

De training is bedoeld voor leidinggevenden, management en HR in groepen van maximaal 12 personen.

Onderwerpen die aan bod komen

In deze training kijken we naar 2 belangrijke momenten in het proces van (dreigend) ziekteverzuim: het moment van de start van het verzuim en het moment van terugkeer naar de werkvloer. Op deze momenten kan de leidinggevende een doorslaggevende rol spelen. Een goede verstandhouding tussen de leidinggevende en de werknemer is dan cruciaal voor preventie of herstel van verzuim.

In het herstelproces kan het eigen regie-model de werknemer en leidinggevende helpen. In de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Verzuimbeleid
  • Wet- en regelgeving
  • Eigen regie-model
  • Dreigend verzuim
  • Belemmeringen van herstel
  • Bestendiging van herstel

Duur en locatie

De training duurt 1 dag. Het is ook mogelijk om dit over 2 halve dagen te verdelen. We kunnen de training in jouw bedrijf (incompany) aanbieden.

Kosten van de training

Voor deze training maken wij een offerte op maat. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Opleidingen van a.s.r. is een erkend opleidingsinstituut voor beroepsopleidingen. Daarom is deze training vrijgesteld van btw-heffing. 

Resultaat van de training

In deze training:

  • krijg je inzicht in het ontstaan van verschillende soorten verzuim en welke signalen van dreigend verzuim er zijn.
  • worden de rechten en plichten in het verzuimproces aangestipt.
  • kijken we naar de mechanismen die verzuim in stand houden en wat daar tegen te doen is.
  • is er aandacht voor de eigen regie: wat heb je er aan en hoe stimuleer je het als leidinggevende?
  • staan we stil bij de herstellende werknemer. Hoe nu verder? Hoe zit dat met een burn-out?
  • sluiten we af met een reflectie op de eigen werksituatie.
 

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":false,"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }