Ga naar de hoofdinhoud

Schadevrije jaren bij a.s.r.

Een schadevrij jaar is een jaar waarin je geen schade hebt gehad of gemaakt. Het aantal schadevrije jaren is belangrijk op het moment dat je overstapt naar een andere verzekeraar. Die bepaalt op basis van je schadevrije jaren jouw instappremie. Hoe meer schadevrije jaren, hoe lager je instappremie.

Alle verzekeraars kennen jouw schadeverleden

Heb je een jaar geen schade gehad, dan krijg je er een schadevrij jaar bij. Heb je schade en is de bestuurder of passagier daaraan (mede)schuldig, dan val je terug in je schadevrije jaren. Maar er zijn ook schades waarbij je geen schuld kunt hebben maar toch terugvalt in schadevrije jaren, bijvoorbeeld schade door vandalisme. De exacte regeling staat in de polisvoorwaarden. Alle verzekeraars in Nederland gebruiken dezelfde tabel om je terugval te bepalen. In die tabel staat het aantal schadevrije jaren dat je verliest na één of meerdere claims.

Als je jouw verzekering royeert, dan zet je verzekeraar jouw schadevrije jaren in Roy-data. Dit is een landelijk registratiesysteem. Als je een nieuwe verzekering afsluit bij een (andere) verzekeraar dan kijkt die in Roy-data en zet het gevonden aantal schadevrije jaren op jouw polis. Bij a.s.r. doen we dat ook. De registratie van jouw schadevrije jaren in Roy-data mag bij a.s.r. maximaal 3 jaar oud zijn.

Schade maar geen schuld? Dan betaal je bij a.s.r. geen hogere premie

Heb je een schade die niet de (mede)schuld van de bestuurder of passagier is? Dan blijf je gewoon doorgroeien naar een hogere premiekorting. Dat vinden we bij a.s.r. wel zo rechtvaardig. Want aan vandalisme of een kras op je auto door een onbekende kun jij niets doen, toch?

Zo krijg je bij ons korting

Je krijgt bij ons op drie manieren korting op de premie voor je motorrijtuigverzekering:

  1. Rij een jaar schadevrij. Dan krijg je korting op je premie. Heb je schade en is het niet de (mede)schuld van de bestuurder of passagier? Dan krijg je deze korting ook.
  2. Sluit een van onze andere schadeverzekeringen af. Hoe meer schadeverzekeringen je afsluit uit ons voordeelpakket  of voordeelpakket bedrijven hoe meer korting je krijgt op je premies.
  3. Verzeker meerdere voertuigen bij ons. Als particulier krijg je automatisch tot 25% extra voertuigenkorting . Dit is een korting naast de korting die je krijgt met het Voordeelpakket. Deze korting is ook onafhankelijk van de no-claimkorting. Bedrijven krijgen voordeel vanaf 10 voertuigen of meer via onze wagenparkverzekering.

De verzekeringen van a.s.r. sluit je af via een onafhankelijk verzekeringsadviseur.

Schadevrije jaren
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }