Ga naar de hoofdinhoud

Begeleiding bij de re-integratie voor zowel jou als je werknemer

Heb je een MKB Verzuim-ontzorgverzekering bij a.s.r.? Dan staat de Ontzorgmanager - een zeer ervaren casemanager - klaar om jou en je werknemer te begeleiden gedurende het gehele proces van arbeidsongeschiktheid. De Ontzorgmanager begeleidt de medewerker tijdens de re-integratie en ondersteunt bij het vastleggen van alle activiteiten in het re-integratiedossier. Ook kijkt de Ontzorgmanager samen met jou en je medewerker welke acties ingezet kunnen worden om te voorkomen dat je werknemer uitvalt. Dit kunnen preventieve maatregelen zijn, maar ook acties die voor het hele bedrijf ingezet worden. Lees hieronder meer over de Ontzorgmanager.

Zo helpt de Ontzorgmanager jou en je werknemer
De Ontzorgmanager:
  • begeleidt bij de re-integratie en ondersteunt bij het vastleggen van alle activiteiten in het re-integratiedossier. Denk bijvoorbeeld aan het opstellen van een Plan van aanpak;
  • zorgt dat je werknemer zelf de regie pakt over de re-integratie en geeft adviezen over hoe duurzaam te re-integreren;
  • geeft advies over de inzet van preventieve diensten;
  • geeft advies aan jou als werkgever hoe je de re-integratie zo succesvol mogelijk kunt maken. Zo kan je zieke werknemer snel weer van waarde zijn voor de organisatie;
  • bekijkt samen met jou en je werknemer welke acties ingezet kunnen worden om te voorkomen dat je werknemer uitvalt. Dit kunnen preventieve maatregelen zijn, maar ook acties die voor het hele bedrijf ingezet worden;
  • bepaalt samen met de bedrijfsarts en zijn taakgedelegeerde welke acties nodig zijn om succesvol te re-integreren. De interventies die hier worden afgesproken worden volledig vergoed. Als je werknemer onverhoopt langer ziek is, informeren we jou en je werknemer over de financiële consequenties van verzuim;
  • als het verzuim langdurig dreigt te worden, belt de Ontzorgmanager van a.s.r. re-integratie jou en je werknemer om samen invulling te geven aan de re-integratie. Hebben jij of je werknemer vragen over dit soms ingewikkelde proces? Dan is onze Ontzorgmanager altijd het eerste aanspreekpunt;
  • als re-integreren in de eigen functie niet lukt dan begeleidt de Ontzorgmanager jou en je werknemer bij de te nemen vervolgstappen. Dit kan door naar aangepast of ander werk binnen of eventueel buiten je organisatie te kijken. Goed werkgeverschap gecombineerd met de optimale inzet van je personeel is het doel. Jouw bedrijf profiteert hier maximaal van.

Via de aangesloten arbodienst heb je toegang tot alle diensten die in het basiscontract zijn vermeld. Je kan bijvoorbeeld met de arbodienst afspraken maken over de inzet en begeleiding bij de Risico Inventarisatie & Evaluatie en andere uit de Arbowet vloeiende verplichtingen. De Ontzorgmanager adviseert en ondersteunt je hierbij.

Dit kun je verwachten als werkgever:
Samenwerking met onze arbodienstverleners

a.s.r. re-integratie verzorgt de re-integratiedienstverlening van a.s.r. en werkt nauw samen met ArboDuo, ArboNed, MKB Vitaal en Zorg van de Zaak die de arbodienstverlening uitvoeren. Deze sterke combinatie van re-integratiedienstverlening en arbodienstverlening is er op gericht zieke medewerkers zo goed mogelijk te begeleiden en te re-integreren. Lees meer over de arbodiensten waar wij mee samenwerken.

Praktische informatie
Vragen?
Heb je een vraag over de inzet van een Ontzorgmanager of wil je weten wat we voor jouw zieke medewerker kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.
Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }