De websites van ASR Nederland maken gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de websites goed te laten werken en om het gedrag erop volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies zodat jij feedback kunt geven, voor social media of om relevante advertenties op websites van derden te plaatsen. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze websites. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ga je akkoord met onze cookies, dan kunnen we jouw online gedrag, nadat je bent ingelogd, combineren met (persoons)gegevens die je online achter laat of eerder aan ons hebt verstrekt. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft, klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Oekraïne
Lees meer over Oekraïne en je hypotheek of verzekeringen van a.s.r..
De succesfactor van ieder bedrijf in deze tijd is vitaliteit. Wanneer je namelijk vol inzet op vitaliteit, stijgt de duurzame inzetbaarheid van je werknemers. En dat wil je! Werknemers worden namelijk niet gezonder van de sterk veranderende arbeidsmarkt en pensioenleeftijd die alsmaar stijgt. Integendeel: hierdoor ontstaat er meer verzuim, werkdruk en stress.
Hoe los je dit op? Onder andere door in te zetten op relevante vitaliteitstrends! In het rapport vind je handige handvatten en tips voor op de werkvloer. Download ‘m hieronder!
Hoe weet je eigenlijk of medewerkers goed in hun vel zitten? Door te meten natuurlijk. Met de komst van wearables is dit afgelopen jaar al in gang gezet. Aankomend jaar is er een toenemend gebruik van deze gadgets, maar ook toolings om bijvoorbeeld de mentale gezondheid te meten. Lees in het trendrapport hoe a.s.r. dat aanpakt!
Amplitie is een relatief nieuw begrip in de hr-wereld. Dit richt zich op het bevorderen van vitaliteit, in plaats van het voorkomen of herstellen ervan. Het is onderdeel van positieve organisatiepsychologie en legt de nadruk op de positieve ervaringen en kwaliteiten van medewerkers. Dit betekent focussen op wat goed gaat, in plaats van op wat beter kan.
Het verschil tussen vitaliteit en zichtbare vitaliteit? Dat is dat je vitaliteit als bedrijf niet alleen op de agenda hebt staan, maar dat het ook echt de boventoon voert. Dit kan je bijvoorbeeld doen door vitaliteit toe te voegen aan je secundaire arbeidsvoorwaarden, dit helpt ook weer met de krappe arbeidsmarkt van nu!
Dat thuiswerken een blijvertje is, werd vorig jaar al duidelijk. Hybride werken is tegenwoordig de norm. In 2022 ontwikkelt zich dit nog een tik verder naar slim hybride maatwerk. Dit houdt in dat medewerkers zelf beslissen wat ze fijn vinden en wanneer ze naar kantoor komen. Het is dus des te belangrijker dat je je beleid op de medewerker afstemt, in plaats van andersom.
Denk jij: ‘Ja, hier wil ik iets mee doen!’? Lees dan snel ons trendrapport en ga aan de slag met alle informatie en tips. Vul onderstaand formulier in om het rapport te downloaden. Op naar een vitalere werkvloer!