De uitkeringsduur van een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) bepaalt hoe lang je een uitkering ontvangt als je arbeidsongeschikt bent. Dit bepaal jij zelf bij het afsluiten van een AOV en bij bepaalde beroepen stellen wij een maximale eindleeftijd vast. Bij a.s.r. heb je keuze uit 4 verschillende arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en de uitkeringsduur verschilt per AOV. 

Hoelang heb je recht op een AOV-uitkering? 

Tijdens het afsluiten of berekenen van een AOV heb je de keuze hoelang je een uitkering zou willen wanneer je arbeidsongeschikt bent geraakt. De meeste AOV’s keren uit tot aan de eindleeftijd en andere AOV’s hebben een maximale uitkeringsduur van bijvoorbeeld 2 of 5 jaar. De premie voor dit soort AOV’s ligt een stuk lager, maar je krijgt ook maar voor een kortere periode een uitkering als je arbeidsongeschikt bent.

Een uitkeringsduur kiezen
AOV Flexibele AOV AOV 2.5
 
Ontvang een uitkering tot je:
 
- weer arbeidsgeschikt bent;
- de door jou gekozen of door ons vastgestelde eindleeftijd hebt bereikt;
- overlijdt.

- weer arbeidsgeschikt bent;
-de eindleeftijd bereikt hebt;
- overlijdt.

- weer arbeidsgeschikt bent;
- de eindleeftijd bereikt hebt;
- overlijdt;
- de maximale aaneengesloten uitkeringsduur van 2 of 5 jaar  hebt bereikt.
Hoe werkt de uitkeringsduur bij de Langer mee AOV?

Onze Langer mee AOV is speciaal voor fysiek zware beroepen en kent twee uitkeringen: de vijf-jaarsuitkering en Langlopende uitkering. Dat werkt als volgt:

  • De vijf-jaarsuitkering: bij arbeidsongeschiktheid loopt je uitkering maximaal vijf jaar door. Tijdens deze vijf jaar wordt jouw uitkering langzaam afgebouwd en helpen en ondersteunen we je in je zoektocht naar nieuw werk. 
  • De Langlopende uitkering: als blijkt dat je echt niet meer kunt werken - in geen enkele functie, omdat je volledig arbeidsongeschikt bent en niet meer in staat bent het wettelijk minimumloon te verdienen - dan ontvang je van ons een Langlopende uitkering. Deze uitkering loopt door tot je 67 jaar en drie maanden bent.

 

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":true,"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"VIT_C_CHAT":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }