Lisette: ‘Investeren in verlagen en voorkomen van verzuim levert je meer tevreden en productievere medewerkers op. Je verlaagt zo ook het risico op uitval. En met de hulp van een Ontzorgmanager sta je er als werkgever niet alleen voor. Dat geeft rust. Ik ben de contactpersoon voor de werkgever, de werknemer en voor aanbieders van ondersteunende diensten.
De impact van verzuim is vaak groot. Voor de medewerker zelf, de werkgever én de collega’s. De kosten van verzuim zijn hoog en hetzelfde werk moet door minder mensen worden gedaan. Daardoor neemt de werkdruk toe. Werkgevers weten daarnaast vaak onvoldoende over de wettelijke verplichtingen bij verzuim.
Samen met de werkgever bekijk ik wat er nodig is om de medewerker duurzaam en snel terug te laten keren naar werk. Voorbeelden daarvan zijn coachinggesprekken, een werkhervattingsadvies of en een vervroegd arbeidsdeskundig onderzoek als we twijfelen over wat een medewerker aankan. Tijdens dat hele proces ontzorg ik de werkgever bij de wettelijke verplichtingen.’