In de afgelopen jaren hebben wij de polisvoorwaarden een aantal keren aangepast. Dit doen wij om onze polisvoorwaarden aan te laten sluiten bij ontwikkelingen in de markt. Daarnaast hebben we tekstuele verbeteringen doorgevoerd om de voorwaarden steeds beter leesbaar en begrijpelijker te maken. Op deze pagina vind je de wijzigingen die we de afgelopen jaren hebben doorgevoerd.
We voeren een aantal veranderingen door die voor alle dienstverlening bij inkomensverzekeringen gelden.
Vaststelling premie
De premie wordt niet meer gebaseerd op de werkzaamheden van de medewerkers. Toegevoegd is dat het wel gebaseerd wordt op het geslacht van de medewerkers.
Definitie inkomen volgens Wet IB 2001
Waar we in deze voorwaarden spreken over het inkomen dat de arbeidsongeschikte verzekerde nog met werken verdient, bedoelen we de belastbare winst uit onderneming, het belastbare loon en/of het belastbare resultaat uit overige werkzaamheden volgens de Wet inkomstenbelasting 2001.
-
-
Poortwachtergarantie
Om langdurig ziekteverzuim terug te dringen, geldt voor alle werkgevers de Wet verbetering poortwachter. Hiermee zorg je er samen met je zieke medewerker voor dat deze zo snel mogelijk weer aan het werk kan. Met de Poortwachtergarantie zorgen wij ervoor dat je aan alle verplichtingen van deze wet voldoet. Kom je de administratieve verplichtingen onvoldoende na, dan vervalt de Poortwachtergarantie.
-
Geen recht op vergoeding
Op het moment dat jouw medewerker de AOW-gerechtigde leeftijd heeft bereikt, is er geen recht meer op een vergoeding. Hiermee vervalt de afgesproken eindleeftijd.
-
Medewerker met no-risk status
Het is belangrijk dat we altijd de meest actuele informatie over jouw medewerkers hebben. Een medewerker met een no-risk status wordt niet direct verzekerd. In onze nieuwe polisvoorwaarden hebben we duidelijker beschreven, hoe we omgaan met het verzekeren van werkgeverslasten bij medewerkers met een no-risk status.
-
Akkoord geven uitkeringsspecificatie
De uitkeringsspecificatie over de voorgaande maand staat iedere eerste werkdag van de maand klaar in het Werkgeversportaal. Wij vragen je die te beoordelen en, als je het hier mee eens bent, akkoord te geven. Als wij binnen 12 maanden geen akkoord ontvangen op de uitkeringsspecificatie, vervalt het recht op de vergoeding.
-
-
-
Geen recht op vergoeding
Op het moment dat jouw medewerker de AOW-gerechtigde leeftijd heeft bereikt, is er geen recht meer op een vergoeding. Hiermee vervalt de afgesproken eindleeftijd.
-
Medewerker met no-risk status
Het is belangrijk dat we altijd de meest actuele informatie over jouw medewerkers hebben. Een medewerker met een no-risk status wordt niet direct verzekerd. In onze nieuwe polisvoorwaarden hebben we duidelijker beschreven, hoe we omgaan met het verzekeren van werkgeverslasten bij medewerkers met een no-risk status.
-
Akkoord geven uitkeringsspecificatie
De uitkeringsspecificatie over de voorgaande maand staat iedere eerste werkdag van de maand klaar in het Werkgeversportaal. Wij vragen je die te beoordelen en, als je het hier mee eens bent, akkoord te geven. Als wij binnen 12 maanden geen akkoord ontvangen op de uitkeringsspecificatie, vervalt het recht op de vergoeding.
-
-
Geen aanpassingen.
-
Net als bij veel andere polisvoorwaarden mogen we de premies pas per contractvervaldatum aanpassen en niet op de eerste dag van een nieuw verzekeringsjaar van een lopende polis.
-
Doorgeven van informatie
As de verzekerde werknemer een beschikking of mededeling krijgt van UWV, dan moet deze binnen een week aan ons doorgestuurd worden. Dit geldt zowel voor beschikkingen of mededelingen over de WIA als over de WW.
-
Geen aanpassingen.
-
Geen aanpassingen.
-
Geen aanpassingen.
-
-
Gedeeltelijk arbeidsongeschikt
Jouw werknemer krijgt alleen een WGA-uitkering bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid. Dit gaat over werknemers die 35-80% arbeidsongeschikt zijn.
Voor contracten met een ingangsdatum na 1 januari 2022 vervalt de extra 5% uitkering bij werknemers die binnen de 80%-100% arbeidsongeschiktheid vallen. Dit komt, omdat er in dat geval geen sprake is van restverdiencapaciteit. Deze aanpassing zit in offertes voor nieuwe contracten met een offertedatum van 1 november 2021 of later.
-
Berekening van de aanvulling
Met de WGA Gat Uitgebreid ontvangt je medewerker een aanvulling op zijn WGA-uitkering tot minimaal 70% van zijn oude (gemaximeerde WIA-)loon. Voor de hoogte van de aanvulling gaan we uit van het op het polisblad vermelde percentage.
-
Doorgeven van informatie
Als de verzekerde werknemer een beschikking of mededeling krijgt van UWV, dan moet deze binnen een week aan ons doorgestuurd worden. Dit geldt zowel voor beschikkingen of mededelingen over de WIA als over de WW.
-
-
Geen aanpassingen.
-
Poortwachtergarantie
Om langdurig ziekteverzuim terug te dringen, geldt voor alle werkgevers de Wet verbetering poortwachter. Hiermee zorg je er samen met je zieke medewerker voor dat deze zo snel mogelijk weer aan het werk kan. Met de Poortwachtergarantie zorgen wij ervoor dat je aan alle verplichtingen van deze wet voldoet. Kom je de administratieve verplichtingen onvoldoende na, dan vervalt de Poortwachtergarantie.
Arbobegeleiding
Bij beëindiging van deze module eindigt ook de module re-integratiemanager.
Ontzorgmanager arbobegeleiding
Geen aanpassingen.
Arbosignaal
De dekking geldt voor arbeidsongeschiktheid ontstaan na de ingangsdatum van de module, tenzij je andere afspraken met de arbodienst maakt. Bij beëindiging van deze module eindigt ook de module re-integratiemanager.
Re-integratiemanager
De dekking geldt voor arbeidsongeschiktheid ontstaan na de ingangsdatum van de module, tenzij je andere afspraken maakt met de arbodienst. Bij beëindiging van een gekoppelde module eindigt ook de module re-integratiemanager.
De dekking is uitgebreid met ondersteuning en begeleiding door de casemanager als er sprake is van werkhervatting bij een andere werkgever.
Ontzorgmanager re-integratie
De dekking is uitgebreid met ondersteuning en begeleiding door de ontzorgmanager bij werkhervatting bij een andere werkgever.
Ziektewetbegeleiding
Geen overige inhoudelijke aanpassingen.
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk. -
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven belangrijke informatie
In de polisvoorwaarden kun je lezen welke informatie je aan ons door moet geven. Aan de polisvoorwaarden is toegevoegd dat wij, als we de informatie niet van je ontvangen, de mogelijkheid hebben om een uitkering en/of de verzekering stop te zetten.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven belangrijke informatie
In de polisvoorwaarden kun je lezen welke informatie je aan ons door moet geven. Aan de polisvoorwaarden is toegevoegd dat wij, als we de informatie niet van je ontvangen, de mogelijkheid hebben om een uitkering en/of de verzekering stop te zetten.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Doorgeven arbeidsongeschiktheidsmelding
De tekst in de voorwaarden over het doorgeven van een arbeidsongeschiktheidsmelding is verduidelijkt: arbeidsongeschiktheidsmeldingen dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk de 42e week aan ons door te geven via Mijn a.s.r.
-
-
De belangrijkste veranderingen zijn:
-
Bericht over aanpassen polisvoorwaarden
Als we de voorwaarden van je collectieve inkomensverzekeringen aanpassen, dan doen we dat in de meeste gevallen per 1 januari. We informeren je ten minste twee maanden van tevoren. Voorheen hanteerden we een termijn van drie maanden. Deze termijn van twee maanden loopt nu gelijk met de termijn van ten minste twee maanden voordat je een nieuw premievoorstel ontvangt. Wel zo duidelijk.
-
Wijzigingen in het medewerkersbestand met salariskoppeling
In onze voorwaarden staat dat je wijzigingen in je medewerkersbestand binnen 30 dagen via Mijn a.s.r. aan ons door moet geven. Deze regeling is niet van toepassing als je kiest voor onze salariskoppeling. De gegevens uit je medewerkersbestand worden dan maandelijks automatisch in onze verzekeringsadministratie gezet en verwerkt in je verzekeringen. Lees meer over onze salariskoppeling. De regeling van onze salariskoppeling is verwerkt in onze nieuwe polisvoorwaarden.
-
Aan deze overzichten kunnen geen rechten worden ontleend. De officiële teksten staan in de polisvoorwaarden.
- Stel je vraag via WhatsApp: Buiten deze tijden kan je ons bereiken via Whatsapp op nummer 06 51 15 68 68
- Bel met je adviseur: voor vragen over je collectieve inkomensverzekeringen kan je uiteraard ook contact opnemen met je adviseur
- Stel je vraag aan onze mensen van Relatiebeheer: Bel (033) 464 28 65 als je vragen hebt over de omzetting van je Collectieve Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:30 uur. Je kunt ook mailen naar inkomen.relatiebeheer@asr.nl.
Wil je weten hoe het ook al weer zat in je huidige polisvoorwaarden? Bekijk ons archief van polisvoorwaarden. Onze nieuwe polisvoorwaarden staan onder het kopje '2022'.