Ga naar de hoofdinhoud

Verandering van de polis­voorwaarden per 1 januari 2023

In de afgelopen jaren hebben wij de polisvoorwaarden een aantal keren aangepast. Dit doen we om onze polisvoorwaarden aan te laten sluiten bij ontwikkelingen in de markt. Daarnaast hebben we tekstuele verbeteringen doorgevoerd om de voorwaarden steeds beter leesbaar en begrijpelijker te maken. Op deze pagina vind je de wijzigingen die we de afgelopen jaren hebben doorgevoerd.

Algemene wijzigingen vanaf 2023

We voeren een aantal veranderingen door die voor alle inkomensverzekeringen gelden. Deze aanpassingen zijn te vinden in de Algemene voorwaarden Moduleverzekering Arbeidsongeschiktheid Collectief. Het gaat hierbij om de artikelen:

Artikel 1.2 
We hebben de definitie verzekeringnemer uitgebreid, zodat duidelijker is wie we bedoelen als de verzekeringnemer niet een natuurlijk persoon is.

Artikel 3.3 
We hebben toegevoegd dat wij de verzekering kunnen beëindigen als men geen of onjuiste informatie verstrekt over verzekeringnemer, men betrokken is bij een misdrijf of niet langer beschikt over de vereiste vergunningen of registraties.

Artikel 6.1 
Hier hebben we toegevoegd dat de verzekering wordt beëindigd als men bedrijfsactiviteiten ontplooit die bij wet verboden zijn.

Artikel 7.1 / 7.2 
We hebben duidelijker omschreven waarom en wanneer wij de premie- en /of polisvoorwaarden aanpassingen kunnen doorvoeren.

Aanpassingen per 1 januari 2023
Aanpassingen per 1 januari 2022
Aanpassingen per 1 januari 2021
Aanpassingen per 1 januari 2020

Aan deze overzichten kunnen geen rechten worden ontleend. De officiële teksten staan in de polisvoorwaarden.

Heb je vragen?
  • Stel je vraag via WhatsApp: Buiten deze tijden kan je ons bereiken via Whatsapp op nummer 06 51 15 68 68
  • Bel met je adviseur: voor vragen over je collectieve inkomensverzekeringen kan je uiteraard ook contact opnemen met je adviseur
  • Stel je vraag aan onze mensen van Relatiebeheer: Bel (033) 464 28 65 als je vragen hebt over de omzetting van je Collectieve Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:30 uur. Je kunt ook mailen naar inkomen.relatiebeheer@asr.nl.
Archief van polisvoorwaarden

Wil je weten hoe het ook al weer zat in je huidige polisvoorwaarden? Bekijk ons archief van polisvoorwaarden. Onze nieuwe polisvoorwaarden staan onder het kopje '2023'.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }