Ga naar de hoofdinhoud

Deze specialisten helpen je bij het voorkomen én verminderen van verzuim

Elk bedrijf is anders en elke medewerker die uitvalt, zorgt voor weer een nieuwe situatie die opgelost moet worden. Met 20 jaar ervaring zijn wij in staat elke werkgever een maatwerkoplossing te bieden die helpt verzuim te voorkomen of te verminderen. Ruim 30.000 werkgevers hebben bij a.s.r. dagelijks toegang tot de professionele ondersteuning van onze verzuimspecialisten. Hieronder lees je meer over hoe onze specialisten je kunnen helpen bij de begeleiding van jouw verzuimende medewerkers.
Afhankelijk van je verzekering zijn er twee specialisten die klaar staan voor jou en je zieke medewerker
Dit zijn de verschillen
  • Ontzorgmanager

    MKB Verzuim-ontzorgverzekering

    • Neemt je werk uit handen tijdens de re-integratie
    • Professioneel advies bij de re-integratie voor werknemer én werkgever
    • Adviezen over preventie en preventieve dienstverlening
    • Adviezen om de re-integratie zo succesvol mogelijk te maken
    • 100% vergoeding van interventies die de Ontzorgmanager adviseert
    • Neemt bij langdurig verzuim al na twee weken contact op
    • Een vast aanspreekpunt voor jou en je werknemer
    • Zorgt dat de juiste stappen worden gezet (Wet verbetering poortwachter)
    • Terugvalpreventie
    • Jaarlijks een gratis preventiecheck voor je bedrijf
    • De inzet van de Ontzorgmanager kan langdurig verzuim tot 10% verkorten
    • Werkt nauw samen met een - door ons geaccepteerde - gecertificeerde arbodienst
  • Re-integratiemanager Verzuim

    Verzuimverzekering zonder verzuimbegeleiding

    • Professionele hulp bij re-integratie van een zieke werknemer
    • Ondersteuning bij verzuim
    • Adviezen om de re-integratie zo succesvol mogelijk te maken
    • 50% vergoeding van interventies 
    • Neemt bij langdurig verzuim na ongeveer 13 weken contact op
    • Regelmatig contact wanneer je werknemer langdurig arbeidsongeschikt is
Vragen?
Heb je een vraag over je verzuimbeleid of wil je weten wat we voor jouw zieke medewerker kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.
Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }