De websites van ASR Nederland maken gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de websites goed te laten werken en om het gedrag erop volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies zodat jij feedback kunt geven, voor social media of om relevante advertenties op websites van derden te plaatsen. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze websites. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ga je akkoord met onze cookies, dan kunnen we jouw online gedrag, nadat je bent ingelogd, combineren met (persoons)gegevens die je online achter laat of eerder aan ons hebt verstrekt. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft, klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Op 19 april heeft a.s.r. afscheid genomen van het merk De Amersfoortse. De arbeidsongeschiktheids-, inkomens- en zorgverzekeringen worden voortaan aangeboden onder het merk a.s.r.
Sinds wij in 1720 onze allereerste verzekering verkochten, helpen wij mensen in Nederland. Met schade die ze oplopen. Maar ook als ze een inkomen nodig hebben of als er iets gebeurt met hun gezondheid.
Al zijn we een groot, beursgenoteerd bedrijf, bij ons gaat het niet alleen om winst. Als verzekeraar doen we er alles aan om mensen te verzekeren op een manier die bijdraagt aan een eerlijke en duurzame maatschappij. Dat is wat ons drijft.
Daarbij zijn de keuzes die we maken belangrijk. We doen geen investeringen in nucleaire energie en de wapenindustrie, wel in groene energie en sociale ondernemingen. Ook helpen we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan en stimuleren we via a.s.r. foundation medewerkers zich naast hun werk in te zetten voor de maatschappij. En zetten we enkele jaren geleden geen nieuw pand neer, maar kozen we voor duurzaam renoveren.
En natuurlijk kiezen we ervoor met onze producten bij te dragen aan het oplossen van vraagstukken in de samenleving. Bijvoorbeeld met de Startershypotheek, de Verduurzamingshypotheek, de Doorgaanverzekering voor ondernemers en werkgevers en a.s.r. Vitality voor een fitter Nederland.
Zo willen we Nederland verzekeren van een goede toekomst. Voor de huidige generatie en voor de generaties na ons. Voor de planeet en voor de mensen persoonlijk. Dit is de tijd van doen. a.s.r. doet het.
Er zijn steeds meer mensen die iets doen. Mensen die zich bewust zijn dat hun keuzes invloed hebben. Ook bij a.s.r. vinden we niet alleen dat het soms anders kan, we doen het ook. Zo wordt bij ons je pensioenpremie duurzaam belegd, kun je gunstig geld lenen voor energiebesparende maatregelen in je huis en ben je beter verzekerd tegen overstromingen.
In ons dagelijkse werk sta jij als klant centraal. Want je hebt alleen iets aan een verzekering of bankproduct als die perfect aansluit op jouw behoeften. Daarom werken wij graag volgens een aantal richtlijnen.
De meeste verzekeringen die wij aanbieden, kun je alleen afsluiten bij onafhankelijke verzekeringsadviseurs. Zij kunnen jouw situatie veel beter inschatten en daardoor goed bepalen of een verzekering bij jou past.
Bij a.s.r. vinden we het belangrijk dat je onze producten begrijpt. En dat je precies weet wat je er wel en niet van mag verwachten. Daarom communiceren wij graag in heldere en directe taal. Met verbeterplannen werken wij systematisch aan het verbeteren van al onze voorwaarden, folders, webteksten, brieven en e-mails. Begrijp je iets niet? Meld dat dan gerust. Dan kunnen we die tekst aanpassen.
We zijn eerlijk over onze producten. Zo maken wij bijvoorbeeld alleen zuivere vergelijkingen met producten van andere verzekeraars. Vooraf lees je ook duidelijk:
Als je een verzekering afsluit, wil je graag zeker weten dat de verzekering ook echt past bij jouw situatie. Daarom kun je de meeste van onze verzekeringen alleen afsluiten bij onafhankelijke adviseurs. Bovendien wijzen wij je op onze website ook graag deze onafhankelijke informatiebronnen:
Jij en andere betrokkenen bij jouw verzekering hebben recht op een snelle en zorgvuldige dienstverlening. Zeker als je contact met ons opneemt:
Tip: let ook op de contactgegevens in een brief of mail die je van ons krijgt. Daarin staan vaak directe telefoonnummers en mailadressen. Dan kun je direct spreken met iemand van het team dat jou de brief of mail heeft gestuurd.
Jij bent als klant onze belangrijkste drijfveer. Daarom voeren we graag gesprekken met klanten over onze producten en diensten. Deze manier van werken, helpt ons om onze verzekeringen en service goed af te stemmen op jouw wensen en behoeften.
Jaarlijks doen we ook onderzoek naar de klanttevredenheid over onze producten en service. Bekijk de klanttevredenheid per onderdeel:
Onze producten en dienstverlening moeten voldoen aan jouw verwachtingen. Daar werken wij dan ook voortdurend aan. Omdat wij regelmatig klantonderzoek doen en klachten serieus nemen, weten wij hoe wij onszelf kunnen verbeteren. Deze manier van werken hebben we verankerd met concrete doelstellingen en vaste procedures, zoals bijvoorbeeld ons fraudebeleid en beleggingsbeleid.
Heb je een klacht? Dan horen wij het graag. Wij leren en verbeteren namelijk doorlopend op basis van reacties van klanten. Lees meer over het doorgeven van een klacht en hoe wij hiermee omgaan.
Archimedeslaan 10
3584 BA Utrecht
Postbus 2072
3500 HB Utrecht