Welkom bij a.s.r.
Wij gebruiken technieken in de site die niet worden ondersteund door jouw browser. Wij ondersteunen wel alle laatste versies van Chrome, Safari, Firefox en Internet Explorer.
Sinds wij in 1720 onze allereerste verzekering verkochten, helpen wij mensen in Nederland. Met schade die ze oplopen. Maar ook als ze een inkomen nodig hebben of als er iets gebeurt met hun gezondheid. Als verzekeraar vervullen we graag deze nuttige rol in de samenleving.
Daarom ondersteunen we net zo lief organisaties en groepen die geen klant van ons zijn, maar wel wat hulp kunnen gebruiken.
Want al zijn we een groot bedrijf en hebben we meerdere merken, bij ons gaat het niet alleen om de winst. Mensen en bedrijven verder helpen zodat ze door kunnen gaan. Dat is wat ons drijft.
En dat bereiken we vooral door te doen.
In de financiële sector lopen we voorop in duurzaam ondernemen. Toen we enkele jaren geleden toe waren aan een nieuw pand, hebben we bewust gekozen om duurzaam te renoveren in plaats van een nieuw pand neer te zetten. Zo werd ons gebouw maar liefst 50% zuiniger.
Duurzaamheid gaat bij ons ook over de beloning van onze medewerkers. Niemand in de Raad van Bestuur of de Raad van Commissarissen krijgt variabele beloning. Met ons beloningsbeleid stimuleren we de integriteit van onze medewerkers en om zich in te zetten voor de belangen van onze klanten. Als grote institutionele belegger, beleggen wij niet in wapenhandel, nucleaire energie, tabak en de gokindustrie.
Zo willen we Nederland verzekeren van een goede toekomst. Voor de huidige generatie en voor de generaties na ons.
We zijn nog lang niet waar we willen zijn, maar we werken er elke dag aan om die verzekeraar te zijn die nuttig is.
Bij a.s.r. houden wij ons graag bezig met de kern van verzekeren: mensen helpen door te doen. Daarom geven wij, daar waar het kan, mooie initiatieven een steuntje in de rug. Of zetten we zelf projecten op om organisaties of groepen mensen te helpen.
In 2016 wilde Sticks weten wat hij van een verzekeraar kan verwachten. Een beeld waaraan we bij a.s.r. graag willen voldoen. In 2017 gingen we een stapje verder en lieten we zien dat we duidelijke keuzes maken in ons investeringsbeleid. In 2018 gaan we verder met het leveren van bewijs over onze maatschappelijke betrokkenheid.
Met onze campagne ‘het andere verhaal’ laten we zien dat we begrijpen wat er leeft in Nederland. Op zijn eigen manier verwoordt rapper Sticks wat hij verwacht van een verzekeraar. En wat Nederlanders belangrijk vinden.
Nederlanders hebben veel in hun mars, ook na hun 60ste verjaardag. Met De Andere Tour organiseerden we een wielerspektakel voor onze pensioenklanten. We wilden vooral de beeldvorming over senioren op een positieve manier veranderen.
In ons dagelijkse werk sta jij als klant centraal. Want je hebt alleen iets aan een verzekering of bankproduct als die perfect aansluit op jouw behoeften. Daarom werken wij graag volgens een aantal richtlijnen.
De meeste verzekeringen die wij aanbieden, kun je alleen afsluiten bij onafhankelijke verzekeringsadviseurs. Zij kunnen jouw situatie veel beter inschatten en daardoor goed bepalen of een verzekering bij jou past.
Bij a.s.r. vinden we het belangrijk dat je onze producten begrijpt. En dat je precies weet wat je er wel en niet van mag verwachten. Daarom communiceren wij graag in heldere en directe taal. Met verbeterplannen werken wij systematisch aan het verbeteren van al onze voorwaarden, folders, webteksten, brieven en e-mails. Begrijp je iets niet? Meld dat dan gerust. Dan kunnen we die tekst aanpassen.
We zijn eerlijk over onze producten. Zo maken wij bijvoorbeeld alleen zuivere vergelijkingen met producten van andere verzekeraars. Vooraf lees je ook duidelijk:
Als je een verzekering afsluit, wil je graag zeker weten dat de verzekering ook echt past bij jouw situatie. Daarom kun je de meeste van onze verzekeringen alleen afsluiten bij onafhankelijke adviseurs. Bovendien wijzen wij je op onze website ook graag deze onafhankelijke informatiebronnen:
Als verzekeraar houden we precies bij welke van onze klanten al in actie zijn gekomen door onze nazorgacties voor beleggingsverzekeringen.
Jij en andere betrokkenen bij jouw verzekering hebben recht op een snelle en zorgvuldige dienstverlening. Zeker als je contact met ons opneemt:
Tip: let ook op de contactgegevens in een brief of mail die je van ons krijgt. Daarin staan vaak directe telefoonnummers en mailadressen. Dan kun je direct spreken met iemand van het team dat jou de brief of mail heeft gestuurd.
Jij bent als klant onze belangrijkste drijfveer. Daarom voeren we graag gesprekken met klanten over onze producten en diensten. Deze manier van werken, helpt ons om onze verzekeringen en service goed af te stemmen op jouw wensen en behoeften.
Jaarlijks doen we ook onderzoek naar de klanttevredenheid over onze producten en service. Bekijk de klanttevredenheid per onderdeel:
Onze producten en dienstverlening moeten voldoen aan jouw verwachtingen. Daar werken wij dan ook voortdurend aan. Omdat wij regelmatig klantonderzoek doen en klachten serieus nemen, weten wij hoe wij onszelf kunnen verbeteren. Deze manier van werken hebben we verankerd met concrete doelstellingen en vaste procedures, zoals bijvoorbeeld ons fraudebeleid en beleggingsbeleid.
Heb je een klacht? Dan horen wij het graag. Wij leren en verbeteren namelijk doorlopend op basis van reacties van klanten. Lees meer over het doorgeven van een klacht en hoe wij hiermee omgaan.
Archimedeslaan 10
3584 BA Utrecht
Postbus 2072
3500 HB Utrecht
Samen met klanten milieu en bomen sparen. Dat was het doel van een actie van a.s.r. en de boombeschermers van Trees for all. Zo'n 11.000 klanten wilden na de actie hun post alleen digitaal ontvangen. Als dank plant a.s.r. 2.250 bomen in Houten en Oeganda.
a.s.r. levert nieuw bewijs dat elke dag hard gewerkt wordt om te kunnen voldoen aan de verwachtingen van Sticks. Dit keer door te laten zien dat we advies over verzekeren liever overlaten aan een onafhankelijke adviseur.
Door de ‘Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg’ (Wkkgz) krijgen patiënten en cliënten een sterkere positie. Is een cliënt of patiënt ontevreden over de geboden zorg? Dan kan hij een klacht of claim indienen bij de geschilleninstantie waarbij de zorgaanbieder is aangesloten.
Dit is de corporate website van ASR Nederland N.V.
English version of asrnederland.nl
Vacatures, HR beleid, traineeships, etc.
Meer dan 100 jaar ervaring in vastgoed vermogensbeheer
De nederlandse vermogensbeheerders
De internetverzekeraar van ASR Nederland N.V.
De Amersfoortse biedt arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, zorgverzekeringen en DC-pensioenregelingen aan en is met name gericht op de zakelijke markt.
De uitvaartverzekeraar van ASR Nederland N.V.
De verzekeraar van vrijetijdsbestedingen van ASR Nederland N.V.
De website van a.s.r. maakt gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de website goed te laten werken en om de website, volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies die niet noodzakelijk zijn, maar wel nuttig. Hiermee kun je feedback geven of onze informatie delen op social media. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.