Over a.s.r.

Helpen door te doen

Sinds wij in 1720 onze allereerste verzekering verkochten, helpen wij mensen in Nederland. Met schade die ze oplopen. Maar ook als ze een inkomen nodig hebben of als er iets gebeurt met hun gezondheid. Als verzekeraar vervullen we graag deze nuttige rol in de samenleving.  

Daarom ondersteunen we net zo lief organisaties en groepen die geen klant van ons zijn, maar wel wat hulp kunnen gebruiken. Zoals Diergaarde Blijdorp of scholen in Utrecht die hun gebouw duurzamer willen maken.  

Want al zijn we een groot bedrijf en hebben we meerdere merken, bij ons gaat het niet alleen om de winst. Mensen en bedrijven verder helpen zodat ze door kunnen gaan. Dat is wat ons drijft.  

En dat bereiken we vooral door te doen.

In de financiële sector lopen we voorop in duurzaam ondernemen. Toen we enkele jaren geleden toe waren aan een nieuw pand, hebben we bewust gekozen om duurzaam te renoveren in plaats van een nieuw pand neer te zetten. Zo werd ons gebouw maar liefst 50% zuiniger.

Duurzaamheid gaat bij ons ook over beloning van onze medewerkers. Behalve onze buitendienstmedewerkers krijgt niemand meer een bonus. Hoe hoog je ook in de organisatie zit. En als grote institutionele belegger, beleggen wij niet in wapenhandel, nucleaire energie, tabak en de gokindustrie.

Zo willen we Nederland verzekeren van een goede toekomst. Voor de huidige generatie en voor de generaties na ons.

We zijn nog lang niet waar we willen zijn, maar we werken er elke dag aan om die verzekeraar te zijn die nuttig is.

Zo helpen wij

Bij a.s.r. houden wij ons graag bezig met de kern van verzekeren: mensen helpen door te doen. Daarom geven wij, daar waar het kan, mooie initiatieven een steuntje in de rug. Of zetten we zelf projecten op om organisaties of groepen mensen te helpen.

Bekijk alle campagnes

Zo doen wij

In ons dagelijkse werk sta jij als klant centraal. Want je hebt alleen iets aan een verzekering of bankproduct als die perfect aansluit op jouw behoeften. Daarom werken wij graag volgens een aantal richtlijnen. 

  • We bieden alleen verzekeringen aan via onafhankelijk adviseurs

    De verzekeringen die wij aanbieden, kun je alleen afsluiten bij onafhankelijke verzekeringsadviseurs. Zij kunnen jouw situatie veel beter inschatten en daardoor goed bepalen of een verzekering bij jou past.

  • We gebruiken eenvoudige taal

    Bij a.s.r. vinden we het belangrijk dat je onze producten begrijpt. En dat je precies weet wat je er wel en niet van mag verwachten. Daarom communiceren wij graag in heldere en directe taal. Met verbeterplannen werken wij systematisch aan het verbeteren van al onze voorwaarden, folders, webteksten, brieven en e-mails. Begrijp je iets niet? Meld dat dan gerust. Dan kunnen we die tekst aanpassen.

  • We geven eerlijke voorlichting

    We zijn eerlijk over onze producten. Zo maken wij bijvoorbeeld alleen zuivere vergelijkingen met producten van andere verzekeraars. Vooraf lees je ook duidelijk:

    • welke garanties wij bieden
    • welke risico’s er aan een product zitten
    • welke belangrijke uitsluitingen en beperkingen er zijn
    • hoe ons medische acceptatieproces verloopt

    Wij wijzen je altijd op onafhankelijke informatie 

    Als je een verzekering afsluit, wil je graag zeker weten dat de verzekering ook echt past bij jouw situatie. Daarom kun je onze verzekeringen alleen afsluiten bij onafhankelijke adviseurs. Bovendien wijzen wij je op onze website ook graag deze onafhankelijke informatiebronnen:

    • De website Wijzer in geldzaken wijs je de weg naar betrouwbare informatie over geldzaken
    • Via verzekeringskaarten kun je onze verzekeringen vergelijken met de verzekeringen van andere verzekeraars
    • Op de website Consuwijzer krijg je praktisch advies van de overheid over jouw rechten als consument
    • De website VanAtotZekerheid is van het Verbond van Verzekeraars. Met deze informatie kun je zelf bepalen welke verzekering bij jou past.
    • In de productwijzers van  het Verbond van Verzekeraars vind je algemene informatie en de kenmerken van verschillende soorten verzekeringen
    • Op de informatiepagina over medische keuring vertellen wij je wat je van ons mag verwachten bij een medische keuring. Ook vind je onafhankelijke informatie hierover van het Verbond van Verzekeraars.
    • Als verzekeraar houden we precies bij welke van onze klanten al in actie zijn gekomen door onze nazorgacties voor beleggingsverzekeringen.

  • We zorgen voor snelle, zorgvuldige dienstverlening en goede bereikbaarheid

    Jij en andere betrokkenen bij jouw verzekering hebben recht op een snelle en zorgvuldige dienstverlening. Zeker als je contact met ons opneemt:

    • Zo kun je ons bereiken 
      Heb je een vraag? Of iets wil je iets aan ons doorgeven? Gebruik dan het ‘Stel je vraag’ venstertje onderaan dit scherm. Zo vind je snel de mensen die jou kunnen helpen. Je kunt ook gebruik maken van het contactformulier. Een overlijden geef je door via onze nabestaandendesk.

    Tip: let ook op de contactgegevens in een brief of mail die je van ons krijgt. Daarin staan vaak directe telefoonnummers en mailadressen. Dan kun je direct spreken met iemand van het team dat jou de brief of mail heeft gestuurd.

    • Wij staan je graag snel te woord
      Bel je ons op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur? Dan heb je binnen vijf minuten iemand aan de lijn die jouw vraag kan beantwoorden. Houd je polisnummer bij de hand. Dan kunnen wij je vraag beter en sneller beantwoorden. Is het erg druk? Dan kun je ook een bericht inspreken voor een terugbelafspraak. We bellen je dan terug op een tijdstip waarop het je uitkomt. Je kunt jouw vraag of verzoek ook per post, Whatsapp, Facebook, Twitter of e-mail aan ons doorgeven.
    • Stuur je een mail? 
      Dan heb je binnen tien werkdagen een antwoord. Lukt het ons niet om jouw mail binnen deze tien werkdagen te antwoorden? Dan krijg je binnen die tien werkdagen bericht waarin je leest wanneer wij je een inhoudelijk antwoord kunnen geven.
    • Zo gaan wij met je klacht om
      Je wilt graag goed en foutloos geholpen worden. En dat willen wij ook. Wij horen dus graag als je een keer niet tevreden bent. Daar leren wij van. Bovendien kunnen we meteen een oplossing voor je zoeken en onze dienstverlening verbeteren. Hoe dien je een klacht in? En hoe gaan wij daar mee om?
    • Wanneer kun je reactie van ons verwachten? - Wil je extra informatie? Een verzekering afsluiten? Of iets aanpassen?
      We helpen je graag verder. Gebruik het ‘stel-je-vraag-venstertje’ rechts onderaan dit scherm. Je krijgt dan direct antwoord of je krijgt te zien hoe je jouw verzoek per post, telefoon, Whatsapp, Facebook, Twitter of e-mail aan ons kunt doorgeven. Hieronder zie je onze reactietijden voor een inhoudelijke reactie op jouw verzoek. De complete afhandeling kan langer duren. De genoemde reactietermijnen zijn exclusief de door PostNL benodigde bezorgtijd. 
  • We houden jouw tevredenheid in de gaten

    Jij bent als klant onze belangrijkste drijfveer. Daarom voeren we graag gesprekken met klanten over onze producten en diensten. Deze manier van werken, helpt ons om onze verzekeringen en service goed af te stemmen op jouw wensen en behoeften.

    • Klanten denken met ons mee
      Bij a.s.r. willen we graag weten wie je bent. En wat je beweegt. Daarom houden wij geregeld gesprekken met klanten van ons. Dan spreken we hen individueel of in groepjes over verschillende onderwerpen. Over hun pensioen bijvoorbeeld. Of over schadeverzekeringen. We houden ook vergelijkbare gesprekken met verzekeringsadviseurs. Wat zij nodig hebben om jou goed te kunnen adviseren bijvoorbeeld. Dit levert ons een schat aan kennis en inzichten op. Al deze informatie gebruiken wij om onze producten en diensten te verbeteren. Maar ook om nieuwe producten en diensten voor jou te bedenken. Producten die zo goed mogelijk aansluiten op jouw behoeften.
    • Klanten testen onze brieven en documenten
      Begrijp je wat wij bedoelen? En heb je een goed beeld bij wat je van ons mag verwachten? Dat zijn voor ons belangrijke vragen. Als je bij ons een verzekering afsluit, krijg je vaak veel informatie van ons. Wij vinden het buitengewoon belangrijk dat je deze informatie ook daadwerkelijk begrijpt. En dat je deze informatie uitnodigend vindt. Sinds 2007 leggen wij daarom veel van onze nieuwe folders, brieven en verzekeringsdocumenten voor aan klanten. Zij lezen dan onze teksten. En een onafhankelijk bureau onderzoekt dan hoe deze teksten op hen overkomen: voelen onze klanten zich aangesproken? Is onze toon vriendelijk en uitnodigend? Zo worden onze teksten steeds beter op jouw informatiebehoefte afgestemd.
    • We leren van jouw mening en ervaring met ons
      Als je gebeld hebt met ons, bijvoorbeeld voor een schadeafhandeling. Of omdat je misschien een klacht hebt ingediend. Dan kan het zijn dat wij je binnen 24 uur een vragenlijst sturen. Wij zijn dan nieuwsgierig wat je van onze dienstverlening vond. Ben je goed te woord gestaan? Ben je tevreden over hoe je bent geholpen? Door dit na te gaan, kunnen wij onze service verbeteren. 

    Jaarlijks doen we ook onderzoek naar de klanttevredenheid over onze producten en service. Bekijk de klanttevredenheid per onderdeel:

    • We leren van hoe jij gebruikt maakt van deze website
      Op de homepage of via het ‘stel-je-vraag-venstertje’ rechts onderaan dit scherm kun je vragen stellen, wijzigingen doorgeven of met iemand van ons of met een onafhankelijk adviseur in contact komen. Ook kun je zelf bepalen hoe je dat het liefste wilt: via telefoon, Whatsapp, Facebook, Twitter of mail. Wij analyseren het gebruik van onze website om jou en andere bezoekers steeds beter en sneller te helpen.
  • We streven altijd naar kwaliteit

    Onze producten en dienstverlening moeten voldoen aan jouw verwachtingen. Daar werken wij dan ook voortdurend aan. Omdat wij regelmatig klantonderzoek doen en klachten serieus nemen, weten wij hoe wij onszelf kunnen verbeteren. Deze manier van werken hebben we verankerd met concrete doelstellingen en vaste procedures, zoals bijvoorbeeld ons fraudebeleid en beleggingsbeleid.

Blij met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Het keurmerk laat zien dat we bij onze dienstverlening vooral aan jou denken. Dit Keurmerk is een initiatief van de onafhankelijke Stichting toetsing verzekeraars. Deze stichting toetst verzekeraars op klantgerichtheid en kwaliteit van dienstverlening. Dus sluit je bij ons een verzekering af? Dan weet je dat we er alles aan doen om jou goed te helpen.

Contact

Toon bezoekadres in Google maps
Bezoekadres

Archimedeslaan 10
3584 BA Utrecht

Postadres

Postbus 2072
3500 HB Utrecht

Heb je ons nodig, stel dan je vraag en wij brengen je naar de juiste informatie of persoon.

Recent nieuws

Meer a.s.r.

Onze andere merken