Ga naar de hoofdinhoud

Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je premie af te schrijven. Het kan ook zijn dat je vergeet om je premie over te maken. Misschien kun je de rekening niet betalen, omdat je het financieel moeilijk hebt. In al deze gevallen krijg je een achterstand bij je betaling. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.

Meteen zelf regelen
Informatie en hulp bij je betalingsachterstand

Het kan een keer gebeuren dat je een rekening hebt gemist. Je kunt het openstaande bedrag dan direct betalen via ons rekeningnummer: NL52 ABNA 0539 5467 98 t.n.v. ASR Schadeverzekering NV. Zet daarbij je polisnummer.

Wil je de betaalwijze aanpassen naar automatische afschrijving of iDEAL betaling? Bel ons dan op werkdagen tussen 08.00 tot 17.30 uur op (030) 278 41 60. Of mail met inkomen.debiteurenbewaking@asr.nl

Kun je niet meteen betalen?
Neem dan contact met ons op. Dat kan op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur op (030) 278 41 60, of mail naar inkomen.debiteurenbewaking@asr.nl. Samen zullen wij dan kijken naar de mogelijkheden om je achterstand binnen een bepaalde tijd te betalen. We spreken samen met jou af hoelang dit mag duren. 

Je rekeningnummer aanpassen 
Betaal je via automatische afschrijving en is je rekeningnummer aangepast? Je past je rekeningnummer snel en eenvoudig via Mijn aov. Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan. 

Voortaan betalen via automatische afschrijving
Met een automatische afschrijving verklein je de kans dat je een betaling van je premie mist. Je past de manier van betalen snel en eenvoudig via Mijn aov. Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan. 

Je kunt een betalingsregeling treffen
Lukt het je niet om de achterstand op je premie in één keer te betalen? Dan gaan wij met jou in gesprek. Samen met jou maken wij afspraken voor je betaling. Wij moeten de premie dan wel kunnen afschrijven op de afgesproken datum van je rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling. 

Aanpassen van je verzekering
Misschien kun je de verzekering aanpassen, zodat de premie daalt maar de dekking voldoende blijft. Je adviseur kan je hierbij helpen de juiste keuze te maken.  

Heb je al een brief van Cannock Incasso gekregen?
Reageer je niet op onze herinneringen voor je betaling? Dan loopt je achterstand met betalen op en komen er extra kosten bovenop. Uiteindelijk neemt ons incassobureau, Cannock Incasso, het van ons over. Zo'n bedrijf zorgt ervoor dat jij jouw openstaande premie alsnog aan ons betaalt. Heb je al een brief van Cannock Incasso gekregen? Dan loopt het contact over je achterstand met betalen via hen. Je kunt hen bereiken van 8.30 tot 17.00 uur op (010) 205 17 60. Zij helpen je dan verder.

Wanneer stopt de dekking van je verzekering?
Als je de premie niet op tijd of niet volledig betaalt, sturen we een herinnering. Je premie moet dan binnen 14 dagen worden betaald. Doe je dat niet, dan stopt de dekking van je verzekering. Word je in de tussentijd arbeidsongeschikt, dan heb je geen recht op een uitkering. Dit geldt voor de hele periode dat je arbeidsongeschikt bent. Ook als je de premie later alsnog betaalt en je nog steeds arbeidsongeschikt bent. 

Je hebt betaald. Wanneer ben je weer verzekerd? 
Als wij de achterstand op je premie hebben ontvangen, is er weer dekking voor arbeidsongeschiktheid die vanaf de dag erna ontstaat. Ben je ondertussen arbeidsongeschikt geraakt? Dan ben je weer verzekerd op het moment dat je volledig bent hersteld en weer aan het werk bent.

Aanmaningsproces

Als de betaaltermijn voor je reguliere premie is verlopen, sturen wij je eerst twee herinneringen voor betaling. Als je dan tijdig de openstaande rekening betaalt, worden er nog geen extra kosten in rekening gebracht en is er dekking op de polis.

Vanaf de 3de herinnering brengen wij extra kosten in rekening en is er geen dekking meer op je polis. Dit betekent dat als je niet betaald er geen dekking is voor arbeidsongeschiktheid vanaf de betreffende openstaande premieperiode. Wij keren dan dus niet uit, ook niet als je alsnog betaalt. Bij een aanvullende betaling, vanwege een aangevraagde wijziging op de polis, en/of bij een nieuwe polis brengen wij vanaf de 2de herinnering extra kosten in rekening. Zodra wij de te laat betaalde premie hebben ontvangen, is er weer dekking voor arbeidsongeschiktheid die vanaf de dag erna ontstaat. Bij een nieuwe polis start de dekking als wij de eerste premie hebben ontvangen.

Na de 4de herinnering schakelen wij een incassobureau in.

Neem contact met ons op
Extra hulp bij achterstanden op je betalingen

Het kan lastig zijn om een probleem met betalen op te lossen. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Er zijn organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.

Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip krijgen op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie een overzicht van hulp bij jou in de buurt. Ga naar geldfit.nl en ontdek wat je kan doen.

Je kunt ook contact opnemen met je adviseur als je een probleem met betalen hebt of verwacht. Hij of zij bekijkt dan samen met jou of er een oplossing is die goed bij je persoonlijke situatie past. Kijk voor handige tips over geldzaken ook eens op de pagina geld besparen
Achterstand op je schadeverzekering Achterstand op je levensverzekering Achterstand op je uitvaartverzekering Achterstand op je zorgverzekering Achterstand op vastgoed/huur Productoverzicht bekijken Betaalwijze aanpassen Betaalperiode aanpassen Inloggen Geldzaken Omgaan met schulden Geld besparen Geld overhouden door budgetteren
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }