Op deze pagina vind je wat handige informatie om wegwijs te worden in het Werkgeversportaal. Ook kan je hier lezen welke handige diensten wij, naast je verzekering, aanbieden.
- Regel alle zaken rondom je werknemersverzekeringen
- Snel en eenvoudig je contract inzien
- Medewerker ziek of beter melden
-
Om iets te kunnen aanpassen of wijzigen in het Werkgeversportaal moet je eerst het contract ontgrendelen via beveiliging per SMS of e-mail. Lees hier hoe je dit doet.
- Je vult hier je gebruikersnaam en je wachtwoord in. Nu zie je een scherm waar meerdere verzekeringen staan (kies welke verzekering je wilt beheren). Als je maar één inkomensverzekering bij ons hebt, ga je automatisch door naar de volgende stap.
- Nu opent zich een scherm met medewerkers (contactpersonen) die toegang hebben tot de verzekering. Je geeft aan wie je bent door op je naam te klikken.
- Vanaf hier kan je alleen verder met de zogenaamde 2 factor-authenticatie. Je kan kiezen of je via de SMS of via je e-mail een bevestiging wilt sturen.
- Nu is er een code verstuurd naar je e-mailadres of je telefoon, afhankelijk van de keuze die je hebt gemaakt.
- Na het invoeren van de verificatiecode heb je toegang tot de verzekering en kom je op het dashboard van het Werkgeversportaal uit!
-
Een contactpersoon heeft rechten om zaken in het Werkgeversportaal aan te passen. Denk aan het ontgrendelen van een contract, een medewerker ziek/ beter melden, (medewerkers)gegevens wijzigen en vele andere rechten. Lees hieronder hoe je een contactpersoon toevoegt.
- Klik op het tabje 'Bedrijfsgegevens' bovenaan het dashboard.
- Je ziet nu een scherm met 'Bedrijfsgegevens', 'Financieel' en 'Contactpersonen'.
- Onder het tabje 'Contactpersonen' klik je op een onderstreept stuk tekst 'Toevoegen contactpersoon'.
- Nu opent een scherm 'Toevoegen contactpersoon'. Je vult hier de naam, het e-mailadres, het telefoonnummer, de functie en de functieomschrijving in van de desbetreffende medewerker die je wilt toevoegen als nieuw contactpersoon.
-
Soms kloppen bepaalde (persoons-)gegevens niet in het werkgeversportaal. Dan wil je dit zo snel mogelijk wijzigen. Lees hier hoe je dat doet.
- Klik op het tabje 'medewerkers' bovenaan het dashboard.
- Je ziet nu een scherm met al je verzekerde medewerkers. Klik op 'wijzigen'.
- Je kan nu een wijziging doorgeven (Denk aan een naamswijziging of een salariswijziging).
- Vervolgens klik je op de button 'opslaan in verzendlijst'.
- Vergeet niet om na het 'opslaan in verzendlijst' te klikken op de button 'wijzigingen versturen'.
- Je medewerkersgegevens zijn nu gewijzigd!
Wil je van al het gedoe af zijn? Vraag dan hier onze salariskoppeling aan! Dan wordt het salarispakket automatisch uitgelezen in onze verzekeringsadministratie. Iedere wijziging die je in je salarispakket doorvoert hoef je dus niet meer apart in het Werkgeversportaal door te geven. Wel zo makkelijk.
-
-
Als je medewerker ziek uitvalt is dit natuurlijk erg vervelend. Om je hierbij te kunnen helpen is het belangrijk dat je deze ziekmelding zo snel mogelijk aan ons doorgeeft. Lees hier hoe je dat doet.
- Klik onder de kop 'Regel direct' op het tabje 'Ziekmelding' bovenaan het dashboard.
- Vervolgens klik je op het subtabje 'Nieuwe claimmelding'.
- Vervolgens klik je naast de medewerker die je ziek wilt melden op 'claim melden'.
- Als er nog geen contactpersoon bestaat voor claims/ re-integratie, maak je deze aan en klik je op 'verzenden'. Het is goed mogelijk dat dit al wel vooraf voor je is ingevuld. Dan hoef je hier niets te doen.
- In het scherm dat nu opent kan je alle gegevens invullen met betrekking tot de ziekmelding. Denk aan eerste ziektedag en het arbeidsongeschiktheidspercentage. Vervolgens klik je op 'verzend claimmelding'.
-
Je medewerker is weer beter. Goed nieuws! Lees hieronder hoe je een medewerker beter kan melden in het Werkgeversportaal.
- Klik onder de kop 'Regel direct' op het tabje 'Herstelmelding'.
- Nu zie je een aantal subtabjes. Klik op het subtabje 'Overzicht lopende claims'.
- Je ziet nu een overzicht van al je ziekmeldingen. Klik op de desbetreffende medewerker die je wilt beter melden.
- Klik op 'Volledig hersteld melden' en voer de datum in dat je medewerker hersteld is.
- Je medewerker is hersteld gemeld!
-
Het kan zijn dat je medewerker nog deels kan werken. Lees hieronder hoe je een medewerker deels hersteld meldt.
- Klik onder de kop 'Regel direct' op het tabje 'Herstelmelding'.
- Nu zie je een aantal subtabjes. Klik op het subtabje 'Overzicht Lopende Claims'.
- Je ziet nu een overzicht van al je ziekmeldingen. Klik bij de desbetreffende medewerker die je gedeeltelijk hersteld wilt melden op de button ‘meer’ en selecteer ‘deelherstel/wijzigen claim’
- Vul het nieuwe Arbeidsongeschiktheids (AO) percentage in en vul de datum in dat je medewerker gedeeltelijk hersteld is.
- Klik op de button 'verzend wijzigingen'. Je medewerker is gedeeltelijk hersteld gemeld.
-
-
-
Hieronder hebben we uitgelegd hoe je, je nota's kan inzien.
- Klik op het tabje 'Documenten' bovenaan het dashboard.
- Vervolgens klik je op 'Inzien' om de nota te bekijken!
Let op: deze nota kan je alleen inzien via het Werkgeversportaal. Deze versturen wij niet per post.
Ben je benieuwd hoe wij tot dit bedrag zijn gekomen? Lees dan hieronder waar je de notaspecificatie kan vinden.
-
Hier leggen we uit hoe je de notaspecificatie kan opvragen in het Werkgeversportaal.
- Klik op het tabje 'Boekingshistorie' bovenaan het dashboard.
- Vervolgens klik je op een product.
- Vervolgens klik je op het excel symbool aan de rechterzijde naast de desbetreffende boeking.
- Nu opent de notaspecificatie!
-
-
Ben je je wachtwoord of je gebruikersnaam kwijt? Lees hier dan hoe je een nieuw wachtwoord/ gebruikersnaam bij ons kunt opvragen.
- Als je je wachtwoord of gebruikersnaam kwijt bent of je wilt je wachtwoord of gebruikersnaam wijzigen? Klik dan hier.
- Klik vervolgens op de onderstreepte tekst 'Wachtwoord vergeten?' of 'Gebruikersnaam vergeten?'.
- Nu opent zich een nieuw scherm. Vul hier de benodigde gegevens in.
- Nu ontvang je een mail met daarin instructies hoe je je wachtwoord of gebruikersnaam kan wijzigen.
-
Het is mogelijk om je salarispakket te koppelen aan onze verzekeringsadministratie. Wijzigingen van medewerkersgegevens en in- en uitdiensttredingen worden automatisch vanuit jouw salarispakket in het Werkgeversportaal van a.s.r. gezet. Zo ben je altijd goed verzekerd en hoef je niet handmatig medewerkerswijzigingen door te voeren in het portaal. Wij bieden deze dienst kosteloos aan.
-
a.s.r. Vitality is een bewegingsprogramma waarbij je medewerkers worden beloond zodra ze meer en vaker bewegen. Via een app helpen we je medewerker om gezonde keuzes te maken.
-
a.s.r. re-integratie is er voor MKB ondernemers die weinig kennis en ervaring hebben op het gebied van verzuim en preventie en weinig tijd hebben om zich bezig te houden met intensieve verzuimbegeleiding. We ontzorgen onze klanten zoveel als mogelijk bij verzuim en helpen om verzuim te voorkomen. Ook ondersteunen wij werkgevers in het ingewikkelde proces van wetten en regels als een medewerker ziek uitvalt.
-
Wij bieden werkgevers verschillende opleidingen aan. Deze opleidingen zijn gericht op het duurzaam inzetbaar houden van je medewerkers. Denk aan opleidingen met betrekking tot preventie, vitaliteit, omgaan met verzuim en wet- en regelgeving.
-
De continuïteit van je bedrijf is erg belangrijk. Dan is het prettig als je jouw medewerkers extra hulp kunt bieden als het even wat minder met ze gaat door ziekte, problemen thuis of strubbelingen op het werk. Met de Doorgaanverzekering combineer je een aantal dekkingen. Zo zorgen we voor duurzame inzetbaarheid van je mensen, zodat je bedrijf kan doorgaan.
Voor polis inhoudelijke vragen.
(030) 278 41 40
werkdagen 8.00-17.30
Voor vragen over ziek- en betermeldingen.
(030) 257 92 80
werkdagen 8.00 - 17.30
Voor vragen over inloggegevens.
(030) 257 86 98
werkdagen 8.00 - 17.30