Wat is het en hoe pak je het aan? 

Na anderhalf jaar ziekte kan je medewerker een WIA-uitkering aanvragen. Om deze aanvraag te kunnen beoordelen, heeft UWV informatie nodig over de huidige stand van zaken en het verloop van de re-integratie. Daarom stel je samen met je medewerker de Eindevaluatie van het Plan van aanpak op. Wij vertellen je alles over deze Eindevaluatie en wanneer je dit moet invullen. 
Wat is de Eindevaluatie?

De Eindevaluatie is laatste verplichte onderdeel van het re-integratieverslag waarin je samen terugblikt op de afgelopen twee jaar. Hoe hebben jij en je medewerker aan de re-integratie gewerkt? En zijn de afgesproken re-integratie activiteiten volgens het Plan van aanpak verlopen?

Het formulier ‘Eindevaluatie Plan van aanpak’ vul je samen met je werknemer in. Je beschrijft hierin de stand van de re-integratie op het moment dat je werknemer een WIA-uitkering aanvraagt. Dat doe je op basis van het Actueel oordeel van de arbodienst of bedrijfsarts.  

Wanneer moet je de Eindevaluatie invullen?

De Eindevaluatie moet uiterlijk rond week 91 worden ingevuld, nadat het Actueel oordeel is opgesteld. Dit is twee weken voordat je medewerker de WIA-uitkering moet aanvragen. Als werkgever lever je vervolgens de Eindevaluatie aan via het werkgeversportaal van UWV. 

Eindevaluatie invullen als je medewerker (ziek) uit dienst gaat

Gaat je medewerker ziek uit dienst? Dan komt deze in de Ziektewet terecht en kan er een Ziektewet-uitkering worden aangevraagd. UWV heeft informatie nodig om deze aanvraag te beoordelen. Daarom is het belangrijk om ook als het dienstverband van je medewerker eindigt tijdens ziekte, de Eindevaluatie in te vullen. Dit moet uiterlijk op de laatste dag van het dienstverband.  

Eindevaluatie invullen zonder Plan van aanpak?

Zijn er sinds de eerste ziektedag geen arbeidsmogelijkheden geweest, en blijkt dit uit de Probleemanalyse en het Actueel oordeel? Dan hoeft er geen Eindevaluatie gemaakt te worden.

Lees alles over de re-integratiedocumenten

Om een WIA-uitkering aan te vragen, heeft je medewerker een compleet re-integratieverslag nodig. Hieronder lees je meer over de documenten die in het re-integratieverslag (moeten) staan.

Lees meer over welke re-integratieverplichtingen je hebt als werkgever en welke re-integratie en preventieve diensten er zijn.  

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":true,"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }