Ga naar de hoofdinhoud

Ondersteuning en advies bij de re-integratie van je arbeidsongeschikte medewerkers

De Re-integratiemanager WGA is bij a.s.r. jouw eerste aanspreekpunt. Hij ondersteunt en adviseert je bij de re-integratie van je arbeidsongeschikte medewerkers. Onze Re-integratiemanagers WGA zijn hiertoe gecertificeerd en geregistreerd. Zo helpt de Re-integratiemanager WGA je om een inschatting te maken voor de instroomkans van je medewerker in de WGA. Dit inzicht helpt ons om de juiste koers voor re-integratie te bepalen. Deze risico-inschatting wordt ook besproken met één van onze arbeidsdeskundigen, zodat de situatie vanuit meerdere ooghoeken grondig wordt beoordeeld.
De Re-integratiemanager WGA:
  • stelt samen met jou en je medewerker een re-integratievisie op;
  • maakt samen met jou en je medewerker een Plan van aanpak voor de re-integratie;
  • adviseert hoe je de instroom in de WGA van je medewerker kunt verkleinen of voorkomen;
  • helpt knelpunten te signaleren en geeft advies over welke stappen je als werkgever kunt nemen;
  • ondersteunt je (ex-)medewerker bij terugkeer naar de arbeidsmarkt (bijv. omscholing);
  • adviseert over de inzet van derde partijen of interventies die de re-integratie kunnen bevorderen;
  • ondersteunt je bij het opleggen van maatregelen als je medewerker niet meewerkt aan de re-integratie.

Tijdens de WGA-periode ondersteunt de Re-integratiemanager WGA je (ex-)medewerker in de verdere re-integratie. Er wordt gedurende het traject intensief gezocht naar re-integratiemogelijkheden of mogelijkheden om de belastbaarheid van je (ex-)medewerker te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan hulp bij solliciteren (het ‘derde spoor’), het volgen van een opleiding of cursus of de inzet van een professionele derde partij. De re-integratie helpt bij het opstellen van een re-integratieplan en begeleidt je medewerker in het realiseren hiervan.

Op het moment dat het structureel beter gaat met je werknemer en hij weer in staat is om te werken ondersteunt de Specialist Arbeidszaken/ arbeidsdeskundige bij het aanvragen van een herbeoordeling.

Ervaringen van werkgevers
Vragen?

Heb je een vraag over onze WGA-dienstverlening of wil je weten wat we voor jouw arbeidsongeschikte medewerker kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via reintegratiewga@asr.nl of 030-278 0440. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 17.30 uur. 

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }