Ga naar de hoofdinhoud
Home “Ik vind de salariskoppeling echt een pré. Je bent gewoon in één keer klaar als je salarisadministratie op orde is.“ - Erik de Jonge (Directiesecretaris gevangenenzorg)
Collega's tijdens meeting

“Ik vind de salariskoppeling echt een pré. Je bent gewoon in één keer klaar als je salarisadministratie op orde is.“ - Erik de Jonge (Directiesecretaris gevangenenzorg)

Met de salariskoppeling van a.s.r. is het mogelijk om een salarispakket te koppelen aan onze verzekeringsadministratie. Wijzigingen van medewerkersgegevens en in- en uitdiensttredingen worden automatisch vanuit het salarispakket van de werkgever in het administratiepakket van a.s.r. gezet. Dit is een extra dienst bij onze verzuim- en WIA-verzekeringen. Erik de Jonge (werkgever) is Directiesecretaris bij Gevangenenzorg Nederland. Dit is een stichting die (ex-)gevangenen, tbs-patiënten en hun familie de helpende hand biedt om samen te werken aan herstel. Gevangenenzorg heeft ongeveer 40 medewerkers in dienst en Erik is onder andere verantwoordelijk voor het personeel en de financiën. Erik vertelt over zijn eigen ervaringen met onze salariskoppeling.

Salariskoppeling

Klik op de button om meer te lezen over onze salariskoppeling

Salariskoppeling
Hoe is de salariskoppeling onder de aandacht gekomen? 

Erik heeft via onze nieuwsbrief of de website voor het eerst gelezen over onze salariskoppeling. “Volgens mij heb ik het op jullie website gezien of het was een onderwerp in de nieuwsbrief die jullie periodiek versturen. Toen ik dat las dacht ik dit lijkt me wel wat.

De grootste voordelen van de salariskoppeling

Als Erik gevraagd wordt naar wat hij de grootste voordelen vindt van onze salariskoppeling noemt hij vier voordelen. 

  1. “Met de salariskoppeling staan onze medewerkers altijd real-time goed in jullie verzekeringsadministratie. Daar ben ik heel blij mee.“
  2. “Je zit niet meer met hele grote onverwachte naverrekeningen. In het verleden vonden deze ongeveer één keer per half jaar plaats en kon ik nog weleens voor verrassingen komen te staan. De salariskoppeling neemt deze zorg weg. “
  3. “Het aansluitproces verloopt heel soepel. Ik heb de koppeling aangevraagd en aangegeven wie onze salarisverwerker is. Ik ben geïnformeerd door a.s.r. over de status van het aanvraagproces en heb ook de salarisverwerker op de hoogte gebracht. Ik kreeg al snel bericht dat ik was aangesloten. Meer heb ik er ook niet van meegekregen. Een prima proces dat vlot voor elkaar was.“
  4. “Soms zie je weleens iets over het hoofd. Als iemand in- of uit dienst gaat dan gaat dat meestal wel goed, maar de kleine wijzigingen (als iemand een paar uur meer of minder gaat werken) worden niet altijd meegenomen in de verzekeringsadministratie. In ons salarispakket kan ik gewoon aangeven dat bijvoorbeeld Pietje komende twee maanden 3 uur per week meer gaat werken. Na die twee maanden wordt het dan automatisch uitgezet. om dit ook nog in de verzekeringsadministratie te zetten kost gewoon echt veel tijd. De salariskoppeling lost dit probleem op.“

 

Tijdsbesparing voor de werkgever

Erik vertelt over de situatie voor- en nadat hij gebruik maakte van de salariskoppeling. “Voorheen moest je echt alle NAW-gegevens en salarisgegevens van medewerkers apart invoeren in het systeem van de verzekeraar. Als er een wijziging was in het medewerkersbestand moest dat op tijd aan jullie worden doorgegeven. Dat hoef ik nu niet meer te doen want dat gebeurt automatisch bij de salarisverwerking. Om een voorbeeld te geven 6 jaar geleden hadden wij 20 medewerkers en hadden we hooguit 5 mutaties per jaar, maar als ik de laatste 2 jaar bekijk dan hebben we heel veel wisselingen in het personeel gehad. Ook gaan medewerkers soms een paar uur meer of minder werken. Vooral die kleine wijzigingen doorgeven kost ongelofelijk veel tijd en zorgt dat je makkelijker fouten maakt. Met de salariskoppeling ben ik in één keer klaar. Als ik een wijziging in het salarispakket heb doorgevoerd dan wordt dit automatisch doorgegeven aan a.s.r. Dat is echt ideaal. “

Zijn de gegevens van mijn medewerkers goed beschermd?

Erik heeft vertrouwen in a.s.r. als het om de beveiliging van zijn medewerkersgegevens gaat. “We hebben een verwerkersovereenkomst met onze salarisverwerker. Je gaat er bij die noodzakelijke koppelingen gewoon vanuit dat het veilig gebeurt. Dat vertrouwen hebben wij wel in zo'n grote verzekeraar als a.s.r. Als je geen vertrouwen hebt in elkaar kan je er maar beter niet aan beginnen.“

Procesbeschrijving van de salariskoppeling

Erik geeft een beschrijving van het proces dat hij nu doorloopt met de salariskoppeling. “Ik voer in principe alle mutaties door in het salarispakket (in ons geval AFAS). Op het moment dat het salaris uitbetaald wordt, geef ik bij de salarisverwerker aan dat alle mutaties verwerkt zijn. Ik geef bij de salarisverwerker ook nog eventuele bijzonderheden aan. De salarisverwerker checkt alles even. Bij ons intern doet er ook nog even iemand een controle op. En als iedereen akkoord is komt er een bestand met de salarissen en dat wordt vervolgens weer door middel van jullie koppeling uitgelezen in de verzekeringsadministratie.“

Salariskoppeling aanvragen?

Heb je een verzuim- of WIA-verzekering bij ons? En wil je gebruik maken van onze salariskoppeling. Klik dan op de button.

Meer verhalen over AOV

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }