Ga naar de hoofdinhoud

De PPI van Aegon Cappital fuseert in 2025 met de PPI van a.s.r. Vanaf dan zijn we Cappital pensioen en gaan we verder onder de vlag van a.s.r. We doen alles om de verhuizing zo goed mogelijk te laten verlopen. Zodat jij en je werknemers je snel thuis voelen bij a.s.r. Op deze pagina lees je meer over wat er voor jou hetzelfde blijft. En wat er verandert.

Ik betaal de pensioenpremie via automatische incasso

Elke maand incasseren we de pensioenpremies voor je werknemers automatisch van jouw rekening. Dit blijven we ook na 1 januari 2025 doen. Ons rekeningnummer blijft hetzelfde, alleen de tenaamstelling wijzigt naar ASR Premiepensioeninstelling N.V. Je hoeft niets te doen. De machtiging die je ons gaf, blijft gelden.

Ik betaal de pensioenpremie via eigen overboeking

Elke maand maak je zelf de pensioenpremie voor jouw werknemers over. Ons rekeningnummer blijft hetzelfde, alleen de tenaamstelling wijzigt naar ASR Premiepensioeninstelling N.V. Gebruik vanaf 1 januari 2025 bij de overboeking de tenaamstelling ASR Premiepensioeninstelling N.V.

Addendum juridische stukken Aegon Cappital als gevolg van overgang naar a.s.r.

In het eerste kwartaal van 2025 zien deelnemers in hun Mijn omgeving een addendum voor de uitvoeringsovereenkomst en het pensioenreglement. Hierin beschrijven we op detailniveau de wijzigingen. Het addendum is alleen van toepassing voor de pensioencontracten met een bepaald contract termijn. In de juridische stukken van het Pensioenabonnement zijn deze wijzigingen namelijk reeds opgenomen in de online versie die begin 2025 beschikbaar worden. Hier lees je het addemdum voor de pensioencontracten.

Het addendum vind je hier
Veelgestelde vragen

Dat kan zeker! We blijven de huidige abonnementen aanbieden.

Dat kan zeker! We blijven de huidige contracten voor 3 of 5 jaar aanbieden.

Ja, contracten wijzigen op het moment dat ze aflopen. Er verandert niets in het contract wat je op dit moment bij ons hebt afgenomen. Zoals gewoonlijk passen we jaarlijks de abonnementen aan. Voor alle producten van Aegon Cappital geldt dat de verzekeraar van het ‘Direct Ingaand Pensioen’ wijzigt van Aegon Leven naar Leven van a.s.r. Een aantal beleggingsfondsen gaan wijzigen zo houden we deze beleggingsfondsen dividend efficiënt. Dat betekent dat het mogelijk blijft om ingehouden dividendbelasting terug te vorderen voor de deelnemer.

Nee. De administratie blijft vooralsnog bij onze partner TKP. We gaan pas over op een nieuw systeem wanneer wij er klaar voor zijn.

De deelnemer ziet vanaf moment van fusie het a.s.r.-logo op alle communicatie. En de naam Aegon zal op termijn overal verdwijnen. Maar de regeling die ze hebben, de klantenservice en de huidige Mijn omgeving blijven hetzelfde. Wel verandert ons algemeen mailadres. De deelnemers ontvangen hier in december een bericht over.

Dat is niet mogelijk. Aegon Nederland, waar Aegon Cappital onderdeel van is, houdt op te bestaan en gaat volledig over naar a.s.r. Daarom verhuizen we jouw pensioen(regeling) naar a.s.r. We doen er alles aan om je ook bij a.s.r. helemaal thuis te laten voelen.

Nee, het huidige werkgeversportaal blijft zoals die is. Inloggen kan straks nog steeds met je huidige inloggegevens. Wel verandert het adres. Hier ontvangt u in december bericht over. Ook het huidige adviseursportaal blijft zoals die is. Gaat er iets veranderen? Dan brengen wij je tijdig op de hoogte.

Nee er verandert niets aan de mogelijkheid om een andere pensioenuitvoerder te kiezen.

Wezenlijk wijzigt er voor de deelnemer in de teruggave van de dividend- en bronbelasting niets. De huidige fiscale status van Aegon Cappital B.V. maakt het op dit moment mogelijk dat er dividend- en bronbelasting teruggevraagd kan worden. Door de juridische fusie verandert de fiscale status. Dit zou het terugvorderen van dividend- en bronbelasting kunnen beperken. Hiervoor hebben we de huidige fondsen aangepast waardoor uiteindelijk dezelfde teruggave van dividend- en bronbelasting bereikt kan worden.

Heb je nog andere vragen?
Duurzame keuzes: nu, later en altijd Met Pensioen@Work maak je pensioen leuker én begrijpelijker voor je werknemers. Van webinar tot pensioenpubquiz. Bijna alles kan! Nieuwe pensioenwet biedt kansen voor werkgevers
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }