Netwerken is belangrijk voor ondernemers om zichtbaar te zijn. Zo word je opgemerkt door potentiële partners en klanten. Lees hier waar je op moet letten bij het opbouwen van een groot en relevant netwerk.
Er zijn gelukkig steeds meer vrouwelijke ondernemers. Het aantal vrouwelijke ondernemers is de afgelopen tien jaar ontzettend gestegen. Wel met 62% volgens de cijfers van de Kamer van Koophandel (KVK). Een mooie ontwikkeling!
Toch zijn er nog veel dingen waar vrouwelijk ondernemers tegenaan lopen. Ondernemer en wetenschapper Josette Dijkhuizen en ondernemer en kunstenares Ingelot van der Pol bespreken in onderstaande video hun visie op vrouwelijk ondernemerschap. Wat betekent het om vrouwelijk ondernemer te zijn in onze huidige maatschappij? Welke uitdagingen komen bij vrouwelijk ondernemen kijken? En hoe kunnen we deze oplossen?
Om succesvol te zijn en te blijven als ondernemer, is het van groot belang om te innoveren, je aan te passen en mee te bewegen met de markt en klant. Een succesvol bedrijf oprichten en runnen gaat met vallen en opstaan. Daarom is kennis opdoen over hoe je flexibel en wendbaar blijft, naast het hebben van een visie en een gedegen strategie, misschien wel het belangrijkste. Als ondernemer is het jouw taak om zaken aan te pakken en door te gaan. Maar hoe doe je dat? In dit whitepaper bespreken we hoe je kunt meebewegen met veranderingen en geven we tips, tricks en handvatten om te ondernemen met succes.