Ga naar de hoofdinhoud

Ondernemer Jeffrey: 'Door personeelstekort kunnen we nu niet alle orders aan.'

Jeffrey Vermaat is directeur van De Resolutie, een bedrijf dat al meer dan drie decennia toonaangevend is op het gebied van digitaal drukwerk, signing en standbouw. In principe houdt hij zich vooral bezig met commerciële zaken, maar de laatste tijd ook bovengemiddeld veel met personeelswerving. 'Met name om signmonteurs zitten we echt te springen, nu lopen we sommige orders onnodig mis.'

Het zijn moeilijke tijden op de arbeidsmarkt. Waar lopen werkgevers tegenaan en hoe gaan zij hiermee om en wat heeft employer brand specialist Marco Dalmeijer hierover te zeggen? Bekijk het interview of lees de verhalen van andere ondernemers:

 

Een kwestie van geven en nemen

De Resolutie is vooral een bedrijf van doeners. Dit betekent dat het voor het huidige personeel ook direct voelbaar is als er ‘handjes’ tekort zijn. Gelukkig kan Jeffrey rekenen op zijn mensen, van wie velen al jarenlang een vast dienstverband hebben. 'Het belangrijkste is dat er onderling begrip is, en dat werkt twee kanten op. Als ik mensen vraag om iets langer door te werken, ga ik ook niet moeilijk doen als ze ’s morgens een keer de kinderen naar school willen brengen.'

Via via werven in Slowakije

Op dit moment heeft De Resolutie drie vacatures voor signmonteurs tegelijkertijd openstaan. En het blijkt nog een hele uitdaging om die ingevuld te krijgen. Jeffrey maakt hiervoor vooral gebruik van social media en de netwerken van eigen medewerkers. 'Deze doelgroep zit bijvoorbeeld niet echt op LinkedIn, via via werven werkt dan beter. En hoeft niet per se in Nederland te zijn. Op dit moment hebben we bijvoorbeeld iemand uit Slowakije in dienst die goed bevalt, dus ik heb deze medewerker ook al gevraagd om meer mensen uit Slowakije aan te dragen.'

Download het whitepaper over personeel aannemen

Naast de arbeidsovereenkomst spelen een hoop andere factoren een rol bij het aannemen van personeel. Bijvoorbeeld de werving van personeel, jouw imago als werkgever (employer branding), het sollicitatiegesprek en het salaris. In onze whitepaper over personeel aannemen lees je waar je rekening mee moet houden.

Een baan waarmee je een hypotheek kan betalen

Jeffrey merkt dat met name jonge mensen vooral op zoek zijn naar een baan waarmee ze een huis kunnen kopen. 'Onze salarissen zijn marktconform, maar met name die hoge hypotheken zijn natuurlijk iets van de laatste tijd. Net als tijdelijke contracten, maar wat dat betreft kan ik goede mensen juist bovengemiddeld veel zekerheid bieden. We zijn al 33 jaar solvabel, dus als jij als werknemer gewoon goed functioneert, dan kan ik jou garanderen dat je hier echt kunt blijven werken.'

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }