Ga naar de hoofdinhoud

Heb je een ziekteverzuimverzekering bij a.s.r. met een zelf gekozen arbodienst? Dan staat de re-integratiemanager Verzuim voor je klaar. We zorgen er samen met jou voor dat je medewerker snel weer aan de slag kan. En als je wilt, kunnen we je ook helpen met het voorkomen van verzuim. Door bijvoorbeeld een onderzoek onder je medewerkers te houden, of door samen met jou te kijken naar de gezondheidsrisico’s binnen je bedrijf. Op deze pagina lees je hoe de re-integratiemanager Verzuim je helpt tijdens de verzuimperiode. 

  • Professionele hulp bij re-integratie van een zieke werknemer
  • Tips om verzuim preventief tegen te gaan
  • Regelmatig contact wanneer je werknemer langdurig arbeidsongeschikt is
Dit doet de re-integratiemanager verzuim
Hieronder vertelt onze re-integratiemanager verzuim Alette over wat zij voor jou kan betekenen.
Ervaringen van een werkgever
Hoe ga je om met een zieke medewerker? Jeanette kreeg advies van onze re-integratiemanager verzuim

Jeanette heeft een leuke kledingwinkel in het centrum van Haarlem. Ze werkt met 3 vaste medewerkers en als het druk is, heeft ze een vaste hulpgroep waar ze beroep op kan doen. Een van haar vaste medewerkers Kim is al bijna een jaar uit de roulatie. Door een ongeluk heeft ze rugklachten en kan daardoor niet lang staan. De bedrijfsarts heeft bij Jeanette aangegeven dat het weer wat beter gaat met Kim en dat ze graag weer aan de slag wil. Maar ze kan nog niet de hele dag staan. Jeanette vraagt zich af hoe ze hier mee om moet gaan en neemt contact op met haar re-integratiemanager verzuim van a.s.r.

De re-integratiemanager verzuim adviseert Jeanette om te kijken of ze het werk voor Kim kan variëren. Naast het werk in de winkel kan Kim bijvoorbeeld de inkoopadministratie doen. Of ervoor zorgen dat de bestellingen uit de webwinkel op tijd de deur uit gaan. Jeanette is heel blij met deze tips en gaat er mee aan de slag.

Vragen?
Heb je een vraag over je verzuimbeleid of wil je weten wat we voor jouw zieke medewerker kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.
Re-integratiemanager verzuim

Telefoonnummer: +31-302780450
E-mail: reintegratieverzuim@asrreintegratie.nl

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }