Ga naar de hoofdinhoud

Je hebt enthousiaste ondernemers in je portefeuille die graag blijven Doorgaan met ondernemen. Zij geven om hun gezondheid en willen goed en snel geholpen worden als het mis gaat. De Doorgaan­verzekering (een unieke combinatie van Zorg én AOV) past daar heel goed bij. Maar hoe sluit je deze verzekering af zonder gedoe? Met dit stappenplan en de checklists helpen wij jou en je relatie graag op weg. Deze hulpmiddelen maken het makkelijk om de Doorgaan­verzekering voor Ondernemers af te sluiten.

Welke actie?
Welke actie je moet ondernemen om een Doorgaan­verzekering af te sluiten, hangt af van de huidige situatie van je relatie.
Huidige situatie van je relatie
Checklist Zorgverzekering

Je relatie gaat in op het aanbod en sluit zijn of haar zorgverzekering af bij a.s.r. Om van alle voordelen van de Doorgaan­verzekering te profiteren zijn deze punten van belang:

  • De polis van je relatie moet in een Ondernemerscollectiviteit staan om de korting en Doorgaan Basis te krijgen (zie situatie 2 AOV, maar geen Zorg). Heeft je relatie de URL gebruikt uit het aanbod? Dan komt de polis automatisch in de juiste collectiviteit. Heeft je relatie zijn zorgverzekering toch via een andere weg afgesloten? Op verzoek kunnen wij dit achteraf aanpassen. Houd in dat geval wel rekening met een langere verwerkingstijd.
  • Om de koppeling soepel te laten verlopen, moet de ondernemer met de AOV op de polis de verzekeringnemer zijn.
  • Zijn beide partners ondernemer met een AOV? Om allebei gebruik te kunnen maken van de aanvullende zorgverzekering Doorgaan Basis moeten zij verzekeringnemer zijn van hun eigen zorgpolis; ze moeten dus beiden een eigen aanvraag indienen.
  • Is de polis al aangevraagd met beide partners op één polis? Maar hebben beiden een AOV? Mail dan een verzoek tot splitsen van de polis naar zorg.zakelijk@asr.nl.
  • Alleen de ondernemer krijgt Doorgaan Basis. Bij meeverzekerde gezinsleden is de module dus niet op het polisblad te zien. De gezinsleden profiteren uiteraard wel van de kortingen en extra dekkingen van de ondernemer met Doorgaan Basis.
  • Heb je als adviseur nog geen ondernemerscollectief afgesloten? Mail dan een ondertekende akkoordverklaring naar zorg.zakelijk@asr.nl. 

Checklist AOV

Je relatie is succesvol overgestapt naar de Zorgverzekering van a.s.r. en heeft daarmee de Doorgaan­verzekering. In het eerste kwartaal van het nieuwe jaar koppelen wij de Zorgverzekering aan de juiste AOV. Wij zorgen dat de korting op de AOV-premie goed wordt doorgevoerd.

Zo controleer je dat:
  • Kijk op het nieuwe polisblad of de Doorgaanclausule (DGAO) erop vermeld staat.
  • Controleer of de korting verrekend is met de premie en per welke datum.
Extranet

Om het voor onze adviseur gemakkelijk te maken, heb je een eigen Mijn a.s.r. omgeving voor zorgverzekeringen. Daar bedien je jouw klanten op een makkelijke en overzichtelijke manier. 

Gefeliciteerd! De Doorgaanverzekering is een feit!

Heb je naar aanleiding van deze informatie nog vragen, neem dan contact op met de Doorgaanexpert. Ook je relaties profiteren van deze extra service. Zij kunnen de hulp van de Doorgaanexpert inschakelen als ze zorgen hebben over hun gezondheid, inzetbaarheid en gezinssituatie. Meer weten over wat de Doorgaanexpert voor je relaties kan betekenen? Kijk op onze infopagina over de Doorgaanexpert.

Wij helpen je graag
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }