Home Blogs van a.s.r. Punten verdienen terwijl je thuiszit? Verhoog je hartslag!

Punten verdienen terwijl je thuiszit? Verhoog je hartslag!

03 april 2020

Ook als je thuiszit, kun je sporten. Ja, echt! Gebruik deze periode om meer in beweging te komen. Bewegen maakt je weerbaar en dat is nu juist extra belangrijk. Dagelijkse beweging is erg belangrijk voor je gezondheid, al een half uurtje per dag verkleint de kans op hart- en vaatziekten. Dus denk aan je lichaam en verhoog je hartslag. Hup, aan de slag! 

Wij belonen maximale hartslag

a.s.r. Vitality motiveert je. Wij belonen je voor het verhogen van je hartslag. Hoe hoger je hartslag, hoe meer punten. En hoe langer jij je hartslag verhoogt, hoe meer punten je verdient. Daarvoor heb je wel een activity tracker nodig. Heb je die nog niet? Gelukkig kan jij cashback verdienen als je via ons een Apple Watch of Fitbit koopt. In de tabel hieronder zie jij precies wat jij moet bereiken om Vitality Punten te scoren. 

 

Verhoog je hartslag met deze 10 oefeningen

Maar ja… Hoe verhoog je nu je hartslag als je thuiswerkt? En niet meer de deur uitgaat? Om je een steuntje in de rug te geven, zetten wij 10 hartslagverhogende oefeningen op een rij. En die 10 kun je gewoon thuis doen. Dus hoppa! Schuif het meubilair maar aan de kant en ga aan de slag. Succes!

  1. Touwtjespringen
    Heb jij een springtouw in huis? Dat is een super goede manier om je hartslag razendsnel omhoog te krijgen! En een hele fijne werkpauze. Probeer bijvoorbeeld elk uur een minuut touwtje te springen, of spring 100 keer achter elkaar. 

  2. Trap op en neer rennen
    Bijna iedereen heeft wel één of meerdere trappen in huis. Waarom zou je daar niet extra gebruik van maken? Ren maar eens 5x de trap op en neer, wedden dat jouw hartslag omhoog schiet. Als je dat nou dagelijks een aantal keer doet, schieten ook jouw Vitality Punten omhoog. 

  3. Muurzit tijdens het tandenpoetsen
    Het is de sport om van bewegingsloze momenten juist inspanningsmomenten te maken. Tandenpoetsen is zo’n moment. Naast dat je met je handen in beweging bent, kun je spanning in de benen opwekken. Onze tip: doe de muurzit! Leun met je rug tegen de muur en buig je benen 90 graden. Houd vol totdat je klaar bent met poetsen! 

  4. Dansen op je lievelingsnummer
    Zet je lievelingsnummer aan en gaan! Van je lievelingsmuziek krijg je een berg energie, beloofd. Ga dus lekker los op het ritme van de muziek. Hou je vooral niet in, springen en koprollen is aan te raden voor een torenhoge hartslag. Enne.. kan jij al twerken?

  5. Bewegen tijdens het bellen
    Net zoals tijdens het tandenpoetsen, kun je ook bewegen terwijl je aan de telefoon hangt. Zo blijf je in beweging, zelfs als je aan het werk bent! Het bekende ijsberen is een manier van bewegen, maar probeer ook eens iets intensievers zoals lunges of squats. Dat heeft degene aan de andere kant van de lijn echt niet door, hoor!

  6. Een flinke schoonmaaksessie
    Niet alleen goed voor je hartslag, maar ook voor je huisgenoten. Pak die grote voorjaarsschoonmaak eens aan! Stofzuigen, de vaatwasser leegruimen en het vuilnis wegbrengen. Allemaal inspannende dingen om punten mee te scoren. En onthoud: hoe meer je beweegt, hoe beter! 

  7. Alle ballen hoog houden
    Waarschijnlijk heb jij de trend ook voorbij zien komen: wc-papier hooghouden. Bekende voetballers en hockeysters als Matthijs de Ligt en Lidewij Welten deelden de filmpjes op hun Instagram. Hooghouden met je voeten, knieën of een hockeystick is een leuke manier om je hartslag omhoog te krijgen. Wees creatief met wat je hooghoudt! Ga jij het ook proberen?

  8. Snelwandelend naar de supermarkt
    Gelukkig kun je nog wel je dagelijkse boodschappen doen. Kies eens voor de supermarkt die nét iets verder weg is, of wandel in een hoger tempo naar de Albert Heijn. Zo maak je jouw dagelijkse beweging intensiever. Wil jij nog een stapje verder? Sprintje dan!

    Lees ook: punten verdienen door 10.000 stappen te zetten

  9. Jump jump jump!
    Je hartslag letterlijk omhoog brengen? Dat doe je door te springen. Er zijn verschillende oefeningen die je kan verzwaren door ze springend uit te voeren, zoals lunges en squats. Door te springen ontwikkel je meer weerstand waardoor de oefening een stuk intensiever is. Andere goede springoefeningen zijn jumping jacks, burpees en knieheffen. Daarvan springt je Vitality-app een gat in de lucht, dus let’s go!

  10. Plank & squat challenge
    Eén minuut planken of 20 squats achter elkaar, doe jij dat weleens? Het zijn simpele oefeningen die je hartslag eenvoudig op hol laten slaan. Je kan deze oefeningen overal in huis uitvoeren, superhandig. Aangezien iedereen nog wel even binnen zit, kun je net zo goed die 30-dagen squat of plank challenge aangaan! 

    Meer verhalen over Vitaliteit