Ga naar de hoofdinhoud

Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat, of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je hypotheek af te schrijven. Het kan ook zijn dat je vergeet om je hypotheek over te maken. Misschien kun je de rekening niet betalen, omdat je het financieel moeilijk hebt. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.

Meteen zelf regelen
Bekijk wat je kunt doen bij een achterstand met betalen
Informatie en hulp bij je achterstand

Het kan een keer gebeuren dat je niet op tijd betaalt. Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk betaalt. Als wij de achterstand zien, komt er automatisch een bericht te staan in MijnHypotheek. Je kunt de achterstand in één keer met iDeal betalen door op de link te klikken in dat bericht. Als je in delen kunt betalen, dan kun je dat ook regelen in MijnHypotheek

Je kunt ook zelf een bedrag overmaken op rekeningnummer NL 91 ABNA 0240 3775 32 op naam van ASR Levensverzekering N.V. Vul bij de omschrijving het lening nummer in.

Lukt dit niet en wil je een achterstand betalen?  Neem dan contact op met ons op telefoonnummer (030) 257 82 34.

Het kan een keer gebeuren dat je niet op tijd betaalt. Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk betaalt. Als wij de achterstand zien, komt er automatisch een bericht te staan in MijnHypotheek. Je kunt de achterstand in één keer met iDeal betalen door op de link te klikken in dat bericht. Als je in delen kunt betalen, dan kun je dat ook regelen in MijnHypotheek

Je kunt ook zelf een bedrag overmaken op rekeningnummer NL 91 ABNA 0240 3775 32 op naam van ASR Levensverzekering N.V. Vul bij de omschrijving het lening nummer in.

Lukt dit niet en wil je een achterstand betalen?  Neem dan contact op met ons op telefoonnummer (030) 257 82 34.

Betaalafspraak maken
Misschien kun je je achterstand oplossen door een betaalafspraak te maken. Een betaalafspraak voorkomt problemen. We bespreken welk bedrag je wanneer betaalt om de achterstand in te lopen. Let op: naast deze extra bedragen moet je je normale maandtermijn ook betalen. Neem hiervoor contact op met ons op telefoonnummer (030) 257 82 34.

In een aantal gevallen kun je zelf online een betaalafspraak maken in MijnHypotheek.

Je lening aanpassen  
We kijken of het mogelijk is om je maandbedrag te verlagen door je lening aan te passen. Je kunt ook contact opnemen met je hypotheekadviseur als je een probleem met betalen hebt of verwacht. Hij of zij onderzoekt dan samen met jou of er een oplossing is die goed bij je persoonlijke situatie past. Je vindt de gegevens van jouw adviseur in MijnHypotheek onder ‘mijn gegevens’.  

Als je niet betaalt wordt de betaalachterstand groter. Dan wordt het steeds lastiger om alle openstaande bedragen te betalen. Daarom is het belangrijk dat je snel in actie komt.
Neem je geen contact met ons op en loopt de achterstand op je betalingen op tot 3 maandtermijnen of meer? Dan kunnen wij verschillende maatregelen nemen. Bijvoorbeeld:

  • We melden jouw achterstand bij Bureau Krediet Registratie (BKR). Dan kan het lastig zijn om een nieuwe lening of bijvoorbeeld een telefoonabonnement te krijgen.
  • We kunnen een huisbezoek door een buitendienst medewerker laten plegen. Deze komt bij je langs om je situatie te bespreken. 
  • We kunnen beslag laten leggen op je loon of uitkering. Je werkgever of uitkeringsinstantie betaalt dan een deel van je inkomen aan de deurwaarder. Ook kunnen we beslag leggen op je bankrekening. In dit geval betaal je de kosten van de deurwaarder.
  • We kunnen de hypothecaire lening bij je opeisen. In het ergste geval kan dit betekenen dat je je huis gedwongen moet verkopen. Brengt de woning minder op dan de hoogte van je lening? Dan houd je een restschuld over. Deze schuld moet je aan ons terugbetalen.

Dit zijn uiterste maatregelen die we liever niet nemen. Daarom komen wij bij een achterstand op je betaling graag zo snel mogelijk met je in contact. Je kunt ons bellen op telefoonnummer (030) 257 82 34. Zo voorkom je dat de problemen zich verder opstapelen.

Ben je werkloos en heb je moeite met het vinden van een nieuwe baan? Dan kun je zomaar minder geld hebben om je hypotheek te betalen. Neem dan contact met ons op. Na overleg kunnen we een jobcoach voor jou regelen. Je krijgt intensieve, persoonlijke begeleiding van een professionele coach. Met deze coach ontdek je waar je talenten liggen, je krijgt persoonlijke tips voor je CV en hij of zij kan je helpen met het verbeteren van je sollicitatiebrieven. Zo vergroot je je kansen op het vinden van een nieuwe baan. De rekening van de jobcoach betalen wij.

Lees ook het verhaal van Marianne, die een baan vond via haar hypotheek.

Ben je zelfstandig ondernemer, maar vind je het lastig om hieruit een goed inkomen te halen? En heb je of verwacht je hierdoor problemen om je hypotheek van a.s.r. te kunnen betalen? Via a.s.r. kun je mogelijk kosteloos een coachingstraject volgen via Brand New Job.

Brand New Job is een coachingsbureau, dat ondernemers begeleidt bij het opstarten en managen van hun bedrijf. Zij bekijken samen met je hoe je jouw onderneming succesvoller kunt maken, zodat je meer grip krijgt op jouw geldzaken.

Hieronder vind je een voorbeeld van onderwerpen waarmee Brand New Job jou als ondernemer kan helpen:

  • Realistische beoordeling van de huidige stand van zaken van jouw onderneming.
  • SWOT-analyse: waar liggen kansen en bedreigingen?
  • Hulp bij markt- en doelgroep-analyse.
  • Advies over meer geld verdienen (verkoop, nieuwe klanten, websites, online marketing en netwerken) en over de marge die je op jouw werkzaamheden maakt.
  • Ondersteuning bij het kiezen van de juiste rechtsvorm: ZZP/eenmanszaak, VOF of BV?
  • Financiële planning: inzicht bieden in inkomsten en uitgaven.
  • Advies over boekhouding, rekeningen en belastingen.

Wil je begeleiding door Brand New Job? Neem dan contact op met ons over de mogelijkheden en voorwaarden op telefoonnummer (030) 257 82 34.

Hulp met inzicht en overzicht in jouw financiële situatie
Vind je het lastig om inzicht of overzicht te krijgen in jouw geldzaken? Heb je daardoor moeite om elke maand je hypotheek te betalen en alle andere rekeningen? Neem dan snel contact met ons op. Na overleg kunnen we een budgetcoach voor jou regelen. Een budgetcoach helpt je inzicht te krijgen in je geldzaken. Hij of zij bekijkt samen met jou je inkomsten, uitgaven, schulden en betalingsproblemen. De rekening van de budgetcoach betalen wij.

Bekijk ook 5 tips om betaalproblemen te voorkomen.

Neem contact met ons op
Extra hulp bij achterstand op je betaling

Het kan lastig zijn om een probleem met betalen op te lossen. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Er zijn organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.

Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip krijgen op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie een overzicht van hulp bij jou in de buurt. Ga naar geldfit.nl en ontdek wat je kan doen.

Je kunt ook contact opnemen met je hypotheekadviseur als je een probleem met betalen hebt of verwacht. Hij of zij bekijkt dan samen met jou of er een oplossing is die goed bij je persoonlijke situatie past. Energiekosten zijn een belangrijk onderdeel van je maandlasten. Door te besparen op je energieverbruik, kun je dus je maandlasten verlagen. Minder energie verbruiken hoeft niet moeilijk te zijn.
Achterstand op je schadeverzekering Achterstand op je levensverzekering Achterstand op je AOV Achterstand op je zorgverzekering Achterstand op vastgoed/huur Productoverzicht bekijken Inloggen MijnHypotheek Hypotheek bekijken 5 tips om betalingsproblemen te voorkomen Aan het werk met een jobcoach Marianne vindt een baan via haar hypotheek
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }