Ga naar de hoofdinhoud
Home Service & contact Uitvaartverzekering - service & contact

Uitvaartverzekering Service & contact

Zelf snel regelen In je a.s.r. account geef je makkelijk wijzigingen door. Bijvoorbeeld een ander adres, rekeningnummer, telefoonnummer of e-mailadres. Als nabestaande of uitvaartverzorger meld je een overlijden bij ons. Wij staan dag en nacht voor je klaar. Uitvaartverzekering aanvragen Uitvaartwensen vastleggen Advies Uitvaartverzekering Verzekering bekijken
Veelgestelde vragen

Dat controleer je op de lijst met de oude verzekeraars. Staat je verzekering hier niet tussen? Dan is deze niet overgenomen door ons.

Dat hangt af van jouw wensen en situatie. Je kunt zelf berekenen wat jouw uitvaart kost. Past dit bedrag bij het verzekerde bedrag?  Dan zit je goed. Is dat niet zo? Dan kun je het bedrag aanpassen. Je regelt dit via je a.s.r. account.

Wil je liever persoonlijk advies? 
Maak dan een afspraak met een van onze adviseurs. Of kies voor een onafhankelijk adviseur bij jou in de buurt.

Betaal je nog premie? Dan kun je dit stoppen. Dit heet premievrij maken. Je blijft dan wel verzekerd, maar voor een lager bedrag.

Je kunt je verzekering ook stopzetten als dat in de polisvoorwaarden staat. Dit heet: afkopen. Je krijgt de opgebouwde waarde min afkoopkosten. Daarna ben je niet meer verzekerd.

Dit noemen we overdragen. Dit regel je in je a.s.r. account. Of vul het overdrachtsformulier in.

Telefoon

Een overlijden kun je altijd bij ons melden via 0800 - 33 33 000.

Andere vragen?
Iedere werkdag tussen 8.30 en 17.30 uur kan je ons bellen op (053) 488 11 22. Spreek een korte zin in waarvoor je belt. Daarna verbinden we je door met een medewerker.

We vinden het belangrijk om iedereen goed te helpen. Het kan soms voorkomen dat je langer moet wachten als je ons belt. 

Social media

Op werkdagen tot 20.00 uur en op zaterdag tot 17.00 uur staan we voor je klaar. We reageren binnen 2 uur. Lukt het ons niet om direct een compleet antwoord te geven te geven? Dan behandelen we je vraag de volgende werkdag. 

 

Contact via e-mail of brief

Vraag over een uitkering

Op dit moment is onze reactietermijn 6 werkdagen voor geldverzekeringen. Voor dienstverzekeringen zijn dit 2 werkdagen. Wij werken hard om je snel te helpen.

Vraag aan de Klantenservice

Op dit moment is onze reactietermijn 3 werkdagen. Wij werken hard om je snel te helpen. Weet je dat je ook veel zaken kunt regelen via je a.s.r. account?

Je hebt een klacht

Je ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging. Binnen 10 werkdagen krijg je een reactie op jouw klacht.

In je a.s.r. account zie je wat je al betaald hebt. En wat je nog moet betalen. Ook zie je op welke datum wij de premie afschrijven bij automatische afschrijving.

Iets wijzigen? In je a.s.r. account pas je zelf je betaalgegevens aan. Of kies voor een andere manier van betalen. Heel handig!

Heb je vragen over een betalingsachterstand?

Lees wat je kunt doen

Heb je te veel premie betaald via een automatische afschrijving?

Dan kun je dit binnen 56 dagen na de afschrijving zelf terug laten storten via je bank. Doe je dat niet? Dan maken wij het te veel betaalde bedrag automatisch over.

Heb je een andere vraag over betalingen? 

Bel (053) 488 11 22. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur.

Met je a.s.r. account heb je de gegevens van je verzekering altijd bij je. Je kunt er heel veel dingen doen. Bijvoorbeeld:

  • Wijzigingen doorgeven
  • Invullen wat je uitvaartwensen zijn
  • Je partner of kind meeverzekeren
  • Invullen hoe je post wilt ontvangen
  • Zorgen dat je verzekering past bij je wensen van nu
  • Voorwaarden van je verzekering bekijken

Geen a.s.r. account? Maak er dan nu een aan in drie stappen.

Toch liever écht contact?

In je a.s.r. account vind je belangrijke informatie over je uitvaartverzekering en geef je wijzigingen door.

Overlijden melden en zit je in het buitenland? Bel dan: