Ga naar de hoofdinhoud
Service & contact Uitvaartverzekering - service & contact

Uitvaartverzekering Service & contact

Zelf snel regelen In je a.s.r. account geef je makkelijk en snel wijzigingen door. Denk aan een adreswijziging, een ander rekeningnummer, telefoonnummer of e-mailadres. Een dierbare verliezen is heel verdrietig. Als nabestaande of uitvaartverzorger meld je een overlijden bij ons. Wij staan 24/7 voor je klaar. Uitvaartverzekering aanvragen Uitvaartwensen vastleggen Advies Uitvaartverzekering Mijn verzekering bekijken Communicatievoorkeuren wijzigen
Veelgestelde vragen

Heb je een uitvaartverzekering met een naam van een andere verzekeringsmaatschappij? Dan kan het zijn dat deze uitvaartverzekering inmiddels is overgenomen door een andere verzekeraar. Controleer hiervoor de lijst met de oude verzekeraars en de opvolgers van deze verzekeraars. Is de opvolger Ardanta / ASR Levensverzekeringen N.V.? Dan loopt je verzekering bij ons. 

Hoe bekijk ik mijn uitvaartverzekering als deze is overgenomen door a.s.r.?

Maak een account aan van a.s.r. Je maakt een a.s.r. account aan met iDIN of door een code per post aan te vragen.

Wil je geen a.s.r. account? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Als wij je uitvaartverzekering hebben gevonden, ontvang je binnen 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging. Op de bevestiging staat je polisnummer en hoe je bent verzekerd.

Of je wel of niet voldoende bent verzekerd hangt af van jouw uitvaartwensen en situatie. Je kunt zelf berekenen wat jouw uitvaart kost. Past dit bedrag nog bij het verzekerde bedrag van je uitvaartverzekering? Dan zit je goed. Is dat niet het geval dan kun je je verzekerde bedrag aanpassen, als je dat wilt. Je regelt dit zelf via je a.s.r. account.

Wil je liever persoonlijk advies over je uitvaartverzekering? Maak dan een afspraak met een van onze adviseurs. Je kunt kiezen voor een telefonisch advies of de adviseur komt bij je thuis. Je kunt ook kiezen voor advies van een onafhankelijke verzekeringsadviseur bij jou in de buurt

Je kunt stoppen met premie betalen, als dat in de polisvoorwaarden staat. Dit noemen we premievrij maken. Je bent dan nog wel verzekerd. Maar wel voor een lager bedrag dan toen je de verzekering afsloot.

Je kunt je verzekering ook stopzetten, als dat in de polisvoorwaarden staat. Dat noemen we afkopen. Bij afkopen keren we de opgebouwde waarde uit min de afkoopkosten. Daarna ben je niet meer verzekerd.

Premievrij maken en afkopen hebben dus gevolgen. Je leest meer over de gevolgen en hoe je je verzekering stopzet op de pagina Stopzetten. Of vraag het aan je adviseur.

Wil je jouw uitvaartverzekering op naam zetten van bijvoorbeeld je kind of je ex-partner? Dan is dat mogelijk. We noemen dit overdragen. Ga hiervoor naar je a.s.r. account of vul het overdrachtsformulier in.

Hieronder vind je meer informatie over contact met de uitvaartverzekeringen van a.s.r.:

Telefoon

Voor het melden van een overlijden kun je ons 24 uur per dag/7 dagen in de week bereiken op telefoonnummer 0800 - 33 33 000.

Voor alle overige vragen zijn wij van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer (053) 488 11 22. Je hoort eerst een kort keuzemenu. Hierdoor krijg je de juiste medewerker aan de telefoon, die je verder helpt. We vinden het belangrijk om iedere klant voldoende aandacht te geven en alle vragen volledig te beantwoorden. Het kan -in drukke perioden- voorkomen dat je langer moet wachten als je ons belt. 

Contact via social media

Ons team van maandag t/m vrijdag tot 20.00 uur en op zaterdag tot 17.00 uur voor je klaar. Wij reageren binnen 2 uur. Lukt het ons niet om direct een inhoudelijke reactie te geven? Dan wordt jouw vraag de eerstvolgende werkdag opgepakt. 

Contact via e-mail of brief

Vraag over een uitkering

Op dit moment is onze reactietermijn 11 werkdagen voor geldverzekeringen en 20 werkdagen voor dienstenverzekeringen. Wij doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen.

Vraag aan de Klantenservice?

Op dit moment is onze reactietermijn 6 werkdagen. Wij doen er altijd alles aan om je zo snel mogelijk te helpen. Wist je dat je ook veel zaken kunt regelen via je a.s.r. account

Je hebt een klacht

Je ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging en binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie op jouw klacht.

a.s.r. account

Veel zaken (bijvoorbeeld adreswijzigingen of aan- of afmelden van verzekerden) kun je ook regelen via jouw a.s.r. account Of kijk bij ‘de meest gestelde vragen’. Staat het antwoord op jou vraag er niet tussen? Dan kunt je jouw vraag ook stellen via ons contactformulier.

In je a.s.r. account zie je precies wat je al betaald hebt en wat je nog moet betalen. Ook zie je op welke datum wij de premie afschrijven bij automatische afschrijving. Iets wijzigen? In je a.s.r. account pas je zelf je betaalgegevens aan. Of kies je voor een andere manier van betalen. Heel handig!

Heb je vragen over een betalingsachterstand?
Lees meer daarover en wat je kunt doen.

Heb je te veel premie betaald via een automatische afschrijving?
Dan kun je dit binnen 56 dagen na de afschrijving zelf terug laten storten via je bank. Doe je dat niet? Dan maken wij het te veel betaalde bedrag automatisch terug.

Heb je een andere vraag over betalingen? Of wil je liever telefonisch contact met ons?
Dat kan natuurlijk! Bel ons dan op (053) 488 11 22. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur.

Met je a.s.r. account heb je de gegevens van je verzekering altijd bij je. Je kunt er heel veel dingen zelf regelen, wanneer dat jou uitkomt. Via je a.s.r. account kun je:

  • wijzigingen doorgeven;
  • aangeven wat je uitvaartwensen zijn;
  • je partner of kind meeverzekeren;
  • aangeven hoe je je post wilt ontvangen;
  • zorgen dat je verzekering past bij je situatie en wensen van nu;
  • de voorwaarden van je verzekering bekijken.
Heb je nog geen a.s.r. account? Maak er dan nu een aan in drie stappen.

Toch liever écht contact?

In je a.s.r. account vind je belangrijke informatie over je uitvaartverzekering en geef je wijzigingen door.

Wil je een overlijden melden maar zit je in het buitenland? Bel dan: