De websites van ASR Nederland maken gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de websites goed te laten werken en om het gedrag erop volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies zodat jij feedback kunt geven, voor social media of om relevante advertenties op websites van derden te plaatsen. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze websites. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Ga je akkoord met onze cookies, dan kunnen we jouw online gedrag, nadat je bent ingelogd, combineren met (persoons)gegevens die je online achter laat of eerder aan ons hebt verstrekt. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft, klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Je hebt geld bij ons geleend voor de verbouwing, de verduurzaming of de bouw van een nieuwbouwhuis. Dat geld staat voor jou in een bouwdepot. De rekeningen kun je bij ons indienen via MijnHypotheek. Hier kun je ook de status van betalingen en het saldo van je bouwdepot zien.
Je kunt de actuele gegevens van je a.s.r. hypotheek en je bouwdepot bekijken in MijnHypotheek. Hier kun je ook rekeningen indienen die je wilt laten betalen uit je bouwdepot.
Je kunt een account aanmaken met je leningnummer en je toegangscode. Je leningnummer staat in het renteaanbod en de hypotheekofferte die je hebt ondertekend. Je toegangscode staat in de brief over MijnHypotheek die je hebt gekregen nadat je de hypotheekakte bij de notaris hebt ondertekend.
MijnHypotheek is ook beschikbaar als app: voor iPhone in de App Store en voor Android in Google Play.
Lees hieronder wat je kunt doen als het niet lukt met inloggen.
Je maakt een account aan met je leningnummer en je toegangscode. Het leningnummer staat in de brief die je ontvangt bij de aanvraag van je hypotheek. Ben je de brief kwijt? Bel ons dan op werkdagen tussen 08.00 en 17.30 uur op 030-278 27 82 of stuur ons een mail. We helpen je graag.
Als je activatielink is verlopen klik dan op 'Nieuwe bevestigingsmail versturen', je ontvangt een nieuwe link per mail. Je hebt dan15 minuten om op deze link te klikken en je account te activeren.
Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen op de inlogpagina van MijnHypotheek. Klik op de link ‘wachtwoord vergeten’en vul je e-mailadres in. Kies daarna of je je wachtwoord via sms of via e-mail wilt ontvangen.
Het geld voor een verbouwing van een bestaand huis staat maximaal 12 maanden in je bouwdepot. Heb je een Verduurzamingshypotheek? Dan heb je langer de tijd om je rekeningen van energiebesparende maatregelen in te sturen, namelijk 24 maanden.
Geld voor de bouw van een nieuwbouwhuis staat maximaal 24 maanden in je bouwdepot.
Heb je een bouwdepot voor een verbouwing of een nieuwbouwhuis? Dan krijg je ongeveer 2 maanden voor de einddatum van je bouwdepot bericht van ons. Je kunt je bouwdepot dan eenmalig nog 6 maanden laten doorlopen. Dit kun je aanvragen in MijnHypotheek of stuur een mail.
Is je bouwdepot verlopen, maar heb je nog niet al het geld van je bouwdepot gebruikt? Je kunt je bouwdepot na de einddatum opnieuw activeren. Hiervoor brengen we wel administratiekosten in rekening.
Heb je een Verduurzamingshypotheek? Dan kun je het bouwdepot niet langer laten doorlopen. We stoppen het bouwdepot op de einddatum. Als er nog geld in dit bouwdepot zit, dan vervalt dit deel van je Verduurzamingshypotheek.
Over je lening betaal je rente. Je betaalt dus ook rente over het geld dat in een bouwdepot staat. Maar over het geld dat in een bouwdepot staat, krijg je van ons een rentevergoeding.
Je krijgt van ons een rentevergoeding over het geld in je bouwdepot dat je nog niet hebt gebruikt. Deze rentevergoeding is 1% lager dan de rente die je gemiddeld betaalt voor alle leningdelen van je hypotheek.
Voor de Verduurzamingshypotheek geldt een uitzondering. De rentevergoeding die je krijgt, is even hoog als de rente die je betaalt.
In MijnHypotheek zie je hoeveel rente je hebt betaald en hoeveel rente je hebt gekregen.
De betaling van een rekening uit je bouwdepot gaat in 3 stappen. Het doorlopen van deze stappen duurt maximaal 5 werkdagen vanaf het moment dat wij de rekening hebben ontvangen.
Je kunt je rekeningen van je verbouwing eenvoudig uploaden in MijnHypotheek. Dit gaat snel en gemakkelijk. We vragen je om op elke rekening 'akkoord met uitbetaling' en een handtekening of paraaf te zetten. Als de rekening correct is geüpload, krijg je direct een bevestiging. Ook kun je deze rekening terugzien in MijnHypotheek met daarachter de status.
Als we de rekening hebben gekregen, controleren we de volgende zaken:
Bij een bouwdepot voor een verbouwing of Verduurzamingshypotheek betalen we het bedrag van de rekening aan jou. We maken het geld over naar de bankrekening waarvan we ook het maandbedrag voor je hypotheek afschrijven.
De betaling van een rekening uit je bouwdepot gaat in 3 stappen. Het doorlopen van deze stappen duurt maximaal 5 werkdagen vanaf het moment dat wij de rekening hebben gekregen.
In MijnHypotheek zie je op het tabblad ‘Bouwdepot’ een overzicht van alle ingediende rekeningen. Achter elke rekening staat wanneer wij deze gekregen hebben. Daarnaast staat er of en wanneer wij deze goedgekeurd en betaald hebben. Na goedkeuring staat de betaling uiterlijk de volgende werkdag op de bankrekening van jou of de aannemer.
Geef dit dan aan ons door. Je kunt bij het uploaden van je laatste rekening in MijnHypotheek aangeven dat dit de laatste rekening is.
Upload de opleveringsrekening voor de oplevering van een nieuwbouwwoning zo snel mogelijk. Als deze rekening niet op tijd wordt betaald, loop je het risico dat je de sleutel van je nieuwbouwwoning niet krijgt. Wij hebben maximaal 5 werkdagen nodig om deze rekening aan de aannemer te betalen. Je kunt de opleveringsrekening net als een gewone rekening uploaden in MijnHypotheek. Geef daarbij wel aan dat dit de laatste rekening is.
Heb je niet al het geld van je bouwdepot gebruikt? Wat we met het overgebleven bedrag doen, hangt af van de lening waarvoor je een bouwdepot hebt: