Ga naar de hoofdinhoud
Home klanttevredenheidsondezoek leven

Klanttevredenheidsonderzoek a.s.r. Leven

Jouw mening helpt ons verder

Bij a.s.r. Leven werken wij er elke dag aan om je nog beter van dienst te zijn. Klanttevredenheidsonderzoeken helpen ons daarbij. Wij zijn blij om te zien dat er klanten zijn die de tijd nemen om hieraan deel te nemen. Uit deze onderzoeken blijkt dat we vooruitgaan. Maar dat er ook nog volop ruimte voor verbetering is.

Verbeterinitiatieven op basis van klantfeedback

De volgende verbeteringen zijn geïnitieerd om onze dienstverlening naar een hoger niveau te brengen:

Excellent Klantcontact

Wij vinden persoonlijk contact heel belangrijk. Al onze medewerkers met klantcontact worden gecoacht op Excellent Klantcontact. Daarbij staat de vraag van de klant centraal. Om continu te blijven verbeteren vragen wij na telefonisch contact met ons hoe klanten dat ervaren hebben. Dit geeft een beeld hoe klanten ons waarderen. Wij kunnen op basis van deze feedback van klanten continu blijven verbeteren.

In gesprek over beleggingsverzekeringen

We zien dat vooral klanten met een beleggingspolis minder tevreden zijn. We benaderen klanten zelf om met ze in gesprek te gaan over hun beleggingsverzekering en mogelijke alternatieven. Op basis van de feedback van klanten hebben wij het proces van benaderen, de informatie op de website en de brieven over beleggingsverzekeringen aangepast. Dit alles om het jou eenvoudiger, gemakkelijker en begrijpelijker te maken.

Duidelijke informatie

Door reacties van klanten die ons gebeld hebben, zijn wij ons bewust geworden dat wij soms veel nieuwe informatie geven aan de telefoon. Daarom sturen we nu vaak een mail met een samenvatting van de afspraken naar u. Zodat zaken nog eens rustig nagelezen kunnen worden.

Afspraken nakomen

We hebben van klanten de feedback gekregen dat we afspraken nog niet altijd nakomen. Dat vinden wij jammer want ‘doe wat je zegt en zeg wat je doet’ is belangrijk. Om de afspraken die wij met jou maken altijd na te komen, zijn er tussen de verschillende afdelingen afspraken gemaakt en stemmen we je verzoek meer met elkaar af. Zodat je kunt vertrouwen op een juiste en snelle afhandeling van jouw verzoek.

Waardevolle inzichten uit verschillende bronnen

Bij a.s.r. doen we meerdere klantonderzoeken om te horen wat klanten van ons vinden. Bovenstaande verbeterinitiatieven sluiten aan bij de resultaten van de klantonderzoeken. Als a.s.r. ondersteunen we ook het initiatief VerzekeraarsInBeeld. Dit geeft een extra beeld hoe klanten ons waarderen. Onze totaalscore in dit onderzoek is een 6,7.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemorgen, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }