Ga naar de hoofdinhoud

Zorgverzekering

Beschrijving van de dienst:

Onze zorgverzekering valt onder de e-handelsdiensten zoals genoemd in de European Accessibility Act (EAA). Een zorgverzekering (basisverzekering) is een verplichte verzekering die helpt om de kosten van medische zorg te betalen. Wanneer de verzekerde bijvoorbeeld naar de huisarts, het ziekenhuis of de apotheek moet, betaalt de zorgverzekeraar (een deel van) de kosten.

Er zijn verschillende soorten zorgverzekeringen. De verzekerde kan zelf kiezen welke verzekering het beste bij hem/haar past. Soms moet de verzekerde ook een deel van de kosten zelf betalen. Dat heet het eigen risico en/of een eigen bijdrage. Naast de basisverzekering kan de verzekerde kiezen om een aanvullende verzekering af te sluiten voor extra zorgkosten die niet uit de basisverzekering vergoed worden, zoals reguliere fysiotherapie, bril of tandartskosten (18+).

Klanten kunnen de verzekering zelf regelen via internet of via een adviseur.

Doel van de dienst

Wij willen dat onze klanten:

  • Hun verzekering eenvoudig kunnen afsluiten
  • Begrijpelijke informatie krijgen over hun dekking, rechten en plichten
  • Toegang hebben tot klantondersteuning die voor iedereen toegankelijk is

Meer informatie

Voor de volledige dekking, uitsluitingen en verplichtingen verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden, beschikbaar op https://www.asr.nl/verzekeringen/zorgverzekering/documenten.

Klantproces en contactmomenten

Onze dienstverlening is ingericht met oog voor toegankelijkheid in elke stap van het klantproces. In elke fase van het klantproces bieden we verschillende manieren om met ons in contact te komen.

  • Website of adviseur (digitaal, persoonlijk, telefonisch)
  • Toegankelijke informatie over de verzekering, inclusief premieberekening
  • Klantportaal (digitaal), telefonisch of schriftelijk
  • Wijzigingen doorgeven, polis inzien, vragen stellen
  • Via de Mijn Omgeving, de Zorg app of met hulp van een adviseur
  • Terugkoppeling via gekozen communicatiekanaal
  • Online, telefonisch of schriftelijk
  • Bevestiging van opzegging op toegankelijke wijze