Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Wil je weten hoe het betalen van je zorgpremie werkt? Of heb je een vraag over wanneer je zorgpremie afgeschreven wordt? Alle informatie over het betalen van je zorgpremie vind je op deze pagina.
Op welke manieren kun je betalen?
Bij a.s.r. heb je de mogelijkheid om zelf te kiezen op welke manier je wil betalen. Bij Ik kies zelf van a.s.r. kun je alleen betalen via automatische incasso. Hieronder zie je een overzicht van de betaalmogelijkheden.
Je hebt bij a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r. zelf de mogelijkheid om je betaaltermijn te kiezen. Hieronder zie je de verschillende mogelijkheden per verzekering. Kies je ervoor om je zorgpremie per jaar te betalen? Dan krijg je 2% korting op je jaarpremie.
Wij schrijven de premie voor elk termijn af op de eerste van de maand. Een uitzondering hierop is de maand januari, wij schrijven de premie dan automatisch af rond 11 januari.
Heb je je zorgverzekering afgesloten na 13 januari? Dan wordt de eerste werkdag van februari eenmalig een dubbele premie afgeschreven voor januari en februari.
Je ontvangt elk termijn rond de eerste van de maand een betaalverzoek per e-mail met een iDEAL-link. Een uitzondering hierop is de maand januari, je ontvangt dan een betaalverzoek rond 11 januari.
Je ontvangt elk termijn rond de eerste van de maand een betaalverzoek per e-mail of per post. Dit hangt af van je contact voorkeur. Je maakt zelf het bedrag over. Een uitzondering hierop is de maand januari, je ontvangt dan een betaalverzoek rond 11 januari.
Wil je je jaarpremie vooruitbetalen?
Heb je ervoor gekozen om je zorgpremie per jaar te betalen? Dan is het mogelijk om je jaarpremie vooruit te betalen. Ook hierbij maak je gebruik van 2% korting op je jaarpremie.
Let op: Doe dit voor 27 december, zo kunnen wij er op tijd voor zorgen dat je (automatische) incasso in januari niet door gaat.
Maak het bedrag (te vinden op je polisblad) over op NL32 ABNA 0243 5241 10 ten name van ASR Zorgverzekering NV.
Vul bij de omschrijving van je betaling het volgende in: "jaarpremie 2024 + je polisnummer.
Je polisnummer vind je in je a.s.r. account of in de Zorg app onder 'Mijn verzekering'. Je polisnummer begint met 13, gevolgd door andere getallen. Het ziet er dan bijvoorbeeld uit als: 131234567.
Staan er meerdere verzekerden op je polis? Gebruik dan alleen het polisnummer van de verzekeringsnemer.
Het is niet mogelijk om het incassomoment te wijzigen voor het afschrijven van je zorgpremie. Wij schrijven de zorgpremie elk termijn af op de eerste van de maand. Een uitzondering hierop is de maand januari, wij schrijven de premie dan automatisch af rond 11 januari.
In je betaaloverzicht via je a.s.r. account of in de Zorg App zie je gemakkelijk of wij jouw betaling ontvangen en verwerkt hebben. Betalingen zijn niet direct zichtbaar nadat je betaald hebt. Dit duurt meestal 1 tot 2 werkdagen.
Zie je na 3 hele werkdagen de betaling nog niet in je betaaloverzicht? Controleer dan eerst of de betaling is afgeschreven. Is de betaling wel afgeschreven, maar niet zichtbaar in je betaaloverzicht? Neem dan contact met ons op.
In je betaaloverzicht vind je onderaan de pagina het blok 'Vooruitbetalingen'.
Betaal je je zorgpremie nu maandelijks, maar wil je vanaf volgend jaar jaarlijks betalen? Of wil je in plaats van jaarlijks weer maandelijks betalen? Je wijzigt je betaaltermijn eenvoudig via je a.s.r. account of de Zorg app.
Het rekeningnummer van je zorgverzekering van Ik kies zelf van a.s.r. is NL64 ABNA 0240 5420 45 ten name van Ik kies zelf ASR Zorgverzekering NV.
a.s.r.
Het rekeningnummer van je zorgverzekering van a.s.r. is NL32 ABNA 0243 5241 10 ten name van ASR Zorgverzekering NV.
Vergoeding zoeken
Zorgkosten declareren
Zorgverlener zoeken
Machtiging aanvragen
Wachtlijstbemiddeling
Kind meeverzekeren
Alles over betalen
Betalingsregeling
Eigen risico
Eigen bijdrage
Maximale vergoedingen
Fysiotherapie
Zwangerschap
Mondzorg
GGZ
Meer zorg
a.s.r. Zorg App
Zorgpas
English information
Buitenland
Polisvoorwaarden en documenten
vroeger Ditzo
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 2000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true,"ZO_C_DAV_SERVICE":true},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}