Alles over het betalen van je zorgpremie

Wil je weten hoe het betalen van je zorgpremie werkt? Of heb je een vraag over wanneer je zorgpremie afgeschreven wordt? Alle informatie over het betalen van je zorgpremie vind je op deze pagina.
Op welke manieren kun je betalen?
Bij a.s.r. heb je de mogelijkheid om zelf te kiezen op welke manier je wil betalen. Bij Ik kies zelf van a.s.r. kun je alleen betalen via automatische incasso. Hieronder zie je een overzicht van de betaalmogelijkheden.
Uit welke betaaltermijnen kun je kiezen?

Je hebt bij a.s.r. en Ik kies zelf van a.s.r. zelf de mogelijkheid om je betaaltermijn te kiezen. Hieronder zie je de verschillende mogelijkheden per verzekering. Kies je ervoor om je zorgpremie per jaar te betalen? Dan krijg je 1% korting op je jaarpremie.

Let op: De korting wordt berekend op basis van jouw zorgpremie per maand. Dit houdt in dat er 1% van jouw maandelijkse zorgpremie wordt berekend als korting. Dit bedrag wordt vervolgens vermenigvuldigd met 12 maanden. 

Wanneer wordt je premie afgeschreven?
Wil je meer weten over de datum van de afschrijving je zorgpremie? We hebben de belangrijkste informatie hieronder voor je op een rij gezet.
  • Automatische incasso toon
  • Betaalmail toon
  • Overboeking via bank toon
Wil je je jaarpremie vooruitbetalen?
Er heb je ervoor gekozen om je zorgpremie per jaar te betalen? Dan is het mogelijk om je jaarpremie vooruit te betalen. Hieronder leggen we uit hoe je dit doet.
  • Ik kies zelf van a.s.r. toon
  • a.s.r. toon
Handige links
Veelgestelde vragen
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }