Niet tevreden over je zorgverlener: wat kan je doen?

Ben je niet tevreden over je zorgverlener? Of heb je een onjuiste declaratie ontvangen? We leggen je op deze pagina uit wat je in dat geval kan doen.
Klacht over een zorgverlener
Ga altijd eerst in gesprek met je zorgverlener

De meeste zorgverleners vinden het prettig als je vertelt dat je ergens niet tevreden over bent. Want als je zorgverlener weet wat er misging, kan hij ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Zo verbetert de zorg. Niet alleen voor jou maar ook voor anderen.

Dus is er iets misgegaan tijdens je behandeling? Of ben je niet tevreden over de behandeling of hoe je zorgverlener met jou is omgegaan? Vertel dat eerst aan je zorgverlener. Want misschien hebben jullie elkaar verkeerd begrepen. Vaak verdwijnt je probleem of je klacht als je met elkaar in gesprek gaat. Maar misschien was je zorgverlener niet zorgvuldig genoeg of maakte hij een fout. Ook dan biedt een gesprek vaak een oplossing.

Kom je er samen niet uit?

Heb je al contact gehad met je zorgverlener en kom je er samen niet uit? Neem dan contact op met ons. Wij zullen proberen om samen met jou en de zorgverlener een zo goed mogelijke oplossing te vinden.

Onjuiste declaratie of fraude

Je zorgverlener moet de juiste kosten voor een medicijn of behandeling declareren. Twijfel je of de zorgverlener de juiste declaratie heeft ingediend? Laat het ons weten via ons meldingsformulier. Het kan gaan over de hoogte van het gedeclareerde bedrag of misschien heeft de zorg niet eens plaatsgevonden.

Afhandeling van je melding

Wij registreren alle meldingen en nemen jouw melding in behandeling. Zodra we iets kunnen met jouw melding, kunnen gaan we er werk van maken. Je ontvangt in elk geval een bevestiging van je melding. Daarna houden we je op de hoogte.

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":true,"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"VIT_C_CHAT":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }