Het belangrijkste is dat je in gesprek gaat met je zorgverlener. Want als je zorgverlener weet wat er misging, kan hij ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Zo verbetert de zorg. Niet alleen voor jou maar ook voor anderen.
Dus is er iets misgegaan tijdens je behandeling? Of ben je niet tevreden over de behandeling of hoe je zorgverlener met jou is omgegaan? Vertel dat eerst aan je zorgverlener. Want misschien hebben jullie elkaar verkeerd begrepen. Als jullie er niet uitkomen kun je altijd bij de zorgverlener zelf een klacht indienen.
Wil je meer informatie over welke stappen je kunt ondernemen bij een klacht over een zorgverlener? Bekijk de website van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
Je zorgverlener moet de juiste kosten voor de zorg die ze leveren declareren. Twijfel je of jouw zorgverlener de juiste declaratie heeft ingediend? Laat het ons weten via ons meldingsformulier. Het kan gaan over de hoogte van het bedrag, of een declaratie voor zorg die nooit heeft plaatsgevonden.
Wij nemen jouw melding zo snel mogelijk in behandeling. Je ontvangt van ons een bevestiging en als we een update hebben dan brengen we je op de hoogte.