Ben je ontevreden over je zorgverlener? Of heb je een onjuiste declaratie ontvangen? We leggen je op deze pagina uit wat je in dat geval kan doen.
Klacht over een zorgverlener
Ga altijd eerst in gesprek met je zorgverlener

De meeste zorgverleners vinden het prettig als je vertelt dat je ergens niet tevreden over bent. Want als je zorgverlener weet wat er misging, kan hij ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Zo verbetert de zorg. Niet alleen voor jou maar ook voor anderen.

Dus is er iets misgegaan tijdens je behandeling? Of ben je niet tevreden over de behandeling of hoe je zorgverlener met jou is omgegaan? Vertel dat eerst aan je zorgverlener. Want misschien hebben jullie elkaar verkeer begrepen. Vaak verdwijnt je probleem of je klacht als je met elkaar in gesprek gaat. Maar misschien was je zorgverlener niet zorgvuldig genoeg of maakte hij een fout. Ook dan biedt een gesprek vaak een oplossing.

Kom je er samen niet uit?

Heb je al contact gehad met je zorgverlener en kom je er samen niet uit? Neem dan contact op met ons. Wij zullen proberen om samen met jou en de zorgverlener een zo goed mogelijke oplossing te vinden.

Onjuiste declaratie of fraude

Je zorgverlener moet de juiste kosten voor een medicijn of behandeling declareren. Twijfel je of de zorgverlener de juiste declaratie heeft ingediend? Laat het ons weten via ons meldingsformulier. Het kan gaan over de hoogte van het gedeclareerde bedrag of misschien heeft de zorg niet eens plaatsgevonden.

Afhandeling van je melding

Wij registreren alle meldingen en nemen jouw melding in behandeling. Zodra we iets kunnen met jouw melding, kunnen gaan we er werk van maken. Je ontvangt in elk geval een bevestiging van je melding. Daarna houden we je op de hoogte.