Ga naar de hoofdinhoud

Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je premie af te schrijven. Het kan ook zijn dat je vergeet om je premie over te maken. Misschien kun je de rekening niet betalen, omdat je het financieel moeilijk hebt. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.

Meteen zelf regelen
Informatie en hulp bij je achterstand met betalen

De openstaande premie meteen betalen
Je kunt de openstaande premie betalen via ons rekeningnummer: NL15 ABNA 0240 5767 80 t.n.v. ASR Levensverzekering N.V.

Vermeld daarbij je polisnummer, je naam en je geboortedatum.

Wil je dat we je een iDEAL betaallink sturen voor de openstaande premie? Bel ons dan op werkdagen tussen 08.30 tot 17.30 uur op (030) 278 10 00. Of gebruik het contactformulier.

Kun je de premie niet meteen betalen?
Een achterstand met betalen kan iedereen overkomen. Het is belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. Dan kijken we samen naar een oplossing. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur op (030) 278 10 00. 

Is je rekeningnummer veranderd? Of wil je voortaan betalen via automatische incasso? 
Je nieuwe rekeningnummer of een andere betaalwijze geef je eenvoudig aan ons door via je a.s.r. account.

Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan. 

Kun je niet meteen betalen? 
Neem dan contact met ons op om een betalingsregeling af te spreken. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur op (030) 278 10 00.

Wil je je verzekering aanpassen?
Misschien kun je je verzekering aanpassen. Zodat de premie lager wordt en je die makkelijker kunt betalen. Of misschien is het voor jou beter om (tijdelijk) geen premie te betalen. Lees meer over deze mogelijkheden. Soms is je verzekering helemaal stoppen ook een keuze. Je adviseur kan je hierbij helpen de juiste keuze te maken. 

Bij een betalingsachterstand ontvang je maximaal vijf keer een herinnering van ons. Als je na 3 maanden nog niet hebt betaald, passen wij jouw verzekering aan volgens de polisvoorwaarden of zetten wij jouw verzekering stop. Dit kan er gebeuren:

  • Je krijgt geen of een lagere waarde op de einddatum van je verzekering.
  • Je krijgt geen of een lagere uitkering bij overlijden.
  • Je verzekering stopt eerder dan op de afgesproken einddatum.
  • Je moet meer belasting betalen.

Hoort de levensverzekering bij je hypotheek? Dan kan het ook gevolgen hebben voor je hypotheek.

Uw verzekeringsadviseur kan u precies vertellen wat de gevolgen voor uw verzekering zijn als u niet op tijd betaalt.

 

Neem contact met ons op
Extra hulp bij achterstanden op je betalingen

Het kan lastig zijn om een probleem met betalen op te lossen. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Er zijn organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.

Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip krijgen op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie een overzicht van hulp bij jou in de buurt. Ga naar geldfit.nl en ontdek wat je kan doen.

Je kunt contact opnemen met je adviseur als je een probleem met betalen hebt of verwacht. Je adviseur kijkt dan samen met jou of er een oplossing is die goed bij jouw situatie past. Kijk voor handige tips over geldzaken ook eens op de pagina geld besparen
Achterstand op je schadeverzekering Achterstand op je uitvaartverzekering Achterstand op je AOV Achterstand op je zorgverzekering Achterstand op vastgoed/huur Productoverzicht bekijken Inloggen Rekeningnummer of betaalwijze aanpassen Verzekering aanpassen Verzekering stoppen Geldzaken Omgaan met schulden Geld besparen Geld overhouden door budgetteren
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }