Je levensverzekering wijzigen

Is je persoonlijke situatie veranderd of wil je iets wijzigen aan je levensverzekering? Bekijk dan hierna welke mogelijkheden je hebt om dit aan ons door te geven.

Bespreek je mogelijkheden met je adviseur

Bespreek altijd met je adviseur wat de gevolgen zijn van een wijziging. Hij kent jouw situatie en kan jou advies op maat geven. 

Je persoonlijke situatie is veranderd

Geef veranderingen in je persoonlijke situatie zo snel mogelijk aan ons door. Dan passen we alles op tijd aan.

  • Je gaat verhuizen toon
  • Je raakt arbeidsongeschikt toon
  • Je contactgegevens wijzigen toon
  • Je rekeningnummer of betaalwijze wijzigen toon
  • Een overlijden doorgeven toon
  • Je gaat uit elkaar toon
Wijzigen van je levensverzekering

Als je jouw verzekering wilt wijzigen dan kun je dit eenvoudig aan ons doorgeven via het contactformulier op Mijn a.s.r. 

Heb je je verzekering afgesloten in combinatie met een hypotheek? Waarschijnlijk is je verzekering dan verpand. In dat geval hebben wij toestemming nodig van je hypotheekverstrekker om de verzekering te mogen aanpassen, omzetten of stop te zetten. Hiervoor kun je contact opnemen met jouw adviseur. 

Wat kun je bijvoorbeeld wijzigen?
  • Je kunt het verzekerde bedrag bij overlijden verhogen of verlagen. 
  • Je kunt de verzekeringnemer of de verzekerde onder voorwaarden veranderen. 
  • Je kunt de persoon veranderen die het bedrag bij overlijden of op de einddatum krijgt (de begunstigde). 
  • Je kunt de hoogte van de premie verhogen of verlagen.
  • Je kunt stoppen met de premiebetaling.
  • Je kunt een extra storting doen.
  • Je kunt je beleggingsfonds wijzigen.

Niet bij alle producten zijn alle wijzigingen mogelijk. Kijk in de voorwaarden van jouw verzekering wat voor jouw product mogelijk is. Hieronder vind je de mogelijke wijzigingen per product.

  • Overlijdensrisicoverzekering toon
  • Beleggingsverzekering toon
  • Garantieverzekering - Kapitaalverzekering toon
  • Spaarhypotheek toon
  • Hybride Hypotheekverzekering toon
  • Direct ingaande lijfrente toon
  • VermogenGarant toon
Geef je wijziging door via Mijn a.s.r.

Via Mijn a.s.r. kun je zelf je gewenste wijzigingen doorgeven. Je persoonlijke gegevens kun je direct wijzigen, andere wijzigingen gaan wij eerst beoordelen. Overleg ook altijd met je adviseur.  

Heb je nog geen account voor Mijn a.s.r.? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan.

 

{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":true,"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"VIT_C_CHAT":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }