Ga naar de hoofdinhoud

Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je premie af te schrijven. Het kan ook zijn dat je vergeet om je premie over te maken. Misschien kun je de rekening niet betalen, omdat je het financieel moeilijk hebt. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.

Meteen zelf regelen
Informatie en hulp bij je achterstand met betalen

Als je een keer een rekening hebt gemist kan je je openstaande rekeningen makkelijk en veilig betalen via je a.s.r. account of via de Zorg app.  

Stap 1
Log in op je a.s.r. account of in de app via de onderstaande link en bekijk je betaaloverzicht.

Stap 2
Betaal openstaande rekeningen snel en veilig via iDEAL. 

Bekijk je betaaloverzicht van Ik kies zelf van a.s.r. of je betaaloverzicht van je a.s.r. verzekering.

Zelf overmaken
Je kan het bedrag ook handmatig overmaken. Maak het bedrag over naar het rekeningnummer dat hoort bij jouw zorgverzekering. Vermeld hierbij het betalingskenmerk. Dit betalingskenmerk vind je ook terug via de herinneringsbrief die je van ons ontvangen hebt.  

Zorgverzekering Ik kies zelf van a.s.r. (vroeger Ditzo)
NL64 ABNA 0240 5240 45 ten name van ASR IKZ ZORG

Zorgverzekering van a.s.r
NL32 ABNA 0243 5241 10 ten name van ASR Zorgverzekering NV

Je kan je achterstand op je betaling op verschillende manieren oplossen. Zo kun je bij ons een betalingsregeling aanvragen en je achterstand op je betaling in termijnen betalen. Deze vraag je aan in je a.s.r. account via de knop ‘Betalingsregeling aanvragen’.  

Bekijk je naar je account van Ik kies zelf van a.s.r. of je naar je account van je a.s.r. verzekering.

Ook zijn er andere instanties die je hulp kunnen bieden. Vraag bijvoorbeeld zorgtoeslag aan, kijk wat de gemeente voor jou kan betekenen, of neem contact op met de zorgverzekeringslijn.

Kom je er zelf niet uit? We denken graag met je mee. Neem telefonisch contact op met een van onze professionele klantenadviseurs en we zoeken samen met jou naar een oplossing.  

Je kan je betalingsachterstand zelf betalen via je a.s.r. account of handmatig overmaken. Lukt het niet je achterstand te betalen? Dan kan je een betalingsregeling aanvragen via je a.s.r. account. 

Vraag een betalingsregeling aan voor je ik kies zelf van a.s.r. verzekering of je a.s.r. verzekering.

Kom je er zelf niet uit? Wij helpen je graag met het zoeken naar de juiste oplossing voor jou. Neem contact met ons op

  • Als de betalingstermijn is verlopen, sturen wij je eerst twee herinneringen. Als je dan op tijd betaalt, brengen we geen extra kosten in rekening. 
  • Heb je een betalingsachterstand van 3 maanden? Dan geven wij dit door aan de gemeente. Zij kunnen hierover contact met je opnemen.
  • Als je na de herinneringen nog niet hebt betaald, dan neemt de deurwaarder jouw betalingsachterstand over. De deurwaarder stuurt je een 14-dagenbrief. 
  • Heb je de onbetaalde rekening niet binnen 14 dagen na datum van de brief betaald? Dan stuurt de deurwaarder een aanmaning.

Als je zes maanden je premie niet betaalt, melden wij je aan bij de Regeling betalingsachterstand zorgpremie bij het CAK. Vanaf je aanmelding betaal je jouw premie aan het CAK via je werkgever. Je blijft bij ons verzekerd, maar je betaalt een hoger maandelijks bedrag aan het CAK. Wil je worden afgemeld bij het CAK? Dat doen wij in de volgende situaties:

  • Je hebt al je premies en boetes betaald.
  • Je hebt een akkoord voor schuldhulpverlening of WSNP. Neem hiervoor contact op met je gemeente of schuldhulpverlenende instantie.
  • Je hebt een betalingsregeling afgesproken met ons of de deurwaarder voor je hele betalingsachterstand. In dit geval melden wij je tijdelijk af. Klik hier voor de contactgegevens van de deurwaarders waar wij mee werken.

Ga voor meer informatie over Regeling betalingsachterstand zorgpremie naar de website van het CAK

Neem contact met ons op

Loop je achter met betalen? Of denk je binnenkort niet meer te kunnen betalen? Neem dan contact met ons op. Samen zoeken we een oplossing. Let op: heb je verschillende producten van a.s.r.? Neem dan contact op voor elk product.

Extra hulp bij achterstanden op je betalingen

Het kan lastig zijn om een probleem met betalen op te lossen. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Er zijn organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.

Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip krijgen op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie een overzicht van hulp bij jou in de buurt. Ga naar geldfit.nl en ontdek wat je kan doen.

Zorgtoeslag is steun van de belastingdienst om mensen met een lager inkomen te helpen bij het betalen van hun zorgverzekering. Ben je een bewindvoerder, curator of budgetbeheerder en wil je contact met ons opnemen uit naam van een cliënt?
Achterstand op je schadeverzekering Achterstand op je uitvaartverzekering Achterstand op je AOV Achterstand op je levensverzekering Achterstand op vastgoed/huur Productoverzicht bekijken Betalingsregeling aanvragen Checken of je recht hebt op zorgtoeslag Hulp van de gemeente Alles over betalen Eigen risico Eigen bijdrage English information a.s.r. Zorg app