Ga naar de hoofdinhoud

Betalingsachterstand op je zorgverzekering

Heb je een betalingsachterstand op je zorgverzekering? We begrijpen dat dit iedereen kan overkomen. En dat het vervelend is als je hier mee te maken krijgt. Op deze pagina lees je wat de gevolgen zijn van een betalingsachterstand op je zorgverzekering, wat je eraan kunt doen en hoe wij jou kunnen helpen. 

Ben je bewindvoerder, curator of budgetbeheerder en wil je contact met ons opnemen uit naam van een client? Bekijk dan onze pagina met informatie voor bewindvoerders en ontdek hoe je een betalingsregeling met a.s.r. kunt treffen voor je cliënt.

Wil je jouw betalingsachterstand direct betalen?
Heb je een keer een rekening gemist? Geen probleem. Je betaalt openstaande rekeningen makkelijk en veilig via je a.s.r. account of via de Zorg App.
  1. Log in op je a.s.r. account of de Zorg App via onderstaande knop en bekijk je 'betaaloverzicht'
  2. Betaal openstaande rekeningen snel en veilig via iDEAL.
Handmatig overmaken?

Wil je jouw betalingsachterstand in één keer betalen of handmatig overmaken? Maak het bedrag dan over naar het rekeningnummer dat hoort bij jouw zorgverzekering. Vermeld hierbij het betalingskenmerk. Dit betalingskenmerk vind je ook terug via de herinneringsbrief die je van ons ontvangen hebt.

Zorgverzekering Ik kies zelf van a.s.r. (vroeger Ditzo) NL64 ABNA 0240 5420 45 ten name van ASR IKZ ZORG
Zorgverzekering van a.s.r. NL32 ABNA 0243 5241 10 ten name van ASR Zorgverzekering NV
 
Wat als je een betalingsachterstand hebt?
Hieronder lees je wat de gevolgen zijn van een betalingsachterstand op je zorgverzekering.
Handige links
Hulp bij je betalingsachterstand
Hieronder lees je hoe wij of andere organisaties jou kunnen helpen bij betalingsproblemen.
Regeling wanbetalers
De overheid heeft in de Regeling wanbetalers vastgelegd wat er gebeurt als je de maandpremie niet betaalt. Wij zijn verplicht deze regeling uit te voeren. Als je 6 maanden je premie niet betaalt, melden wij je aan voor deze regeling. Vanaf dat moment brengt het CAK de premie bij je in rekening, verhoogd met een bestuurlijke boete. Je verzekering loopt door bij ons, maar door de boete betaal je een veel hogere premie aan het CAK.
Vergoeding zoeken Zorgkosten declareren Zorgverlener zoeken Machtiging aanvragen Wachtlijstbemiddeling Kind meeverzekeren Alles over betalen Betalingsregeling Eigen risico Eigen bijdrage Maximale vergoedingen Fysiotherapie Zwangerschap Mondzorg GGZ Meer zorg a.s.r. Zorg App Zorgpas English information Buitenland Polisvoorwaarden en documenten
vroeger Ditzo
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }