Ga naar de hoofdinhoud

Laptopverzekering, hoe kies je die?

Je hebt een nieuwe laptop gekocht. Maar wat als die wordt gestolen of beschadigd raakt door brand of water? Heb je dan een speciale laptopverzekering nodig? Of zijn er andere mogelijkheden? Welke verzekering past het beste bij jou en je laptop?

Waarom je laptop verzekeren?

Je laptop is misschien wel het apparaat dat je het meest gebruikt. En als je er veel voor hebt betaald, ben je er graag zuinig op. Maar je laptop kan altijd uit je handen vallen of gestolen worden. Heb je dan voldoende spaargeld liggen voor reparatie of een nieuwe laptop? Of dek je dat risico liever af met een verzekering?

Manieren om je laptop te verzekeren

Je kunt bij a.s.r. geen aparte laptopverzekering afsluiten. Gelukkig heb je bij veel schades geen aparte laptopverzekering nodig. Je kunt je laptop goed verzekeren met een inboedelverzekering of (doorlopende) reisverzekering. Dat is vaak goedkoper dan een aparte laptopverzekering afsluiten. Bovendien verzeker je dan niet alleen je laptop. Ook de rest van je inboedel of je reis(bagage) is gedekt.

Je laptop verzekeren: hier moet je op letten

Wil je weten hoe je jouw laptop verzekert via een inboedelverzekering of reisverzekering? Lees dan de voorwaarden van deze verzekeringen door. Bedenk hoe je jouw laptop wil verzekeren:

  • Binnen en ook buitenshuis?
  • Alleen in Nederland of overal op de wereld?
  • Bij vallen en omstoten?
  • Bij roof en diefstal?
  • Bij verlies?
  • Bij brand, blikseminslag en waterschade?
  • Alleen je laptop of ook al je andere mobiele elektronica?
  • Hoeveel krijg je terug? De nieuwwaarde, de refurbished waarde of de dagwaarde?
  • Hoe hoog is je eigen risico?
  • Houd je verzekeraar rekening met duurzaam herstel of niet?

Je laptop verzekerd in het buitenland?

Heb je een aanvullende dekking op je inboedelverzekering? Maar neem je graag je laptop mee naar het buitenland? Kijk dan of jouw verzekering schade in het buitenland ook dekt. Is dat niet het geval? Dan kun je overwegen om een (doorlopende) reisverzekering af te sluiten waarmee je jouw laptop ook in het buitenland verzekert.

Aanvullende dekking om je laptop beter te verzekeren

Wil je jouw laptop extra goed verzekeren? Dan heeft een inboedelverzekering daar vaak een aanvullende dekking voor. Bij a.s.r. sluit je bijvoorbeeld de aanvullende keuzedekking Mobiele elektronica af. Daarmee verzeker je jouw laptop ook buitenshuis tegen val-, en stootschade en diefstal. En niet alleen je laptop. Ook je mobiele telefoon, tablet en airpods. Bovendien heb je dan geen eigen risico en geldt er geen maximum verzekerd bedrag.

Sluit je de inboedelverzekering van a.s.r. af via een adviseur? Dan geldt deze aanvullende dekking voor de hele wereld. Sluit je de inboedelverzekering online af via Ik kies zelf van a.s.r.? Dan geldt deze aanvullende dekking voor heel Nederland.

Zo verzeker je jouw laptop bij a.s.r.

Bij a.s.r. verzeker je jouw laptop via onze inboedel- of reisverzekering. Heb je beide verzekeringen van ons? Dan geldt de meest gunstige dekking.

Onze Inboedelverzekering biedt je alle zekerheid voor je spullen in en om je huis. Sluit je Inboedelverzekering online af of via een adviseur. Bekijk onze reisverzekering Vind je het fijn dat er iemand met verstand van verzekeringen meekijkt? Een onafhankelijk adviseur helpt je met de juiste verzekeringen voor jouw situatie. Inboedel verzekering afsluiten Schade melden Mijn verzekering inzien en wijzigen Zonnepanelen verzekeren
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }