De inboedelverzekering van a.s.r.

Een lekkage door een kapotte diepvries, een brandplek door een omgevallen kaars of de schade die inbrekers veroorzaken. In dat soort gevallen is het fijn als je een inboedelverzekering hebt die niet moeilijk doet over een verzekerd bedrag. Want als je schade hebt door brand, lekkage, bliksem of diefstal wil je zo snel mogelijk verder.
  • Schade door vallen en stoten van mobiele elektronica (werelddekking) is mee te verzekeren
  • Woning verhuren? Eenvoudig mee te verzekeren
  • Standaard verzekerd voor schade door een cyberincident
  • Schade aan spullen in je woning wordt vergoed tegen nieuwwaarde wanneer deze niet ouder dan 5 jaar zijn. Bij mobiele elektronica is dat 1 jaar
Bereken je premie Meer informatie
Iets voor jou?

Is onze inboedelverzekering iets voor jou?

  • Als je jouw schade duurzaam wilt laten herstellen door experts

  • Als je nooit onderverzekerd wilt zijn

  • Als je graag goed verzekerd wilt zijn tegen cybercriminaliteit

  • Als je (delen van) jouw huis langer dan 17 weken per jaar aan toeristen verhuurt

Wat als mijn huisdier iets overkomt in huis?

Als je huisdier wat overkomt door onvoorziene gebeurtenissen zoals brand en diefstal in je huis of tuin, dan is dat in de meeste gevallen meeverzekerd op je inboedelverzekering. Wil je meer weten over schade aan of door je huisdier? Lees dan het artikel 'Is schade gedekt als jouw huisdier de beest uithangt?'.

Duurzame verzekering

Als je bij ons verzekerd bent, ben je duurzaam verzekerd. Zonder dat het je extra moeite kost. Wij beleggen je verzekeringspremie op maatschappelijk verantwoorde wijze. Is je tafelblad beschadigd? Dan kun je de schade laten herstellen door één van onze partners uit het duurzaam herstelnetwerk. Dus je kunt zorgeloos achteroverleunen op je bank.

Verzekeringskaarten inboedelverzekering

Met een verzekeringskaart zie je in één oogopslag wat wel en niet verzekerd is als je onze verzekering afsluit. Het laat je op begrijpelijke wijze zien wat de polisvoorwaarden zijn. Je kunt onze verzekeringskaarten ook goed vergelijken met de verzekeringskaarten van andere verzekeraars in Nederland.

Bekijk de verzekeringskaarten

ic verzekeringskaart Inboedel basis ic verzekeringskaart Inboedel Top
Welke dekkingen zijn er?
  • Basis
    • Schade door brand, bliksem, rook, lekkage en ontploffing
    • Schade door storm, neerslag, overstroming, vorst en sneeuwdruk
    • Schade door uitvallen van koelkasten en diepvriezers
    • Schade door inbraak, diefstal, plundering en vandalisme
    • Schade door overige oorzaken zoals omvallende bomen
    • Vervangend onderdak
    • Noodvoorzieningen, opruimingskosten en saneringskosten
    • Cyberincidenten
  • Top

    • De basisdekking
    • Vallen en omstoten van spullen

Vergoeding volgens afschrijvingslijst

Je inboedel is zonder maximum tegen nieuwwaarde verzekerd. Op je polisblad staat dan ook geen verzekerd bedrag. Wel gelden voor bepaalde spullen in je woonhuis maximale vergoedingen, zoals voor sieraden en (audio)apparatuur of vergoeden wij de schade naar dagwaarde. De eerste 5 jaar vergoeden wij de nieuwwaarde van je spullen. Voor mobiele elektronica vergoeden wij het 1e jaar nieuwwaarde, daarna 4 jaar vervangingswaarde (refurbished). Na 5 jaar maken we voor de vergoeding gebruik van een afschrijvingslijst.

Alles over deze verzekering
  • Hoe werkt het? toon
  • Dit wil je ook weten toon
  • Meer over de basisdekkingen toon
  • Extra dekkingen en keuzes toon
  • Wat is niet verzekerd? toon
  • Iets voor jou? toon
  • Wat kost het? toon
  • Krijg korting toon
  • Afsluiten toon
  • Duurzaam belegde premies toon
  • Extra info & downloads toon
  • Voorwaarden toon
Vragen?

Heb je een vraag over het afsluiten van een inboedelverzekering of wil je meer weten? Stel ons dan direct je vraag

Wil je je polisblad of voorwaarden van je verzekering inzien of downloaden? Log dan in op Mijn a.s.r. schadeverzekeringen.

Verzekeringen die misschien ook bij jouw situatie passen:

Misschien ook interessant voor jou?

Inboedel
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e", "Of lees meer over Oekra\u0026iuml;ne en\u0026nbsp;\u003ca href=\"/verzekeringen/oekraine\"\u003eje hypotheek of verzekeringen van a.s.r.\u003c/a\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"PEN_C_IDV2":true,"BA_C_PIBB":true,"KS_HD_C_MIJNASR":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"VIT_C_CHAT":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }