Home Verzekeringen Kortlopende reisverzekering ik kies zelf Coronavirus  - Q&A voor de reis- en annuleringsverzekering Ik kies zelf van a.s.r. 

Q&A voor de reis- en annuleringsverzekering Ik kies zelf van a.s.r.

Wij geven geen reisadvies, maar kunnen we er wel voor zorgen dat je onbezorgd en zonder verrassingen op vakantie gaat. In onderstaande informatie vind je antwoorden op veel gestelde vragen over de reisverzekering en annuleringsdekking van Ik kies zelf van a.s.r.

Voor inwoners van België en Duitsland gelden de reisadviezen van de eigen overheid. Dit kan afwijken van de reisadviezen van de Nederlandse overheid.

Voor de reis- en/of annuleringsverzekering geldt dat een schadegebeurtenis onverwachts en onvoorzien moet zijn om voor een vergoeding in aanmerking te komen. Tevens ben je als verzekerde verplicht om schade te beperken en te voorkomen.

Veel gestelde vragen over de annuleringsverzekering Ik kies zelf van a.s.r.
  • Is er dekking op mijn annuleringsverzekering als ik een reis boek naar een land met het reisadvies code groen of geel? toon
  • Is er dekking op mijn annuleringsverzekering als ik een reis boek naar een land met het reisadvies code oranje of rood? toon
  • Is er dekking voor de annuleringskosten als ik mijn reis wil annuleren vanwege een aangepast reisadvies? toon
  • Is er dekking op mijn annuleringsverzekering als ik onverhoopt eerder terug ben gekeerd vanwege een gewijzigd reisadvies? Bijvoorbeeld van code geel naar code oranje of rood. toon
  • Als ik op de luchthaven door de luchtvaartmaatschappij wordt geweigerd voor mijn vlucht. Is dit gedekt? toon
  • Het coronavirus is bij mij of mijn verzekerde reisgenoot vastgesteld door middel van een PCR-test of Antigeen-test. Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsdekking? toon
  • Als het (straks) verplicht is dat ik ingeënt ben met het corona-vaccin om te kunnen reizen, of ik met andere inreisbeperkingen te maken krijg, krijg ik dan de annuleringskosten vergoed als ik mijn geboekte reis annuleer? toon
  • Krijg ik de annuleringskosten vergoed als ik mijn reis vanwege (gewijzigde) inreisbeperkingen wil annuleren? toon
  • Is er dekking op de annuleringsverzekering als ik thuis in quarantaine moet blijven en niet op reis mag omdat ik in aanraking ben geweest met iemand met het virus? toon
  • Ik heb zelf een reis geboekt die uit losse onderdelen bestaat (samengestelde reis). Door uitval van één van de vooraf in Nederland geboekte reisonderdelen kan ik geen gebruik meer maken van de overige geboekte reisonderdelen. Biedt mijn annuleringsverzekering hier dekking voor? toon
  • Biedt het calamiteitenfonds uitkomst? toon
Veel gestelde vragen over de reisverzekering Ik kies zelf van a.s.r.
  • Heb ik dekking op mijn reisverzekering als ik wil afreizen naar een land waarvoor het reisadvies code groen, geel of oranje is? toon
  • Mijn reisbestemming heeft code rood. Biedt mijn reisverzekering dekking als ik (medische) kosten moet maken door het coronavirus? toon
  • Is er dekking op mijn reisverzekering als het reisadvies tijdens mijn reis wordt aangepast? toon
  • Ik ben op reis en heb extra reis- en verblijfkosten, omdat ik door het coronavirus langer op mijn reisbestemming moet blijven. Is dit verzekerd? toon
  • Ben ik verzekerd als ik op reis ben en mijn eventuele medeverzekerden en ik een verplichte quarantaine opgelegd krijgen? toon
  • Ik ga op reis en ik heb een dekkingsverklaring voor medische kosten nodig om te kunnen reizen, kunnen jullie die afgeven?  toon
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ je antwoord in een paar woorden", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"BA_C_PIBB":false,"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }