Punten verdienen

Je verdient Vitality Punten door dagelijks te bewegen en door het invullen van je vragen over je gezondheid en leefstijl. Lees hoe je Vitality Punten verdient. 

Verdien punten: ken je gezondheid

Wil je aan je gezondheid werken, dan is het handig als je weet waar je staat. Via a.s.r. Vitality krijg je inzicht in je gezondheid. Vul de vragenlijsten in en doe de a.s.r. Gezondheid Check. Zo verdien je extra Vitality Punten. Deze testen kun je een keer per jaar doen. 

De punten die je verdient met 'Ken je gezondheid' tellen alleen mee voor je Vitality Status. Wil je de Platinum Vitality Status bereiken? Deze kun je alleen bereiken door de a.s.r. Vitality Gezondheid Check te doen. Je weekdoel en cashback op je activity tracker verdien je alleen door te bewegen.

Gezondheidsvragen
Jaarlijkse Vitality Punten
  a.s.r. Vitality Gezondheidsvragen
1.000
  a.s.r Vitality Voedingstest 500
  Niet-rokersverklaring 500
 Screening en preventie  
   a.s.r. Gezondheid Check 1.000 per onderdeel*
*Je krijgt 1.500 extra punten als je binnen de gezonde waardes valt. Je kunt een maximum van 10.000 punten per jaar krijgen.
Verdien punten:  door dagelijks te bewegen

Per dag kun je punten verdienen voor maximaal 1 activiteit. Registreert je activity tracker of bewegingsapp op een dag meer dan één activiteit? Dan krijg je punten voor de activiteit die jou de meeste Vitality Punten oplevert. 

De punten die je verdient met bewegen, tellen mee voor je week-, maand- en jaardoel (Vitality Status). Per lidmaatschapsjaar kan je maximaal 20.000 punten met bewegen verdienen voor je jaardoel. Heb je het maximum aantal bewegingspunten per jaar bereikt? Dan kan je je Vitality Status nog verder opbouwen door het invullen van vragenlijsten en de a.s.r. Vitality Gezondheid Check. Voor je week- en maanddoel kan je punten met bewegen blijven verdienen. 

Je kunt op 5 verschillende manieren punten verdienen met bewegen. Met een app op je smartphone die jouw beweging bijhoudt, met een activity tracker die je hartslag meet, zoals een Fitbit of een Apple Watch, door sportlessen te boeken via de a.s.r. Vitality app, deel te nemen aan een evenement. Of door onze Fietsapp waarmee jij je dagelijkse fietsritten registreert. De Fietsapp is nu live! Je download hem hier in de Apple Appstore en hier in de Android Appstore.

Deze kun je ook via a.s.r. Vitality aanschaffen. Als je voldoende beweegt kun je deze binnen twee jaar terugverdienen. Lees meer over activity trackers terugverdienen.

Punten verdienen met stappen

Aantal stappen a.s.r. Vitality Punten
7.500 - 9.999 50
10.000 - 14.999 100
15.000 +  200

a.s.r. Vitality punten verdienen met sportlessen via de app 

Activiteit a.s.r. Vitality Punten
Yoga                       50
Spinning 100
Boksen 100
Reguliere fitness 50
Pilates 50
Padel 50
Tennis 50
Squash 50
HIIT 100
Zwemmen 100
Personal training 100


Kijk voor een compleet overzicht naar het lesaanbod in de a.s.r. Vitality app!

Punten verdienen met een verhoogde hartslag

Aaneengesloten duur en hoogte van leeftijdsgebonden maximale hartslag Vitality Punten
Matig
20 minuten bij 60%  0

20 minuten bij 70% 0
  30 minuten bij 60% 100
Krachtig 20 minuten bij 80% 100

30 minuten bij 70%  150
  60 minuten bij 60% 150
Langdurig krachtig 60+ minuten bij 70% 200
90+ minuten bij 60% 250
Punten verdienen met evenementen

Doelen stellen is belangrijk om gemotiveerd te blijven! De ideale manier is een deelname aan een evenement. Via de app kun je daarom ook deelnemen aan evenementen en daar punten mee verdienen voor je status. 

Het aantal punten dat je kunt verdienen voor een evenement verschilt per evenement. In de a.s.r. Vitality app zie je een overzicht van de geselecteerde evenementen. Bij elk van deze evenementen staat hoeveel punten je ermee kunt verdienen.

Punten verdienen met alledaags fietsen

Nederland is een fietsland en ook wij zien fietsen als een supergoede manier van bewegen. Daarom belonen wij graag de kilometers die jij maakt op de fiets! 

Let op! Als je punten wilt verdienen met fietsen, heb je de a.s.r. Vitality Fietsapp nodig. Meer informatie hierover vind je bij het overzicht van trackers & apps. 

Afstand Gemiddelde snelheid gewone fiets (tot 21 km/u)  Gemiddelde snelheid e-bike (vanaf 21 km/u tot 26 km/u)
> 5 km  0 0
> 10 km 50 25
> 15 km 100 50
> 25 km 200 100
 
Wil je fietsen als workout? Dan kun je beter jouw verhoogde hartslag meten. Hierbij is het belangrijk dat je hartslag gemiddeld minimaal 60 % van je maximum hartslag (220 – leeftijd) haalt. Vind je een half uur fietsen te lang? Dan kun je alsnog punten halen door het bijvoorbeeld te combineren met traplopen of een wandeling. Houd dan wel je training op je activity tracker aan tot je hier ook mee klaar bent.

 

Bekijk hier hoeveel punten je kunt halen met een verhoogde hartslag.

 

Zo bereken je jouw maximale hartslag

De formule voor je leeftijdsgebonden maximale hartslag is: 220 - je leeftijd. Dus als je 20 jaar bent. Dan is je leeftijdsgebonden maximale hartslag (220 -20 )= 200.