Ga naar de hoofdinhoud
Home waarom zoekt asr proactief naar nabestaanden
Senior vrouw kijkt aandachtig naar laptop

Waarom zoekt a.s.r. proactief naar nabestaanden?

Wij vinden het belangrijk dat dit geld terechtkomt bij de juiste mensen.

Er komen in onze administratie nog altijd oude polissen voor die al jaren premievrij zijn. Die hebben we bijvoorbeeld ooit overgenomen van andere verzekeraars. Soms zijn de verzekerden niet meer te vinden, omdat ze nooit een verhuizing hebben doorgegeven, of omdat ze zijn overleden.

Nabestaanden blijven recht hebben op het geld

Ook al gaat het vaak om kleine bedragen, nabestaanden hebben recht op het geld. Wij vinden het ontzettend belangrijk dat dit geld terechtkomt bij de juiste mensen. Ouders hebben voor de polis betaald met de verwachting dat de uitkering naar de kinderen gaat. Wij doen hard ons best om dat waar te maken. We zorgen dat het geld goed terecht komt.

Hoe gaat dat in zijn werk?

We gaan als echte detectives aan de slag. We kijken naar rouwadvertenties in landelijke en regionale media, maar gebruiken bijvoorbeeld ook Mensenlinq om nabestaanden te vinden. En als we de juiste persoon hebben gevonden en de contactgegevens zijn bij ons bekend, dan nemen we telefonisch contact op. Vaak zijn nabestaanden blij verrast, omdat ze helemaal niet wisten dat er nog een polis liep van een overledene.

We merken dat het een nabestaande vaak niet eens om het bedrag zelf gaat, maar dat het juist enorm wordt gewaardeerd dat wij hier zoveel energie in steken. En juist dát geeft ons weer de energie om ons speurwerk steeds voort te zetten. Het geeft veel voldoening als we mensen kunnen traceren en er uiteindelijk voor zorgen dat het geld daar komt waar het hoort.

Twijfel je of je een uitvaartverzekering hebt bij a.s.r.?

Het kan zo zijn dat een uitvaartverzekering bij a.s.r. loopt, maar er op de polis een andere verzekeringspartij staat. Dan is deze polis inmiddels overgenomen. Op de pagina met oude polissen vind je meer informatie over wat je kan doen als je denkt dat je een polis hebt. 

Je zoekt voor jezelf

Als het polisnummer van jouzelf is, kun je een a.s.r. account aanmaken. Hier kun je inzien hoe je verzekerd bent. In je a.s.r. account geef je eenvoudig wijzigingen door. Ook kun je hier je uitvaartwensen vastleggen. Heb je hulp nodig met het vastleggen van jouw uitvaartwensen, of heb je een vraag over je uitvaartverzekering? Neem dan contact op met jouw onafhankelijk adviseur of plan online een afspraak met ons in.

Zoek je voor iemand anders?

Ben je een erfgenaam of bijvoorbeeld bewindvoerder? Dan helpen wij je ook graag bij het controleren of er een uitvaartverzekering bij a.s.r. loopt.

     Volg onderstaande stappen:
    1. Geef op deze pagina aan dat je naar de polis van iemand anders zoekt.
    2. Vul de contactgegevens en het polisnummer in.
    3. Heb je een oude polis? Voeg deze dan toe aan het formulier.
    4. Wij gaan op zoek naar de opgevraagde polis.
    5. Als wij de polis vinden, dan ontvang je binnen 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging. Op deze bevestiging staat het polisnummer met de verzekeringsgegevens.
    Twijfel je en heb je geen polisnummer?

    Weet je geen polisnummer en wil je toch weten of jij, een overledene of een cliënt een uitvaartverzekering heeft? Vul dan je contactgegevens in via het formulier op de site van het Verbond van Verzekeraars. Je ontvangt bericht van het Verbond van Verzekeraars als er een polis is gevonden. Dit kan wel ongeveer drie maanden duren.


    Meer verhalen over Uitvaart

    { "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false,"ZO_C_DAV_SERVICE":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }