Ga naar de hoofdinhoud

Direct je schade melden

Schade komt altijd ongelegen. Daarom helpen we je om het zo goed mogelijk te regelen. Zo wordt je schade snel opgelost en heb je de keuze schade duurzaam te laten herstellen.

Vul het online schadeformulier in. Of log in op je a.s.r. account als je een verzekering hebt afgesloten via een adviseur.

Schade melden Inloggen a.s.r. account
Zo meld je jouw schade
Zelf schade melden

Je kunt schade melden via ons schadeformulier. Binnen 10 werkdagen nemen we contact met je op over de behandeling van je schade.

Heb je schade door inbraak, diefstal of verlies doe dan eerst aangifte bij de politie.

Bij je adviseur melden

Je verzekeringsadviseur kent jouw situatie het beste en weet precies wat je bij een schade moet doen. Daarom kun je ook direct contact met hem opnemen om je schade door te geven.

Weet je niet meer wie je adviseur precies is? Log dan in bij je a.s.r. account, kies de verzekering waar je schade wilt melden. Hier vind je ook je adviseur terug.

Ruitschade melden

Autoruitschade
Voor autoruitschade neem je direct contact op met Glasgarant.

Ruitschade in huis
Ruitschade in huis meld je rechtstreeks bij Uniglas. Zij hebben een landelijk dekkend netwerk van lokale herstellers.

Persoonlijk contact

Wil je liever persoonlijk contact? Kijk dan op onze Service en Contactpagina

Heb je schade door diefstal, verlies of inbraak?

 
  1. Doe eerst aangifte bij de politie. Ook als je in het buitenland bent.
  2. Kun je tijdens je vakantie niet naar de politie? Meld de diefstal dan bij de reisleiding of bij de beheerder van je verblijf.
  3. Meld daarna de diefstal bij je verzekeringsadviseur of bij ons via het online schadeformulier.
inbraak in donker huis
Alles over jouw schademelding
Log in en bekijk je voorwaarden en meldingen

Wil je precies weten waarvoor je bent verzekerd? Lees dan de polisvoorwaarden en de clausules op het polisblad van je verzekering. Je verzekeringsadviseur of onze schade-expert kan je hierop toelichting geven.

Je vindt je polisblad en voorwaarden in je persoonlijke omgeving. Daar vind je ook een overzicht van jouw schademeldingen. De polisvoorwaarden zijn daarnaast ook terug te vinden op de productpagina's van onze verzekeringen

Hulp nodig?

Kom je ergens niet uit en wil je direct contact met ons? Kijk op onze contactpagina voor de verschillende contactmogelijkheden.

Schade melden
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 10000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }