Met een verzekeringskaart zie je in één oogopslag de belangrijkste productkenmerken. Bijvoorbeeld wat wel en niet verzekerd is als je onze verzekering afsluit. De verzekeringskaart helpt je onze verzekeringen te vergelijken met die van andere aanbieders.
De bestelautoverzekering van a.s.r. sluit je af bij een onafhankelijk verzekeringsadviseur. Die kan jouw situatie veel beter inschatten dan wij. En dat vinden we bij a.s.r. belangrijk. Want zo weet je tenminste zeker dat je nooit onder- of oververzekerd bent. Bovendien neemt je adviseur jou veel administratieve zaken uit handen. Wel zo prettig.
Je bent standaard verzekerd voor schade die je veroorzaakt met je bestelauto aan een ander of zijn spullen. Dat is de Wettelijke Aansprakelijkheid (WA). Als je ook verzekerd wilt zijn bij schade aan je eigen bestelauto of diefstal dan kun je je aanvullend verzekeren met een van de twee cascodekkingen: Casco Beperkt of Casco Allrisk.
Als je de bestelautoverzekering van a.s.r. afsluit, profiteer je ook hiervan:
Schade, maar is het niet de (mede)schuld van de bestuurder of passagier? Dan behoud je jouw no-claimkorting. Lees meer over onze No-blame, no claimregeling.
Iedereen met een geldig rijbewijs en jouw toestemming mag gewoon in je bestelauto rijden.
Haal- en brengservice als je je bestelauto laat repareren bij een door ons geselecteerd herstelbedrijf.
Je aanhangwagen, caravan of vouwwagen is WA-verzekerd zodra die achter je bestelauto hangt.
Geen premietoeslag als je de laagste trede op de no-claimladder hebt.
Jonge bestuurders en bestelautobezitters in grote steden starten op dezelfde basistrede van de no-claimladder als alle anderen.
Sluit je meerdere verzekeringen bij a.s.r. af? Dat levert je korting op. Daarnaast heb je al je verzekeringen handig in één overzicht.
Heb je schade? Je adviseur helpt je graag bij het afhandelen ervan.
Je kunt onze bestelautoverzekering op elk gewenst moment opzeggen. De verzekering eindigt dan op de datum die jij aangeeft.
Wat is er niet verzekerd bij je bestelautoverzekering van a.s.r.?
Ook goed om te weten, in deze gevallen keren wij niet uit:
Als je schade hebt die ontstaat tijdens verhuur, lease of zakelijk gebruik van je bestelauto.
Als je bestelauto onvoldoende is beveiligd tegen joyrijden of diefstal.
Als je schade hebt door normaal gebruik, zoals slijtage.
Als je je premie niet hebt betaald.
Bij geen geldig rijbewijs of geen rijbevoegdheid.
Als je schade hebt door onvoldoende zorg of onvoldoende onderhoud.
Als het kenteken niet op naam staat van de verzekeringnemer, behalve als wij hebben aangegeven dit te accepteren.
Als de bestuurder alcohol in zijn bloed heeft, onder invloed is van drugs, medicijnen, een andere stof of ander middel dat de rijvaardigheid kan beïnvloeden.
Als je schade hebt door snelheidsritten of wedstrijden.
Als je schade hebt door opzet, molest, kernramp of tijdens een misdrijf gepleegd door jou.
We noemen hier een aantal belangrijke uitsluitingen. In de polisvoorwaarden vind je alle uitsluitingen. Maar ook op het polisblad kunnen uitsluitingen of beperkingen staan.
Wil je precies weten hoe het zit? Lees dan de voorwaarden, of neem contact op met je adviseur.
Je krijgt bij ons op drie manieren korting op de premie voor je bestelautoverzekering:
Rij een jaar schadevrij. Dan krijg je korting op je premie. Heb je schade, maar is het niet de (mede)schuld van de bestuurder of passagier? Dan krijg je deze korting ook. Leer meer over schadevrije jaren.
Sluit een van onze 15 andere schadeverzekeringen af. Want hoe meer verzekeringen je afsluit uit ons voordeelpakket, hoe meer korting je krijgt op de premies van je verzekeringen. Dat kan oplopen tot 10% korting op de totale premie.
Verzeker meerdere voertuigen bij ons. Dan krijg je automatisch tot 25% voertuigenkorting. Dit is een extra korting naast de korting die je krijgt met het voordeelpakket. Deze korting is ook onafhankelijk van de no-claimtreden of schadevrije jaren.
Het internationale verzekeringsbewijs voor je auto
Een Groene kaart is een internationaal verzekeringsbewijs. In veel landen is deze verplicht. Voor Nederland heb je geen Groene kaart nodig. Je krijgt de Groene kaart voor je auto elk jaar opgestuurd.
In welke landen is een groene kaart geldig?
De Groene kaart is geldig in de landen die op de Groene kaart staan en niet zijn doorgekruist. De Groene kaart laat zien voor welke landen jouw WA-verzekering geldt. Je Groene kaart is maximaal een jaar geldig.
Kwijt of heb je de kaart eerder nodig?
Ben je jouw Groene kaart kwijt? Of verloopt de Groene kaart tijdens een geplande reis? Je kunt je groene kaart terugvinden in jouw persoonlijke inlogomgeving. Als je nog geen a.s.r. account hebt, dan kun je deze meteen aanmaken. Je kunt ook een nieuwe, tijdelijke, Groene kaart aanvragen.
Ook met je verzekering kan je een bewuste keuze maken. Zo beleggen we je premie bij a.s.r. zo duurzaam mogelijk. Meer weten over het beleggingsbeleid van a.s.r.?
Hoe meer schadeverzekeringen je afsluit, hoe hoger je korting. Die korting krijg je automatisch vanaf je tweede verzekering die je afsluit uit ons voordeelpakket. De korting kan oplopen tot 10% van je totale premie.
Schade aan je auto? Je kunt dit duurzaam laten herstellen bij een van de gekwalificeerde schadeherstelbedrijven.
Heb je een schade die niet de (mede)schuld van de bestuurder of passagier is? Dan blijf je gewoon doorgroeien naar een hogere premiekorting.
Wijzigingen doorgeven
Snel contact met je adviseur
Schade melden
Bereken je premie
Vind je adviseur
Livechat
Bel onze alarmcentrale: (030) 256 77 77
Meer contactmogelijkheden
Duurzame verzekeraar
Voordeelpakket van a.s.r.
Waarom afsluiten via een adviseur
Onze blogs
Polisvoorwaarden
Verzekeringskaarten
Documenten
Bestelauto
{
"dialog": {
"homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900",
"urlChat" : "/api/dialog/Chat/",
"urlCM": "/api/dialog/Conversation/",
"urlCMReporting": "",
"tokenApiEndPoint": "/api/token/get",
"feedbackDelay": 10000,
"feedbackDelayExtended": 60000,
"greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedemiddag, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ],
"regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$",
"readMore": "Lees meer",
"initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden",
"inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag",
"buttonText": "versturen",
"agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.",
"startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker",
"subjectPrefix": "conversatiestarter",
"chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":true,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":true,"SCH_Pac_C_ASRNL":true,"SCH_Pdb_C_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":true,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":true,"ARD_C_KLANTADVIES":true},
"occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft",
"promptTitle": "Chat sluiten?",
"promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?",
"Yes": "Ja",
"No": "Nee",
"chatAvailable": "Chat met ons",
"chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet",
"chatOff": "De chat is nu gesloten",
"subjects": [
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg",
"title": "Product afsluiten",
"chatMessage": "Product afsluiten",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg",
"title": "Schade melden",
"chatMessage": "Schade melden",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg",
"title": "Gegevens wijzigen",
"chatMessage": "Gegevens wijzigen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg",
"title": "Fondsen en koersen",
"chatMessage": "Fondsen en koersen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
,
{
"iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg",
"title": "Contact opnemen",
"chatMessage": "Contact opnemen",
"variantA": true,
"variantB": true
}
]
}
}
{
"dialogErrorModals": {
"firstModal": {
"message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.",
"primaryBtn": {
"text": "Vernieuwen"
}
},
"secondModal": {
"message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.",
"primaryBtn": {
"text": "Naar contactformulier",
"href": "/contact"
},
"secondaryBtn": {
"text": "Melding sluiten"
}
}
}
}